رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی خبر داد:

ثبت ۴۰۰ عروسک ایرانی طی سال ۹۷ در شورای نظارت بر اسباب‌بازی/ کاهش ۶۳ درصدی واردات اسباب‌بازی

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی گفت: تعداد عروسک‌های ثبت شده در شورا از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴۰۰ عدد است.
ثبت ۴۰۰ عروسک ایرانی طی سال ۹۷ در شورای نظارت بر اسباب‌بازی/ کاهش ۶۳ درصدی واردات اسباب‌بازی
1398/01/07 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
13070
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محسن حموله، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای و رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی، در گفت‌وگویی در تبیین عملکرد این شورا در سال ۹۷ گفت: با توجه به اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی سرلوحه کار شورا قرار گرفته است، در سال ۹۷ براساس دستور مقام معظم رهبری و تأکید مدیرعامل کانون مبنی بر حمایت از تولید ملی، حمایت ویژه‌ای از سوی شورا برای تولیدکنندگان اسباب‌بازی در نظر گرفته شد و هزینه‌های ثبت برای اسباب‌بازی و عروسک و صدور هولوگرام با تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ با رشد چشمگیر ۵۰ درصدی در ثبت و صدور مجوز اسباب‌بازی روبرو بودیم، گفت: دبیرخانه شورا با برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری کارگاه‌های مرتبط با صنعت اسباب‌بازی در جشنواره ملی و نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی علاوه بر توسعه صنعت اسباب‌بازی در داخل ایران، توانست عدالت‌محوری را در برنامه خود بگنجاند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۵۸۸ پرونده اسباب‌بازی در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است،‌ اظهار کرد: از این تعداد ۳۳۰ اسباب‌بازی مجوز و گواهی‌نامه ثبت و تعداد ۹۵ اسباب‌بازی مجوز و گواهی‌نامه تولید اسباب‌بازی دریافت کرده‌اند و مابقی از نظر کمیسیون مناسب تشخیص داده نشده است.
حموله با اشاره به اینکه شورای نظارت در سال ۹۷ تعداد هشت جلسه کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز برگزار کرده است، گفت: برای هولوگرام در شورا در سال ۹۷ تعداد ۲۱۰ پرونده تشکیل و تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۱۳ قطعه هولوگرام چاپ و تحویل تولیدکنندگان اسباب‌بازی شده است. هولوگرام شورای نظارت شناسنامه هر اسباب‌بازی است که مخاطبان با ارسال شماره روی آن بر به سامانه پیام کوتاه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به شماره ۳۰۰۰۷۴۰۱۰ می‌توانند اطلاعات اسباب‌بازی را از طریق تلفن همراه خود دریافت کنند.
حموله با تأکید بر اینکه علاوه بر رشد ۵۰ درصدی در زمینه صدور مجوز در سایر موارد نیز رشد مناسبی مشاهده می‌شود و این رشد به معنی افزایش آگاهی خانواده‌ها و تولیدکنندگان است، تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق دبیرخانه شورای نظارت با هدف نظارت بر اسباب‌بازی‌های وارداتی در خصوص واردات این کالای فرهنگی اظهارنظر کرده و ترخیص اسباب‌بازی از گمرکات با مجوز از سوی شورا انجام شده است که در سال ۹۷ علی‌رغم مشکلات ارزی برای واردکنندگان اسباب‌بازی به دلیل اینکه اسباب‌بازی جز کالاهای اساسی نبوده است، ۹۳۷ پرونده وارداتی از دبیرخانه مجوز ترخیص گرفته‌اند که از این تعداد ۵۱۱ پرونده برای استان بوشهر، ۶۳ پرونده برای تهران، ۳۰۹ پرونده برای خوزستان و ۵۴ پرونده برای استان هرمزگان بوده است.
کاهش ۶۳ درصدی واردات اسباب‌بازی
وی ادامه داد: با توجه به تنوع اسباب‌بازی‌های وارداتی از ابتدای سال ۹۷ تعداد ۷۲۱ هزار و ۳۳ مورد بررسی شده که از این تعداد ۴۲۷ هزار و ۳۳ مورد قبول و ۷۲ عنوان مورد مشروط به رعایت موارد اعلامی از سوی شورای نظارت که مغایرت فرهنگی نداشته باشد و تعداد ۲۲۲ اسباب‌بازی مردود و مورد مخالفت برای ورود به کشور تشخیص داده شده است. در خصوص واردات اسباب‌بازی ۶۳ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش واردات بوده است.
حموله یکی دیگر از اقدامات شورای نظارت بر اسباب‌بازی را پیگیری طرح ثبت نام فروشگاه‌های اسباب‌بازی در سطح کشور دانست و گفت: در حال حاضر بیش از هزار و ۱۰۰ فروشگاه در سامانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کرده‌اند.
وی در ادامه افزود:‌ طی سال ۹۷ در گروه حرکتی مهارتی ۴۷ مورد، آموزش و کمک آموزشی ۴۲ مورد، فکری ۱۲۲ مورد، الکترونیکی و رایانه‌ای ۱۰ مورد، فرهنگی هنری ۱۲۳ مورد و کمک درمانی یک مورد اسباب‌بازی ثبت شده است. همچنین در سال ۹۷ با عنایت به تخفیف ویژه برای عروسک‌های ایرانی تعداد عروسک‌های ثبت شده در شورا از ابتدا تاکنون ۴۰۰ عدد است.
منبع: خبرگزاری ایکنا
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اسباب بازی، محسن حموله، باری های رایانه ای، واردات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو