احترام ویژه نخستین شهید مدافع حرم استان لرستان به مادرش!

همسر شهید مدافع حرم رضا رستمی مقدم با بیان اینکه هیچ گاه در 28 سال زندگی مشترک ندیدم نماز شبش قضا شود ، گفت: به خاطر ایمان و اخلاق نیکش با او ازدواج کردم . همسرم در آخرین تماس تلفنی از مادرش خواست که او را حلال کند.
احترام ویژه نخستین شهید مدافع حرم استان لرستان به مادرش!
1401/10/25 - 10:09
تاریخ و ساعت خبر:
144440
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - لرستان : آذر نیک زاده، همسر اولین شهید مدافع حرم خرم‌آباد رضا رستمی مقدم در گفتگو با خبرنگارطنین یاس گفت: حاج رضا از همکاران برادرم در سپاه بود و از طریق برادرم با وی آشنا شدم بعد از چندی رفت آمد خانوادگی خواستگاری کردند و به خواستگاری حاج رضا پاسخ مثبت دادم.
ازهمسر شهید پرسیدم چه چیزی در حاج رضا دیدی پاسخ مثبت دادی؟ وی گفت: من به خاطر اخلاق نیک، ایمان قوی و همینطور فردی مومن و انقلابی بودند پاسخم برای ازدواج با وی مثبت شد که حاصل ازدواجم ما شد ۴ فرزند بنام احمد، امین، علی و امیرحسین

نیک زاد به سن و شغل فرزندانش اشاره کرد و افزود: احمد فرزند بزرگم ۲۹ ساله فوق دیپلم شغل آزاد دارندو فرزند دوم امین است که ۲۷ ساله سن دارند فوق لیسانس هست که راه پدرش در پیش گرفت پاسدار شدند؛ فرزند سوم علی ۲۴ سال دارند در حال حاضر دانشجوس و امیر حسین هم که فرزند آخرماست ۱۷ سال دارند دوم دبیرستان و محصل اند.
وی با بیان اینکه زندگی مشترک ما ۲۸ سال بطول انجامید افزود: من در طول این ۲۸ سال که با وی زندگی کردم ندیدم نماز شب و نماز جمعه ش را ترک کند.
آذر تصریح کرد: حاج «رضا» کسی بود که شب‌های پنجشنبه تا صبح بیدار می ماند و سر سجاده می‌نشست و به دعا و راز و نیازمشغول بود و همیشه غسل جمعه را به‌جا می‌آورد.

همسر اولین شهید مدافع حرم خرم آباد از اخلاق شخصی شهید به ما گفت: همسرم بسیار با محبت و مهربان بود بخصوص با مادرش بسیار بسیار مهربان بود حتی زمانی که سوریه بودند در تماس تلفنی با مادرش داشت می گفت مادر شما تاج سر من هستید من را حلال کنید اگر شما نبودید منم هم نیستم و خداحافظی آخرش با مادرش شد.
نیک زاد از رفتار شهید با اقوام و همسایگان به ما می گوید: وقتی برای همسایگان یا فامیل مشکل مالی برایشان پیش می آمد حاج رضا تا حد امکان تلاش میکرد تا مشکل مالی را رفع کند.
همسرشهید در ادامه گفت: همسرم به صله رحم توجه خاص داشت و صله رحم را در بین اقوام به جا می آورد در سلام کردن به همسایه و فامیل پیشی میگرفت همیشه حاج رضا اول سلام میکرد.
همسرشهید رضا رستمی مقدم به ساده زیستی شهید اشاره کرد و افزود: همسرم بر این معتقد بود که آدم در زندگی اگر قناعت کند هیچگاه نیازمند دیگران نمیشود از مردم دستگیری میکرد و در کار خیر پیش قدم بود.

نیک زاد به ولایتمداری شهید رستمی مقدم اشاره کرد و ابراز داشت: حاج رضا بسیار ولای و عاشق امام و رهبری بودند ،خیلی جاها خودم دیدم و شاهد بودم که خیلی محکم از رهبری دفاع وپشتیبانی می کرد عاشق شهدا و دوستان شهیدش بود وهمیشه غصه میخورد که من از غافله شهدا جا ماندم ولی آخرش هم خودش به خیل شهدا پیوست و خودش را به غافله شهدا رسید .
همسر شهید رستمی مقدم خاطر نشان کرد: همسرم فرزاندانمان را به نماز اول وقت، تحصیل، ورزش واخلاق مداری ترغیب میکرد و از آنها خواست که مسائل دینی و مذهبی را جدی بگیرند و رعایت کنند؛ آنها را به رفتن به هئیت های مذهبی و مجالس اهل بیت ،تشویق میکرد واز کارهایی که انسان را از خدا و اهل بیت وامام زمان (عج) دور می کرد بر حذر داشت.

نیکزاد از خبر شهادت شهید گفت: ساعت یک نصف شب بود که همکار شهید زنگ زد گفت از حاجی خبر داری گفتم بعد از ظهر زنگ زده گفت محلی که حاجی آنحا بوده دست داعشی افتاده است و بعد از چهار روز پسر عموی شهید که در سوریه بود به ما زنگ زد و خبر شهادت حاجی را دادند.
همسر شهید خواهشی از مسئولین داشتند: ازمسئولین عزیز خواهش میکنیم ،نگذارند امربه معروف ونهی ازمنکر در جامعه به فراموشی سپرده شود و اینکه اجازه ندهند بنیان خانواده ها با شبکه های مجازی وماهواره خدشه دار شود.
همه ما به شهدایمان افتخار کنیم چراغ آنها برای همیشه روشن بماند چرا که این عزیزان جانشان را برای دفاع از ارزشها انقلاب گذاشتند حرمت و احترام به آنها را داشته باشیم حرمت خانواده جانبازان عزیز و باقی مانده های جنگ ، را نگهداریم.

گفتنی است سردار سرتیپ دوم پاسدار رضارستمی متولد پنجم تیرماه ۱۳۴۰ اهل شهرستان خرم آباد بود وی کارمند حراست صدا و سیما که از موقعیت شغلی خوبی برخوردار بود ، به دلیل روحیه کفر ستیزی به دفاع از اسلام پرداخت در آغاز جنگ تحمیلی به ندای امام لبیک گفت و به خیل رزمندگان اسلام پیوست ، به علت رشادت ها و دلاور مردی که در جنگ از خود نشان داد به عضویت سپاه در می آید.

پس از پایان جنگ و بعد از بازنشستگی در عرصه دفاع از حرم اهل بیت و عمه سادات حضرت زینب کبری (س) و مقابله با اشقیای و یزیدیان زمانه که توسط ال سعود و استکبار جهانی حمایت شدند به عنوان فرمانده گردان احتیاط_ تیپ فاطمیون در منطقه “حلب سوریه”، منصوب میشود و شجاعانه در کنار رزمندگان اسلام با داعشی های ملعون مقابله میکند و سرانجام ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ در جنوب حلب سوریه به فیض شهادت نایل آمد.
شهید رضا رستمی مقدم اولین شهید مدافع حرم خرم آباد است
گفتگو: کبری دریکوند
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهید رضا رستمی مقدم، سبک زندگی شهدا، نخستین شهید مدافع حرم لرستان، طنین یاس،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو