مینا بیابانی: الهام از اسلام برای تحقق مطالبات حقوقی بانوان الزامی است

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: با الهام از اسلام می توان برای تحقق مطالبات حقوقی بانوان گام برداشت.
مینا بیابانی:  الهام از اسلام برای تحقق مطالبات حقوقی بانوان الزامی است
1401/10/17 - 13:56
تاریخ و ساعت خبر:
144198
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از آذربایجان غربی، بیابانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در نشست هم اندیشی بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی که در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی فخر جهان اسلام هستند.
وی با بیان اینکه بانوان مطالبه های به حقی دارند که در محضر مقام معظم رهبری نیز بخشی از این مسائل مطرح شد، ادامه داد: حضور بانوان در مسندهای مدیریتی یکی از مطالبات است، به ویژه اینکه بانوان در سال های اخیر به حجم بالایی از علم، دانش و مهارت دست یافته اند، پس این خواسته طبیعی است.
وی ادامه داد: این مطالبه بانوان نباید در نقش آفرینی آنها در عالم هستی اخلال ایجاد کند، چون خدای متعال نقش اساسی را برای زن تعریف کرده است و مطالبات ما باید در امتداد آن باشد.
بیابانی گفت: بانوانی که در جامعه فعالیت دارند نسبت به تشکیل خانواده یا فرزندآوری دغدغه شان کمتر می شود و تمرکزشان از این موضوع برداشته می شود.

وی ادامه داد: در حالی که ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند، نگاه زنانه به قوانین، مسائل مدیریتی و حل مسئله در کشور بسیار مهم است، اگر این نوع نگاه را از جامعه سلب کنیم، به مقصد موردنظر نخواهیم رسید.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: مباحث توسعه پایدار از طرف سازمان های بین الملل مطرح می شود، نباید بدون دقت دنبال کنیم، که یکی از این موارد سند۲۰:۳۰ است.
وی بر لزوم پیگیری مطالبات حقوقی بانوان با الهام از اسلام تاکید کرد و گفت: نباید از کشورهای غربی الگوبرداری کنیم، چون می بینیم که در آنها حقوق بانوان بیشتر لگدمال شده و تشکیل زندگی و خانواده به حداقل رسیده است.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور ضمن ابراز خشنودی از اینکه سازمان بسیج زنان با توصیه های رهبری در حال تقویت است، گفت: در زمینه اشتغال خانگی، دریافت تسهیلات اشتغال، فعالیت در حوزه افزایش جمعیت، تعمیق مباحث عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده، تقویت مراکز مشاوره را در برنامه داریم.

وی بانوان را محور و ستون خانواده دانست و گفت: برای توانمندسازی خواهران فعالیت های زیادی را دنبال می کنیم و برای سال آینده نیز برنامه های زیادی داریم و در سند اعتلای بسیج به این موضوع نگاه ویژه شده است.
موسویان مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی در این جلسه ضمن ابراز خشنودی از اینکه دشمنان در رویدادهای اخیر شکست ذلیلانه ای را خوردند، گفت: دشمن اکنون متوجه شده است که ولایت فقیه از پشتوانه مردمی و محکمی برخوردار است.
وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی پایبند ارزش های انقلاب هستند، ادامه داد: بنابراین تا پای جان از انقلاب خود دفاع می کنند.
وی با بیان اینکه سالروز بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا را پشت سر گذاشته ایم، خاطرنشان کرد: این بانوان به معنای واقعی کلمه از حضرت زینب (س) الگوبرداری می کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیج جامعه زنان کشور، حقوق زنان، مبانی اسلامی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تشکل های بانوان
V
آرشیو