وزیر بهداشت:

دوران کرونا برای کادر درمان سخت تر از دفاع مقدس بود

وزیر بهداشت گفت: اعضای کادر درمان در دوران کرونا نه تنها از خودگذشتگی کردند بلکه از جان اعضای خانواده خود گذشتند.
دوران کرونا برای کادر درمان سخت تر از دفاع مقدس بود
1403/07/06 - 20:58
تاریخ و ساعت خبر:
198421
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محمدرضا ظفرقندی، در آیین افتتاحیه همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا با بیان اینکه نظم، مولفه‌ای مهم برای بهداشت و درمان است و باید بدانیم که بدون نظم نمی‌توان زندگی‌کرد، اظهار کرد: چین و کره‌جنوبی به عنوان کشورهای موفق در زمینه مدیریت و کنترل کرونا معرفی شده‌اند و این کشورها به دلیل توجه به نظم به موفقیت دست‌یافته‌اند.
وی گفت: حضور جامعه پزشکی در دوران کرونا، مصداق بارز تحقق وعده جامعه پزشکی با خداوند و مردم به منظور ارائه خدمت است.
ظفرقندی با بیان اینکه از روزهای کرونایی مانند دفاع‌مقدس یادمی‌شود، افزود: بر این باور هستم که دوران کرونا از دوران دفاع‌مقدس سخت‌تر بود؛ چرا که امدادگران و کادر درمان در دوران دفاع‌مقدس فقط جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بودند اما در دوران پاندمی کرونا، کادر پزشکی نه تنها با جان خود بازی می‌کرد بلکه از جان خانواده خود نیز گذشته بودند.
وزیر بهداشت ادامه داد: تمام اعضای کادر درمان نمی‌پذیرند که هیچ‌یک از اعضای خانواده آنها آسیب‌ببیند اما در دوران کرونا نه تنها از خودگذشتگی کردند بلکه از جان اعضای خانواده خود گذشتند.
ظفرقندی با بیان اینکه برگزاری «همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا» کاری ارزشمند است، افزود: برگزاری همایش‌هایی از این دست سبب انتقال تجربه می‌شود و یک کار ارزشمند است. اگر از تجربیات گذشته خود بهره نبریم، به طور قطع نادم می‌شویم. برگزاری همایش‌هایی از این دست سبب انتقال تجربه می‌شود.
وی با اشاره به نقش مولفه «تجربه» در امور مختلف، گفت: بررسی‌ها بیانگر این است که عمل‌های جراحی روزهای نخست جنگ با روش علمی انجام نمی‌شد اما پس از مدتی با اتکا به تجارب روزهای نخست جنگ توانستیم عمل‌های جراحی را با روش علمی انجام دهیم.
وزیر بهداشت ادامه داد: عملکرد ایران برای جراحی‌ها دوران جنگ و انتقال تجربه این موضوع به نحوی است که مقالات بسیاری به رشته تحریر درآورده‌ایم؛ مقالات که توسط پزشکان ایرانی به رشته تحریر درآمده در بسیاری از ژورنال‌های معتبر علمی منتشر شده است.
وی با بیان اینکه آموزش می‌تواند نقش موثری در حل مشکلات و چالش‌های سلامت داشته باشد، گفت: اگر مردم نسبت به مسائل آگاه نشوند و آموزش‌های لازم در اختیار آنها قرار نگیرد، مشکلات و چالش‌های سلامت برطرف نمی‌شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
محمدرضا ظفرقندی، ویروس کرونا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو