ذبانوی هنرمند و کارآفرین تهرانی:

نگاه ویژه مسئولین به کارآفرینی و اشتغال زایی مهم ترین انتظار کارآفرینان است

مونا امین پور بانوی جوان هنرمند و کارآفرین تهرانی که توانسته است با آموزش مهارت های تولیدات چرمی علاوه بر تأسیس شرکت تولیدی چرم راتا شرایط اشتغال 35 بانوی دیگر را نیز فراهم کند، گفت:کارآفرین ها بیشتر دوست دارند دیده شوند بالاخص خانم های کار آفرین از این رو نگاه ویژه مسئولین نسبت به کار آفرینان انتظار ماست .
نگاه ویژه مسئولین به کارآفرینی و اشتغال زایی مهم ترین انتظار کارآفرینان است
1401/07/21 - 08:56
تاریخ و ساعت خبر:
142126
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مونا امین پور ، مدیر و موسس آموزشگاه فنی حرفه ای چرم راتا ، مدیروموسس شرکت تولیدی هنری چرم راتا و مدرس صدا وسیما است وی تحصیلات کارشناسی رشته هنرهای تجسمی دارد و دارای دو فرزند ۱۳ و۵ ساله است .
این بانوی هنرمند به عنوان یکی از کارآفرینان موفق، علاوه بر کارگاه تولیدی در منطقه ۲۱ تهران، آموزشگاهی هم برای آموزش هنر صنعت چرم دوزی در منطقه 2 دایر کرده است .

امین پور که متولد ۱۲ آذر سال ۱۳۶۳ در کرج است در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه فعالیت هنری خودرا از هنرستان و فراگرفتن رشته نگارگری آغاز کرده و تحصیلات آکادمیک را دررشته هنرهای تجسمی ادامه داده است ، گفت:بعدها باورود به رشته سراجی سنتی (کیف وکفش )و باتلفیق هنرهای مختلف توانسته کارآفرین موفقی در این رشته باشد و همچنین شاگردان بسیاری را آموزش دهد .
وی با بیان اینکه ازسال دوم دبیرستان که مشغول به تحصیل در زمینه هنرهای تجسمی شد ، به موضوع آموزش چرم علاقه داشته است ، افزود: در آن دوران نیز دوست داشتم ، مهارت های خود را به همکلاسی هایم آموزش بدهم وایرادات کار انها را بگیرم.
این بانوی کارآفرین ادامه داد: می توانم بگویم که از همان زمان به فکر راه اندازی آموزشگاه بودم و به همین خاطر در دانشگاه در همین رشته ادامه تحصیل دادم .

امین پور درباره سرمایه آغاز به کارش گفت : با سرمایه ایی بسیار اندک کارم را شروع کردم تا اینکه توانستم شرکت چرم را تا ازسال ۹۲ با اهداف تولیدی ، توضیعی وآموزشی صنعت سراجی راه اندازی کنم.
وی در ادامه با مخاطب قرار دادن نسل جوانی که می خواهند وارد این عرصه شوند به آنها گفت: « اگر بنده بعنوان کارآفرین به اینجا رسیدم اگر میخواستم بترسم یا به فکراین بودم که یک کار مطمئن انتخاب کنم که بخواهم یک شبه ره صد ساله را طی کنم به اینجا نمی رسیدم . ما نباید منتظر این باشیم که دیگران چه میگویند باید خودمان کار را شروع کنیم . اگر بخواهیم فکر کنیم که دیگران ما را با حقوق بالا استخدام کنند هرگز این اتفاق نمی افتد پس تلاش کنیم قطعا به نتیجه میرسیم .»
این بانوی هنرمند و کارآفرین با بیان اینکه تولید مهم ترین بخش کار ماست گفت: در تولید کیف وکفش بصورت صنعتی درکارگاه و بصورت دست دوز در منرل توسط خانم ها صورت می گیرد که بدین وسیله در زمینه اشتغال خانگی ۳۵ نفر خانم بکار گیری شدند وبا ما همکاری دارند.

امین پور در خصوص آموزش ها و فروش محصولات هم گفت: کار ما دوبخش است آموزش و فروش محصولات . در زمینه آموزش بیشتر هنرجویان ما از داخل ایران هستند گاها از خارج از کشور هم در آموزش های مجازی داشتیم . در زمینه فروش محصولات بازار داخلی و بازار خارجی صادرات به کشور ایتالیا داریم .
این نکته که سال هاست خانم امین پور در صدا وسیما آموزش رایگان دارند و در آموزشگاه بصورت حضوری ومجازی آموزشهای حرفه ای برگزار می کنند معید توجه وی به بخش اموزش همگانی هنر - صنعت چرم است . از او می پرسم شیرین ترین قسمت کار شما کجا احساس می شود ؟ گفت: « وقتی به دیگران آموزش می هم و کاری که بلدم به دیگران آموزش بدهم واینکه هنرجویان به درآمدزایی میرسند .
سختی کار هم دراینست که بعنوان یک خانم متاهل در بیرون از منزل فعالیت داشته که خوب سختی خودش رادارد و اما خداروشکر همسر وفرزندانم دراین راه همراهی میکنند .و کم وکاستیهای در منزل را جبران میکنند .»

این بانوی کارآفرین که متأهل و دارای فرزند است درباره اهمیت مسئله خانواده و اولویت های اصلی خود گفت:« خانواده برای من اولویت اصلی است ولی باتوجه به مشغله های کاری با برنامه ریزی توانستم مدیریت کنم ممکن است یک جاهایی کوتاهی در زمینه خانواده باشد ولی بحمدالله با برنامه ریزی منظم توانستم مدیریت خوبی داشته باشم»
در پایان امین پور به عنوان یکی از بانوان جوان کارآفرین که در عرصه های آموزش ، تولید و حتی فروش موفقیت های خوبی تجربه کرده است درباره دغدغه های کارآفرینان گفت: کارآفرین ها بیشتر دوست دارند دیده شوند بالاخص خانم های کار آفرین از این رو نگاه ویژه مسئولین نسبت به کار آفرینان انتظار ماست .
وی خطاب به بانوان نیز گفت: « بانوی ایرانی شما توانمندیی هاتون خیلی بیشتر از این هاست شما راهت را باید پیدا کنی قطعا با تلاش به نتیجه میرسی.»
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نگاه ویژه مسئولین به کارآفرینی و اشتغال زایی مهم ترین انتظار کارآفرینان است
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو