معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد؛

سیاه‌نمایی رسانه‌های معاند در کمرنگ کردن تاثیرگذاری زنان اندیشمند ایرانی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سیاه‌نمایی‌های تبلیغاتی رسانه‌های معاند در حالی سعی در کمرنگ کردن تاثیرگذاری زنان اندیشمند ایرانی در عرصه بین‌المللی دارد که رشد دانش آموختگان مرد هفت برابر و دانش‌آموختگان زن ایرانی ۱۷ برابر نسبت به گذشته ارتقا یافته است.
سیاه‌نمایی رسانه‌های معاند در کمرنگ کردن تاثیرگذاری زنان اندیشمند ایرانی
1401/12/15 - 19:12
تاریخ و ساعت خبر:
145788
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از معاونت امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی در یک پیام ویدئویی در گردهمایی شصت و هفتمین کمیسیون مقام زن با هدف ارتقای جایگاه و بررسی وضعیت پیشرفت زنان در سراسر جهان افزود: فرصت گردهمایی شصت و هفتمین کمیسیون مقام زن با هدف ارتقای جایگاه و بررسی وضعیت پیشرفت زنان در سراسر جهان را مغتنم می‌شمارم تا نه فقط در جایگاه حقوقی معاون رئیس جمهور بلکه در کسوت زن ایرانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران توانمند شده، اذعان دارم؛ کمیسیون مقام زن و دیگر ارکان ملل متحد ثمره سالیان دراز مبارزه زنان و مردانی است که می‌خواستند نه فقط ابرقدرت‌ها بلکه همه انسان‌ها فارغ از زر و زور، رنگ و نژاد، جنسیت و مذهب منطقه جغرافیایی و توان اقتصادی برابر سخن بگویند و برابر تصمیم بگیرند.
وی اظهار داشت: این نشست باید نمایانگر همه تلاش‌ها برای موفقیت چندجانبه‌گرایی می‌بود. اما آیا به واقع چنین است؟ آیا امروز ما در کرسی‌های برابر و با رأی برابر در اینجا گرد آمده ایم؟ آنچه توسط سیاست بازان غربی به بهانه‌های واهی و بازی‌های دروغین از طریق رسانه‌های اجیر شده با سلب حق قانونی عضویت زنان ایرانی در این کمیسیون که طی فرایند رسمی به آن دست یافته بودند انجام گرفت؛ نه فقط پایمال کردن اصول ملل متحد و باورهای جهانیان به آرمان‌های چندجانبه گرایی بلکه بدعت رویه‌ای پرخطر و ناصحیح بود که بعد از این نیز شاهد تکرار آن خواهیم بود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: طنز تلخ ماجرا آنجاست که برخی کشورهایی که در این امر پیشتاز بودند، بیشترین آمار قتل و زندانی کردن زنان خصوصا سیاه پوستان را در کارنامه خود دارند و خشونت علیه زنان در آن کشورها مصداق نقض فاحش حقوق بشر است.
خزعلی اضافه کرد: عضویت ایران در حالی لغو می‌شود که زنان آن در زمینه‌های مختلف به‌ویژه بهداشت و سلامت وضعیت بهتری از کشورهای یادشده دارند. علاوه بر آن، جمهوری اسلامی ایران توانسته است همگام با پیشرفت زنان خود زنان مهاجر افغانستان را نیز تحت آموزش تا سطوح عالی قرار دهد.
وی ادامه داد: آنچه بهانه‌ای برای لغو عضویت ایران بود، امری بدون استناد قانونی بر پایه دروغ و فشار قدرت‌های سلطه طلب و غوغای رسانه‌ای اجیر شده و با هدف صرفا سیاسی برای منزوی کردن ایران بوده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور با تمرکز جدی بر آموزش یکپارچه و برابر ضمن کاستن از شکاف جنسیتی تا ۹۷درصد در آموزش ابتدایی و متوسطه بی‌سوادی دختران را ریشه کن کرده است.
خزعلی گفت: نسبت زنان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است و ۶۰ درصد از معلمان را زنان تشکیل می‌دهند و به استناد گزارش ۲۰۲۲ شاخص جهانی نوآوری، حضور بیش از ۵۶ درصد زنان در دورهای آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی دوشادوش مردان، سریعترین رشد عملکرد در عرصه نوآوری در جهان را رقم زده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: فعالیت ۹۴۰ شرکت دانش بیان با مدیرعاملی بانوان و مشارکت زنان در هیات مدیره بیش از ۲۷۰۰ شرکت دانش بیان همچنین فعالیت ۳۰۳ شرکت خلاق بانوان در کشور و حمایت از صدها طرح مرتبط و با حوزه فناوری و فضای مجازی بیانگر مشارکت حداکثری زنان در توسعه فناوری های نوین است.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که در مقابل نقض حق توسعه زنان که بر اثر جنگ‌ها و تحریم‌های قهرآمیز یکجانبه و نیز رویه‌های ناصحیح مدرن به نام حقوق بشر ایجاد شده است؛ بایستد و از اعمال این روش‌های ناقض حقوق بشر علیه کشورها خصوصا زنان و کودکان جلوگیری کند.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی، حقوق زنان، حقوق بشر،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو