یادداشت/ رسانه و کودک (بخش پنجم)

چگونه از آسیب های رسانه بر کودکانمان بکاهیم؟!

اولین گام برای مهار آسیب های فضای مجازی بر کودکان داشتن تسلط و آگاهی های لازم جهت استفاده سالم و مفید از فضای مجازی از جانب پدر و مادر است. والدینی که شیوه استفاده صحیح از رسانه ها و دستگاه های ارتباطی را نیاموخته اند، نادانسته یا ناخواسته فرزندانشان را در معرض خطرات و آسیب های جدی تری قرار می دهند.
چگونه از آسیب های رسانه بر کودکانمان بکاهیم؟!
1397/12/14 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12768
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سمیرا خطیب زاده - دکترای مدیریت رسانه، در یادداشت های پیشین به هفت آسیب رسانه های نوین بر کودکان به شرح ذیل پرداختیم:
🎯 آسیب اول: خشونت
🎯 آسیب دوم: چاق شدن کودکان
🎯 آسیب سوم: کاهش ساعات گفتگو با والدین!
🎯 آسیب چهارم: افزایش اضطراب و استرس
🎯 آسیب پنجم: عدم تشخیص دنیای واقعی و تخیلی!
🎯 آسیب ششم: کودک ربایی و سوءاستفاده جنسی!
🎯 آسیب هفتم: کودک ربایی و سوءاستفاده جنسی!

پس از اشراف بر مسئله، سوال اساسی آن است که در قبال این فضای پیش بینی ناپذیر و تاثیر مخربی که رسانه ها بر ذهن و اندیشه فرزندانمان خواهد داشت چه باید کرد به عبارت دیگر راهکارهای مقابله با آسیب های رسانه بر کودک چیست؟
ارائه یک راه حل عملیاتی جامع قاعدتا کار ساده ای نیست اما می توان به شیوه هایی از شدت آسیب این فضای پر هرج و مرج کاست. در ادامه این سلسه مطالب به تعدادی از این راهکارها اشاره می شود.با ما همراه باشید...
🎯 راهکار اول: والدین آگاه و روزآمد
اولین گام برای مهار آسیب های فضای مجازی داشتن تسلط و آگاهی های لازم جهت استفاده سالم و مفید از فضای مجازی از جانب پدر و مادر است.
عمدتا والدینی که شیوه استفاده صحیح از رسانه ها و دستگاه های ارتباطی را نیاموخته اند، نادانسته یا ناخواسته فرزندانشان را در معرض خطرات و آسیب های جدی تری قرار می دهند.
در صورتی امر و نهی های والدین از جانب فرزندان مسموع واقع خواهد شد که با تکیه بر اطلاعات صحیح ایراد شوند. لذا هر یک از ما در جایگاه پدر و مادر وظیفه داریم بنابر مصالح تربیتی خانواده خویش و فرزندانمان، دایره اطلاعات خود را پیرامون فضای مجازی، کاربری ها و آسیب های آن گسترش دهیم.
ادامه دارد...

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رسانه و کودک سمیرا خطیب زاده فضای مجازی طنین یاس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو