چگونه تلفن همراه و وسایل جانبی آن را تمیز کنیم؟

وقتی در خانه یا اتاق مان وسیله ای کثیف شود سریعا متوجه کثیفی آن خواهیم شد. اما برعکس، وسایل کوچک و شخصی مانند گوشی تلفن همراه، هندزفری و شارژر که استفاده ی روزمره داشته و ظاهری تمیز دارند، دارای مقدار زیادی میکروب و باکتری می باشند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در این مطلب روشی ساده برای تمیز کردن این وسایل روزمره و حساس آورده شده است.
چگونه تلفن همراه و وسایل جانبی آن را تمیز کنیم؟
1397/12/18 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
12848
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - وقتی در خانه یا اتاق مان وسیله ای کثیف شود سریعا متوجه کثیفی آن خواهیم شد. اما برعکس، وسایل کوچک و شخصی مانند گوشی تلفن همراه، هندزفری و شارژر که استفاده ی روزمره داشته و ظاهری تمیز دارند، دارای مقدار زیادی میکروب و باکتری می باشند که کمتر مورد توجه قرار می گیرند. در این مطلب روشی ساده برای تمیز کردن این وسایل روزمره و حساس آورده شده است.
وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن گوشی همراه و لوازم جانبی
الکل
گوش پاک کن
دستمال میکروفایبر (و یا هر دستمال تمیز و نرم)
تمیز کردن تلفن همراه با استفاده از الکل
تلفن همراه در صورت تمیز نشدن، یکی از آلوده ترین وسایل روزمره به شمار می رود که در مکان های مختلفی از جمله جیب لباس، کیف، میز کلاس، محل کار یا رستوران و بسیاری از مکان های عمومی دیگر قرار گرفته و در نهایت با صورت، گوش و دستان ما در تماس است. باکتری و میکروب ها می توانند از همه این نقاط روی تلفن همراه قرار گرفته و سپس به ما منتقل گردند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که هفته ای چندین بار تلفن همراه خود را تمیز کرده و به خوبی از آن مراقبت نماییم. برای اینکار کافیست چند قطره الکل را روی دستمال میکرو فایبر ریخته و روی تلفن همراه و صفحه آن بکشید تا کاملا تمیز گردد. توجه کنید که دستمال شما فقط کمی با الکل مرطوب شده و خیس نباشد.
تمیز کردن هدفون یا هندزفری
هندزفری ها اغلب در جیب لباس، کیف پول، اتومبیل و نهایتا در گوش ما قرار می گیرند. بنابراین لازم است که حداقل هفته ای یکبار هندزفری خود را تمیز نماییم. برای اینکار یک گوش پاک کن را درون ظرف الکل زده، سپس تکان دهید تا الکل اضافی آن ریخته شود (گوش پاک کن باید مرطوب باشد نه خیس). سپس آن را روی هندزفری کشیده و همه قسمت های آن به ویژه قسمتی که در گوش قرار می گیرد را تمیز کنید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه در هوای آزاد بماند تا کاملا خشک شود. برای جلوگیری از تجمع میکروب ها روی هندزفری، بهتر است که پس از تمیز کردن، آن را در یک محفظه پلاستیکی کوچک نگه داری کنیم.
پاک کردن شارژر تلفن همراه
شارژر تلفن همراه بارها مورد استفاده قرار می گیرد و از یک نقطه به نقطه ای دیگر جا به جا می شود. بنابراین سعی کنید حداقل هر دو هفته یکبار آن را تمیز کنید. برای پاک کردن شارژر مانند روش های قبلی، به راحتی چند قطره الکل را روی دستمال میکروفایبر ریخته و شارژر را با آن تمیز کنید. اجازه دهید 5 دقیقه در هوای آزاد بماند تا خشک شود. از تمیز کردن قسمت فلزی شارژر که به درون تلفن می رود، خودداری کنید.
این روش ها را می توان برای بسیاری از وسایل روزمره دیگر مانند موس لب تاب، کنترل تلویزیون و سوییچ ماشین مورد استفاده قرار داد.
وب سایت دو نفره
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وسایل جانبی,تلفن همراه,هندزفری,تمیز کردن,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو