دستور آشپزی در آرام پز: خورش کاری سبزیجات و نخود

خورش کاری سبزیجات و نخود یک خورش غلیظ، خامه‌ای با گرمای طعم سیر و زنجبیل است. این خورش مخصوص گیاهخواران متشکل از انواع سبزیجات به همراه نخود پخته است که نه روی یک اجاق گاز بلکه در یک آرام پز کوچک و خوشگل پخته می‌شود که روی کابینت جا خوش کرده است.
دستور آشپزی در آرام پز: خورش کاری سبزیجات و نخود
1397/12/14 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12795
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - خورش کاری سبزیجات و نخود یک خورش غلیظ، خامه‌ای با گرمای طعم سیر و زنجبیل است. این خورش مخصوص گیاهخواران متشکل از انواع سبزیجات به همراه نخود پخته است که نه روی یک اجاق گاز بلکه در یک آرام پز کوچک و خوشگل پخته می‌شود که روی کابینت جا خوش کرده است.
راستش من این اواخر خیلی خودم را درگیر دستورهای مخصوص آشپزی در آرام پز کردم چون به نظرم این وسیله باید بیش از اینها مورد تقدیر قرار بگیرد. آشپزی بدون دود و شعله و دردسر ایستادن مرتب پای گاز و چک کردن از مزیتهای این وسیله مفید است. اگر شما کارمند یا دانشجو هستید یا ساعتهای زیادی را خارج از خانه می‌گذارید، یا اصلا بی خیال! حوصله ایستادن پای گاز را ندارید این وسیله در خدمت شماست. کافی‌ست تنها مواد غذایی را در آن بریزید و به آن برنامه بدهید و بروید دنبال کار خودتان. بعد او خیلی آرام و مهربان غذای شما را می‌پزد.
این خورش کاری سبزیجات و نخود یک دستورالعمل عالی برای گیاهخوارانی است که به دنبال سر به نیست کردن ته مانده سبزیجات یخچال هستند. قطعات کلم، سیب زمینی شیرین، شلغم، زردک و اسفناج را گرد هم آورید تا یک خورش سبزیجات خوشمزه را برای شما فراهم کنید.
از آنجایی که این همه ماده غذایی باعث می‌شود که غذای شما زیاد شود، شما می‌توانید آن بخش از غذا را که به نظرتان باقی خواهد ماند را قبل از اضافه کردن شیر نارگیل کنار بگذارید و در فریزر منجمد کنید. پس با هم به سراغ این خورش هندی خوش طعم برویم
خورش کاری سبزیجات و نخود
طرز تهیه خورش کاری سبزیجات و نخود در آرام پز
مواد لازم برای تهیه خورش کاری سبزیجات و نخود
۱ قاشق چایخوری روغن زیتون
۱ عدد پیاز بزرگ
۱ قاشق غذاخوری نمک
۲ عدد سیب زمینی متوسط خرد شده
۱ قاشق غذاخوری پودر کاری
۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه پوست گرفته و رنده شده
۳ حبه سیر، ریز شده
۱/۸ قاشق چایخوری فلفل کاین (اختیاری)
۲ پیمانه آب گوشت کم سدیم
۲ قوطی نخود پخته یا دو پیمانه نخود پخته
۱ عدد فلفل سبز دلمه‌ای متوسط خرد شده
۱ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط خرد شده
۱ عدد گل کلم متوسط، آنها را به گلهای کوچک تقسیم کنید
۳ عدد گوجه فرنگی خرد شده
۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه پودر شده
۱ بسته اسفناج برگ کوچک
۱ پیمانه شیر نارگیل
دستورالعمل خورش کاری سبزیجات و نخود
روغن را در یک ماهیتابه روی شعله متوسط گرم کنید تا داغ شود، پیاز را به آن اضافه کنید، با یک قاشق چایخوری نمک آن را مزه دار کنید و حدود ۵ دقیقه سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد. سیب زمینی و ۱ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و تا زمانی که لبه‌های آن تغییر رنگ دهد، سرخ کنید.
ادویه کاری، شکر قهوه‌ای، سیر، زنجبیل و فلفل قرمز (کاین) را در آن بریزید و اگر هنوز ماهیتابه روی گاز است حدود ۳۰ ثانیه نگه دارید تا عطر مواد بلند شود. ۱/۴ آب گوشت را در ماهیتابه بریزید و بهم بزنید. این مخلوط پیاز و سیب زمینی را به قابلمه آرام پز ۶ لیتری منتقل کنید (این دستورالعمل برای آرام پز ۶ لیتری است، برای یک مدل کوچکتر، مواد را کاهش دهید).
۳/۴ باقیمانده آب گوشت، نخود، فلفل دلمه‌ای، گل کلم، گوجه‌های خرد شده، فلفل و باقیمانده نمک را اضافه کنید. بهم بزنید تا مخلوط شوند. این مایع باید نیمی از قابلمه داخل آرام پز را پر کند. در صورت نیاز آب گوشت بیشتری اضافه کنید. درب آن را گذاشته و روی تنظیمات HIGH به مدت ۴ ساعت بگذارید.
برگهای کوچک اسفناج و شیر نارگیل را پس از این زمان بیفزایید. در را گذاشته و اجازه دهید برای چند دقیقه بیشتر خورش بماند تا برگهای اسفناج نرم شوند. بچشید و در صورت نیاز نمک و یا ادویه جات دیگر را اضافه کنید. آن را به هر صورت که دوست دارید سرو کنید. می توانید با کوس کوس یا پاستای برنجی همراه کنید.
نکات آشپزی
برای یک آرام پز کوچکتر این مواد را به نصف برسانید
خورش کاری سبزیجات و نخود در اصل یک خورش هندی است بنابراین باید طعم قوی داشته باشد.
این خورش در اصل یک خورش سبزیجات است، شما می‌توانید سبزیجات دیگری را بنا بر ذائقه خود به آن اضافه کنید
ترجمه توسط مجله قرمز
منبع: thekitchn

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آشپزی,خورش کاری,سبزیجات,آرام پز,گیاهخواران,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو