این کود طبیعی، بمب انرژیِ گیاهان آپارتمانی است!

اسید هیومیک ماده‌ای طبیعی و ارگانیک است که با اصلاح خاک سبب افزایش رشد گیاهان آپارتمانی شما می‌شود.
این کود طبیعی، بمب انرژیِ گیاهان آپارتمانی است!
1401/12/10 - 17:19
تاریخ و ساعت خبر:
145654
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - علاقه افراد به نگهداری از گیاهان آپارتمانی هر روز بیشتر می‌شود، اما خریدن چند گلدان صرفا برای زیبایی و طراحی خانه به تنهایی کفایت نمی‌کند. گیاهان نیز موجودات زنده‌ای هستند که نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.
خاک گیاهان آپارتمانی بعد از مدت کوتاهی به دلیل آبیاری فقیر می‌شود و عناصر مغزی خود را از دست می‌دهد و انتقال مواد مغذی به گیاه هم ضعیف می‌شود.
کود دادن به گیاهان در این شرایط به تنهایی کفایت نمی‌کند، چون خاک نمی‌تواند این کودها را در خود جذب و نگه دارد، برای اینکه زندگی بیولوژیکی را به خاک برگردانیم باید از اسیدهیومیک استفاده کنیم.
در واقع اسید هیومیک بستر مناسبی را برای میکروارگانیسم‌ها و بقیه مواد ریزمغذی فراهم می‌کند و قابلیت جذب آن‌ها را بالاتر می‌برد. این یعنی اسید هیومیک به ریشه زایی و جوانه زنی بذرها و قلمه‌ها در خاک کمک می‌کند. بنابراین در کنار کودهای دیگر در پهن تر شدن برگ‌ها و قطور شدن ساقه‌ها نیز تاثیرگذار است.
خواص اسید هیومیک
در کل اسید هیومیک خواص فوق‌العاده‌ای دارد که حتما باید هر فصل یک بار یا هر دوماه یک بار آن را برای گیاهان آپارتمانی خود در نظر بگیرید.
۱. باعث آزاد سازی عناصر داخل خاک می‌شود
۲. شوری خاک را کم می‌کند
۳. ریشه ‌زایی را بهتر و بیشتر می‌کند
۴. از بروز شوک‌های زمان جابه‌جایی و تعویض گلدان گیاه جلوگیری می‌کند
۵. مقاومت گیاه را در برابر انواع آفات بالا می‌برد
۶. ساختار خاک را بهتر می‌کند
۷. ph خاک را تنظیم می‌کند
۸. باعث نگهداری بیشتر آب در خاک می‌شود
۹. به رشد سریع باکتری‌های مفید در خاک کمک می‌کند
۱۰. نیاز به مصرف سموم را به نحو محسوسی کاهش می‌دهد
۱۱. از سرمازدگی گیاه جلوگیری می‌کند
۱۲. به افزایش جوانه‌زنی و گلدهی کمک می‌کند








نحوه مصرف
اسید هیومیک به دوصورت محلول و پودری موجود است که طبق دستورالعمل روی بسته‌ یا قوطی می‌توانید از آن استفاده کنید. ترکیب اسیدهیومیک با کودهای NPk مانند ۲۰.۲۰.۲۰ نیز اشکالی ندارد. زیرا اسید هیومیک برای افزایش و جذب بهتر سه عنصر مهم نیتروژن، پتاسیم و فسفر که در کودهای NPK وجود دارد کمک می‌کند.
بهتر است بعد از تعویض خاک و گلدان گیاه خود را با هیومیک اسید آبیاری کنید، زیرا گیاه را از شوک جابه جایی خارج می‌کند. درواقع خاصیت ضد شوکی دارد. نکته حائز اهمیت این است که این کود هیچ گونه زیانی برای گیاه ندارد.
تاثیر اسید هیومیک برای کاکتوس
کاکتوس یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که رشد بسیار کندی دارد. استفاده از اسید هیومیک برای کاکتوس موجب می‌شود تا ریشه این گیاه که معمولا در گلدان‌ها بسیار کوچک و ضعیف است، حجیم و پر شود.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
انرژی، خاک، رشد، زیبایی، کود،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
طبیعت و گردشگری
V
آرشیو