دبیر ستاد ملی جمعیت کشور:

افزایش جمعیت نیازمند عزم ملی است/ ضرورت کاهش دغدغه‌های فرزندآوری

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با اشاره به تاکید دولت برای کاهش دغدغه‌های فرزندآوری، گفت: جمعیت موضوعی است که نیازمند عزم ملی و همراهی بیشتر مسئولان دارد.
افزایش جمعیت نیازمند عزم ملی است/ ضرورت کاهش دغدغه‌های فرزندآوری
1401/12/14 - 23:23
تاریخ و ساعت خبر:
145776
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سید کاظم فروتن با بیان اینکه فرهنگ سازی و آسیب‌های فردی در مقوله جمعیت یکی از موضوعاتی است که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود، ابراز کرد: موانع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمعیت افزایی در کنار پیری جمعیت در جوامع از دیگر موضوعاتی است که در ستاد ملی جمعیت به آن تاکید شده است.
وی افزود: مصوباتی در ستاد جمعیت وجود دارد که بتوانیم تسهیلات برای فرزند آوری و رشد جمعیت داشته باشیم همچنین تخصیص خودرو و مسکن به خانواده‌های فرزندآور نیز در ستاد ملی جمعیت مورد بحث و تصویب قرار گرفته است.
دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با بیان اینکه تسهیلات ویژه بارداری برای خانم‌ها و مرخصی‌های زایمان و همچنین مرخصی‌های ترمی دانشجویی برای زایمان در این ستاد و مصوبات آن پیش بینی شده است، ابراز کرد: تلاش داریم تا دغدغه‌های فرزندآوری را به خصوص برای خانم‌ها برطرف کنیم.
فروتن با بیان اینکه اصرار داریم که قانون اجرا و نواقص آن برطرف شود، ابراز کرد: در راستای تسهیل‌گری حوزه جمعیت و جوانی البته دشواری‌هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود از سوی دیگر بودجه کامل مصوبات ستاد ملی جمعیت هنوز پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه مقوله مهم جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی است، افزود: فرهنگ سازی و حمایت از خانواده‌ها دو اصل مهمی است که ما در ستاد جمعیت کشور نیز مصوبات خود را پیرامون آنها معطوف کرده‌ایم.
دبیر ستاد ملی جمعیت کشور همچنین از تأمین خوابگاه‌های دانشجویان متأهل در سراسر کشور خبر داد و ابراز کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در ستاد جمعیت در دستور کار داریم استفاده از ظرفیت خانه‌های بهداشت شهری و روستایی برای فرهنگ سازی و همچنین مشاوره در زمینه افزایش نرخ جمعیت است که هم اکنون در استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ستاد ملی جمعیت، افزایش جمعیت، وزارت کشور، فرزند آوری،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو