پولپاشی‌هایی سعودی‌ها از فوتبال تا رسانه‌های کثیف/ رمیدن گاو شیرده‌ آمریکایی‌ها در فضای بین‌الملل

رسانه ایران اینترنشنال که به حق باید سعودی اینترنشنال خواند با پول های هنگفتی که عربستان علیه کشورمان هزینه کرده است امروز سر پاست و در آن از ترویج هیچ عامل خشونت آمیزی مثلا آموزش ساخت کوکتل ملوتوف علیه کشورمان خودداری نمی کنند.
پولپاشی‌هایی سعودی‌ها از فوتبال تا رسانه‌های کثیف/ رمیدن گاو شیرده‌ آمریکایی‌ها در فضای بین‌الملل
1401/10/12 - 08:48
تاریخ و ساعت خبر:
143994
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد: عربستان سعودی که یکی از کشورهای بزرگ صادر کننده نفت محسوب می شود این روزها سر و صدای زیادی در خصوص صرف پول‌های هنگفت در جای جای دنیا و در حوزه‌های مختلف به پا کرده است. آخرین هزینه‌ نجومی که سعودی‌ها انجام دادند خرید «کریستیانو رونالدو» بازیکن اسطوره‌ای فوتبال جهان است که بسیار در دنیا جلب توجه کرده است. کسی فکر نمی کرد رونالدو در یک لیگ باشگاهی بازی کند که از لحاظ حرفه‌ای در حد و اندازه‌های وی نیست. منتها به باور کارشناسان تیم باشگاه عربستانی آنقدر مبلغ هنگفتی برای رونالدو در نظر گرفت و بر روی آن پافشاری و اصرار کرد که حتی دیگر باشگاه‌های برتر جهانی نیز نتوانستند همپایه آن تیم پیشنهادی مطرح کنند و مقصد رونالدو عربستان سعودی شد.
جالب است که در این حیطه مبلغ هنگفت قرارداد وی با یک کاخ و فروشگاه و زمین های اختصاصی و ... همراه است. همین موضوع باعث انتقاد برخی از شهروندان عربستانی شده است که حالا باید پول‌‍‌های این کشور را در اختیار یک نمایش و پوز پولداری دیگر سعودی‌ها ببیند.
در همین رابطه، «سعید بن ناصر الغامدی»، فعال رسانه‌ای کشور عربستان در توییتی به انتقاد از باشگاه النصر پرداخت و از حقوق سنگین رونالدو ایراد گرفت.
این فعال رسانه‌ای نوشت: « ۸۰۰ میلیون و ۵ ماشین و فروشگاه و استخر به یک بازیکنان می دهید‌؟ پس فقرا ، زنان بی سرپرست ، سیل زدگان جده و بیکاران چه می‌شود؟»
صرف پول‌های نجومی برای مقاصد نمایشی یا منفی توسط سعودی‌ها تنها به این مورد منحصر نمی‌شود. عربستان که به گاو شیرده آمریکایی‌ها در فضای بین الملل معروف است در حوزه‌های مختلف حتی شبکه های اجتماعی نیز پول‌های هنگفتی هزینه کرده است تا بتواند مثلا قتل های سیاسی مانند قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار مقتول را لاپوشانی کنند. پول‌‎های نجومی که مثلا در توئیتر خرج شد تا در این زمینه افکار عمومی این شبکه اجتماعی تا حدودی مهندسی شود یکی از موارد این پولپاشی های سعودی هاست.
در همین رابطه پس از آنکه خبر تسلط ایلان ماسک بر توییتر نهایی شد، یکی از شاهزاده‌های میلیاردر سعودی اعلام کرد، دومین سهام‌دار بزرگ این شبکه اجتماعی بعد از ماسک است.
شاهزاده ولید بن طلال و هلدینگ تحت کنترل او به نام المملکه القابضه ۵ درصد از سهام شرکت توییتر را در اختیار دارند، این شاهزاده گفته، این اقدام بخشی از راهبرد او برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در این شرکت به شمار می‌رود.
پول‌های هنگفتی که اخیرا آل سعود در شبکه سازی علیه کشورمان خرج کرده است و حتی در برخی حملات تروریستی و اجیر کردن اراذل و اوباش برای به آشوب کشیدن خیابان‌ها هزینه شده بر هیچ کسی پوشیده نیست. رسانه ایران اینترنشنال که به حق باید سعودی اینترنشنال خواند با پول های هنگفتی که عربستان علیه کشورمان هزینه کرده است امروز سر پاست و در آن از ترویج هیچ عامل خشونت آمیزی مثلا آموزش ساخت کوکتل ملوتوف علیه کشورمان خودداری نمی کنند.
در همین رابطه، پس از انتشار فایل صوتی «رعنا رحیم‌پور» حالا فایل صوتی دیگری در صفحات اپوزسیون منتشر شده که در آن «ساناز قاضی‌زاده» به ارتباط گروهک تروریستی الاحوازیه با اینترنشنال اشاره می‌کند.
با این شرایط عربستان سعودی با پولپاشی‌های مداوم سعی می کند سیاست های سیاه خود را در کشورهای مختلف و خصوصا سرزمین خود اجرایی کند اما این سیاست گرچه در کوتاه مدت منافع آنان را تامین می کند اما یک وجهه سیاهی از آل سعود در دنیا بوجود آورده است که این سیاهی با پول‌های کثیف پاک نمی‌شود.
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عربستان، ایران اینترنشنال، اغتشاش، آشوب های خیابانی، ترویج خشونت، بنگاه خبرسازی، گاوه شیرده آمریکا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو