ارتفاع برف در این استان به ۲متر رسید

سامانه بارشی جدید در استان چهارمحال و بختیاری که از روز گذشته تقویت شده است، باعث شده بارش باران و برف سنگین تمامی شهرستان‌های این استان را درگیر کند.
ارتفاع برف در این استان به ۲متر رسید
1401/11/24 - 19:14
تاریخ و ساعت خبر:
145207
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سامانه بارشی جدید در استان چهارمحال و بختیاری که از روز گذشته تقویت شده است، باعث شده بارش باران و برف سنگین تمامی شهرستان‌های این استان را درگیر کند.
سامانه بارشی جدید در استان چهارمحال و بختیاری که از روز گذشته تقویت شده است، باعث شده بارش باران و برف سنگین تمامی شهرستان‌های این استان را درگیر کند.
ارتفاع برف در این استان به ۲متر رسید
بنابر آخرین اطلاع هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، میزان بارندگی سامانه اخیر تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز در شهرکرد ۲۰.۳ میلی‌متر و ۳ سانتی‌متر برف، در بروجن ۱۲.۳ میلی‌متر و ۳ سانتی‌متر برف، در لردگان ۳۶.۹ میلی‌متر و در اردل ۳۶.۶ میلی‌متر است.
همچنین در سامان ۲۸.۱ میلی‌متر، در بن ۳۵.۸ میلی‌متر، در شلمزار ۴۷ میلی‌متر، در فرخشهر ۱۴.۱ میلی‌متر و ۲.۵ سانتی‌متر برف، در مالخلیفه ۷۵.۱ میلی‌متر، در سورشجان ۲۸.۹ میلی‌متر، در بلداجی ۲۲.۷ میلی‌متر و در بازفت ۵۲.۹ میلی‌متر، بارندگی تجربه شده است.
تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه
گفتنی است میزان بارندگی در کوهرنگ ۸۵.۲ میلی‌متر و ۶۸ سانتی‌متر برف، در فارسان ۳۸.۵ میلی‌متر، در ایلبگی ۲۴.۸ میلی‌متر و ۱۷ سانتی‌متر برف و در لیرابی ۲۸ میلی‌متر بوده است.
براساس تحلیل آخرین برونداد مدل‌های عددی و نقشه‌های هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه در سطح استان به تناوب بارش برف، باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها، مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
بارش‌ها در سطح استان از شدت به نسبت زیادی برخوردار است و برای مناطقی از جمله شهرستان کوهرنگ، اردل و برخی مناطق شمالی، غربی و جنوبی استان نسبتا شدید و نیمه سنگین است. برای اوایل صبح پنج شنبه بارش‌های پراکنده در کوهرنگ و مناطقی از جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.
تلاش بی‌وقفه راهداران برای بازگشایی گردنه‌های کوهرنگ
روح‌الله غلامی اظهارداشت: در حال حاضر در تمامی محور های چهارمحال و بختیاری بارش برف را داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در اکثر محورهای استان تردد باید با زنجیر چرخ اتفاق بیفتد و همراه داشتن زنجیر چرخ در تمامی محورها الزامی است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به کوهستانی بودن استان برف در گردنه‌های برف‌گیر بیشتر است گفت: گردنه‌های چری، شاه‌منصوری و تاراز همچنان مسدود هستند اما راهداران همچنان بی‌وقفه در تلاش هستند تا این گردنه‌ها بازگشایی شود.
غلامی عنوان کرد: با توجه به کوهستانی بودن مسیرهای استان از مسافران خواهشمندیم از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند و در صورت نیاز به سفر از همراه داشتن تجهیزات ایمنی، زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، سوخت کافی‌، البسه گرم و سلامت کامل خودرو اطمینان حاصل نمایند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مسافران ‌در صورت نیاز به سفر قبل از آغاز سفر برای آگاهی از آخرین وضعیت راه‌های استان با شماره ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تماس حاصل نمایند.
تلاش بی‌وقفه راهداران برای بازگشایی گردنه‌های کوهرنگ
غلامعلی نوربخش، رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری از بارش شدید برف و لغزندگی سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد. وی اظهار داشت: با توجه به بارش برف در استان در حال حاضر در کلیه محورها تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه به رانندگان توصیه می‌کنیم از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند، بیان کرد: پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی، رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی از نکات مهمی است که رانندگان در زمان لغزندگی جاده باید رعایت کنند.
ارتفاع برف در کوهرنگ به بیش از ۲ متر رسید
براساس آخرین اطلاع از شهباز اکبری، فرماندار کوهرنگ، برف جدید در این شهرستان حدودا ۷۰ سانتی‌متر است که ارتفاع کل برف را در کوهرنگ و مرکز این شهرستان، شهر چلگرد، به بیش از ۲ متر رسانده است.
اکبری با اشاره به وضعیت کوهرنگ و بارش‌های پیش‌رو بیان داشت: همه دستگاه‌ها و نیورهای امدادی در آمادگی کامل هستند، از مردم استدعا داریم صبر و حوصله داشته باشند چرا که بارش برف سنگینی در این شهرستان تجربه می‌شود.
فرماندار کوهرنگ ادامه داد: بعد از بازگشایی جاده‌های اصلی حتما سراغ معابر اصلی شهرها و روستاها خواهیم رفت. گردنه‌های شاه‌منصوری، تاراز، چری و لبد در حال حاصر با سختی بازگشایی می‌شوند که بلافاصله مسدود می‌شوند.
تسنیم
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
استان چهارمحال و بختیاری، بارش باران، جاده، راهداری و حمل و نقل جاده، هواشناسی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو