فراخوانی برای معرفی لشکر فرشتگان منتشر شد

فراخوان زن مسلمان ایرانی برای هنرنمایی بانوان از لشکر فرشتگان منتشر شد تا زنان هنرمند الگوی زن مسلمان را معرفی کنند.
فراخوانی برای معرفی لشکر فرشتگان منتشر شد
1401/12/21 - 14:40
تاریخ و ساعت خبر:
145925
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ۱۰ سال پیش در چنین روزهایی رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره‌ هفت هزار زن شهید کشور از ارتش هزاران نفره زنان شهید به عنوان لشکری از فرشتگان نام برده و افزودند که این زنان از جان خویش در راه اسلام مایه گذاشتند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند و زنان بزرگی بودند که تعریف جدیدی از زن به شرق و غرب ارائه کردند.
کلیدواژه های الگوی زن سوم و لشکر فرشتگان از همان زمان رواج یافت و حالا رویدادی به نام رویداد لشکر فرشتگان به مدت سه روز با حضور تعدادی از بانوان هنرمند در جنوب کشور برپا شده که فاطمه پورعبدالحسینی به عنوان دبیر این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای به منظور معرفی الگوی سوم زن و موضوع جهاد زن مسلمان ایرانی از محورهای رویداد اردویی و کارگاهی لشکر فرشتگان است.
به گفته پورعبدالحسینی این رویداد که از چهارشنبه آغاز شده و امروز، ۲۰ اسفند به پایان می رسد، توسط خیمه بانوان هنرمند هیاتی شکل گرفته است و در نخستین روز این رویداد ۴۰ بانوی هنرمند از برخی یادمان های دفاع مقدس همچون یادمان شهید باقری، یادمان حوض خون (بیمارستان شهید کلانتری) و کانال کمیل بازدید کردند. در دومین روز نیز کارگاه‌های ویژه برای این بانوان هنرمند همچون نویسندگان، شاعران، عکاسان، مستندسازان و تصویرسازان است، برگزار شد.
دبیر رویداد لشکر فرشتگان افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ برای اولین بار از الگوی سوم زن و ولایت اجتماعی بانوان یاد کردند و بانوانی را که در جنگ فعال بودند، لشکر فرشتگان خطاب کرده و فرمود اگر بانوان صدر اسلام، معلم اول بودند، این بانوان انقلاب، معلمان ثانی هستند و در نهایت فرمود باید جهاد زن مسلمان ایرانی را با زبان هنر به جهانیان معرفی کرد و این الگوی سوم را به دنیا نشان داد که چگونه با حجاب و عفت خود در فعالیت های اجتماعی حضور دارند.
وی اضافه کرد: این رویداد نیز در همین راستا برگزار می شود که در مرحله اول حدود ۴۰ نفر از بانوان در این عرصه به تولید محتوا می پردازند و در مرحله بعد سایر خواهران هنرمندان به تولید اثر هنری بپردازند. این کارگاه ها در یادمان هایی برگزار می شود که ماجرای فیلم ویلایی ها در آن ساخته شده یا یادمان حوض خون که یادمانی زنانه است و این بانوان هنرمند در آن حضور پیدا کرده اند تا تحت تاثیر این فضا و مجاورت با روایت زنانی که اینجا بودند، با محور قرار دادن بانوان فعال در عرصه جنگ به تولید اثر بپردازند.
پورعبدالحسینی همچنین از انتشار فراخوانی همزمان با این رویداد خبر داد که با عنوان فراخوان جهاد زن مسلمان ایرانی منتشر شد و علاقه مندان تا ۲۶ اسفند فرصت دارند آثار هنری خود را ارسال کنند و جوایز درنظر گرفته شده برای برگزیدگان شامل ۲۰ کمک هزینه کربلا خواهد بود.









رهبر معظم انقلاب در پیام سال ۹۱ تاکید کردند: زن در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی، و در تعریف غالباً غربی، به مثابه‌ موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌داشت و در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی دیگر از این پیام فرمود: در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که می‌توانند تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب خویش، و در ساحت حفظ خانه‌ سالم و خانواده‌ متعادل، و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر، و جهاد اجتماعی را جهانی کنند و بن‌بست‌های بزرگ را در هم بشکنند.
ایشان تاکید کردند: اقتدار و جذبه‌ تازه‌ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید ظهور کرده است که زنان را ابتداء در جهان اسلام تحت تأثیر قرار داد و دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان دست خواهد برد. تا آفتاب درخشان خدیجه‌ کبری علیهاالسلام و فاطمه‌ زهرا علیهاالسلام و زینب کبری علیهاالسلام می‌درخشد، طرح‌های کهنه و نو «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نه‌تنها خطوط سیاه ستم‌های ظاهری را در هم شکسته‌اند، بلکه ستم‌های مدرن به زن را نیز رسوا و بی‌آبرو کرده و نشان داده‌اند که حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است که در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته‌شدن آن است... زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.
ایرنا
زندگی
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دفاع مقدس، بانوان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو