هویت بخشی انقلاب اسلامی به زنان و حیات دوباره حضور اجتماعی آنها / پهلوی ، تابلوی تاریخی نگاه غربی به زن ایرانی!

به جرأت می توان گفت که نگاه به زن در دوران حاکمیت طاغوت شبیه آن چیزي بود که در غرب وجود دارد؛ پیش از انقلاب با شعار عوام فریبانه آزادي، او را از هویت اصلي و نعمت خداداد آزادي واقعي دور کرده و به قید و بند فساد اخلاقي، برهنگي و کالاي تجارتي کشانده بودند. اما انقلاب اسلامی به زن حیات مجددي بخشید؛ زنان متعهد در دوران انقلاب اسلامي نقشي ماندگار از خود به جاي گذاشتند.
هویت بخشی انقلاب اسلامی به زنان و حیات دوباره حضور اجتماعی آنها / پهلوی ، تابلوی تاریخی  نگاه غربی به زن ایرانی!
1401/11/02 - 11:13
تاریخ و ساعت خبر:
144505
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از مرکزی: هویت فطری و ذاتی زن، بیانگر نقش محوری وی در محیط خانواده به عنوان مادر و همسر است، نقشی که از همان ابتدا به عنوان اساس نهاد خانواده به شمار می رود. نقشی که شاید امروزه جوامع غربی سعی در کم رنگ کردن آن دارند ولی با توجه به هویت زن در فرهنگ تاریخی ایران و اسلام نمی توان آن را انکار کرد.
هم اسلام و هم فرهنگ کشور پس از انقلاب اسلامی، به حضور زنان در جامعه، نقش پذیری و تاثیرگذاری آن ها و حقوق آنان بر مسیر کشور تاکید داشته و دارد.
نگاه غرب نسبت به زن شامل برابری جنسیتی، متاع قراردادن، ابزار التذاذ قراردادن، محروم بودن از مالکیت دارایی ها، پرداخ دستمزد ناچیز نسبت به مردان، فقط در خدمت مرد دانستن و ... است.
رهبر معظم انقلاب درباره حقوق زن در غرب و سوء استفاده سردمداران تمدن غربی از زنان می فرمایند: «ما در مسئله‌ زن، از غرب طلبکاریم؛ ما مدعی غربیم؛ آنها هستند که دارند به زن ظلم میکنند، زن را تحقیر می کنند، جایگاه زن را پائین می آورند؛ به اسم آزادی، به اسم اشتغال، به اسم مسئولیت دادن، آنها را مورد فشارهای روحی، روانی، عاطفی و اهانت شخصیتی و شأنی قرار میدهند؛ آنها باید جواب بدهند.»
اسلام به جایگاه رفیع و شایسته زنان تأکید دارد؛ آیه شریفه ۳۵ سوره مبارکه احزاب «إِنَّ المُسلِمینَ وَالمُسلِماتِ وَالمُؤمِنینَ وَالمُؤمِناتِ وَالقانِتینَ وَالقانِتاتِ وَالصّادِقینَ وَالصّادِقاتِ وَالصّابِرینَ وَالصّابِراتِ وَالخاشِعینَ وَالخاشِعاتِ وَالمُتَصَدِّقینَ وَالمُتَصَدِّقاتِ ...»، سند محکم و متقنی بر برابری ارزش های انسانی زن و مرد و ارج نهادن به جایگاه زنان است.
به جرأت می توان گفت که نگاه به زن در دوران حاکمیت طاغوت شبیه آن چیزي بود که در غرب وجود دارد؛ پیش از انقلاب با شعار عوام فریبانه آزادي، او را از هویت اصلي و نعمت خداداد آزادي واقعي دور کرده و به قید و بند فساد اخلاقي، برهنگي و کالاي تجارتي کشانده بودند.
امام خمیني(ره) درباره آزادي در نظام طاغوت فرمودند:"از خیانت‏هاي بزرگي که به ملت ما شد این بود که نیروي انساني ما را از دست گرفتند. نیروي جوانان ما را به عقب راندند. نیروي بانوان ما را به عقب راندند. بانوان ما را منحط کردند، خیانت کردند بر ملت ما بانوان ما را ملعبه کردند. بانوان ما را مثل عروسک‏ها کردند، بانوان ما جنگجو بودند، اینها مي‏خواستند ننگجو باشند، و خدا نخواست اینها اهانت به مقام زن کردند، اینها مي‏خواستند زن را مثل شي‏ء مثل یک متاع به این دست و آن دست بگذارند."
انقلاب اسلامي که به همت زنان و مردان مسلمان ایران و به رهبري حضرت امام خمیني(ره) به وقوع پیوست به زن حیات مجددي بخشید؛ زنان متعهد در دوران انقلاب اسلامي نقشي ماندگار از خود به جاي گذاشتند و به همگان ثابت کردند که شخصیت زن مسلمان در تبعیت از الگوهاي مصرفي غرب و مد و مدپرستي و آنچه آن ها برایش به ارمغان مي‏آورند نیست، بلکه چیزي که بر اعتبار و ارزش او مي‏افزاید نجابت، شرافت و فداکاري در راه آرمان هاي اصیل دیني است که خداوند به آن‏ها ارزاني داشته است.
در هیچ دوره‌ای مانند امروز، زنان محقق، دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در کشور وجود نداشته است. در همه قوا، وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات، حوزه و دانشگاه و... زنان، مانند مردان در ارائه نظر، تصمیم گیری و تصمیم سازی اداره کشور مساوی و مشترک اند.
وجود زنان و دختران موفق و پیشرفته در تمام مراحل و عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ایران گواه این ادعاست که جایگاه زنان از گذشته تاکنون بسیار ارزشمند و مقدس بوده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زن مسلمان ایرانی، جایگاه زن ایرانی، انقلاب اسلامی ایران،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو