بارش باران و برف در راه این ۲۱ استان

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان براثر بارش برف و باران هشدار داد.
بارش باران و برف در راه این ۲۱ استان
1401/12/20 - 21:30
تاریخ و ساعت خبر:
145936
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان براثر بارش برف و باران هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک، ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف و رخداد مه خبر داد.
این وضعیت جوی از روز دوشنبه (۲۲ اسفند) در خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، یزد، نیمه جنوبی همدان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، غرب کرمان و نیمه غربی هرمزگان تا روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) در فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استان‌های بوشهر و اصفهان مورد انتظار است.
براثر این مخاطرات احتمال کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، وقوع کولاک برف در نواحی کوهستانی به‌ویژه گردنه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.
سازمان هواشناسی کشور احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.
هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بارش برف و باران، جاده، ناوگان حمل و نقل، وزش باد، هواشناسی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو