۶ خوراکی برای ایجاد تعادل هورمونی و کاهش سریع‌تر وزن

میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان، روزانه با راه‌های مختلف کاهش وزن سر و کله می‌زنند تا بتوانند به این هدف دست پیدا کنند. هدفی که برای برخی از افراد غیر ممکن به نظر می‌رسد. یکی از دلایلی که کاهش وزن و یا حفظ وضعیت پس از آن کاری غیر ممکن تلقی می‌شود، این است که افزایش وزن فقط مربوط به پرخوری و یا ورزش نکردن نیست.
۶ خوراکی برای ایجاد تعادل هورمونی و کاهش سریع‌تر وزن
1398/03/01 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
33661
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان، روزانه با راه‌های مختلف کاهش وزن سر و کله می‌زنند تا بتوانند به این هدف دست پیدا کنند. هدفی که برای برخی از افراد غیر ممکن به نظر می‌رسد. یکی از دلایلی که کاهش وزن و یا حفظ وضعیت پس از آن کاری غیر ممکن تلقی می‌شود، این است که افزایش وزن فقط مربوط به پرخوری و یا ورزش نکردن نیست.
هورمون‌ها نیز مخصوصاً انسولین، کورتیزول و استروژن، می‌توانند در کنترل سوخت و ساز بدن به شدت مؤثر واقع شوند؛ بنابراین ایجاد تعادل در میان هورمون‌ها هم می‌تواند کاهش وزن را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر کند.
با در نظر داشتن نکته‌های گفته شده در سطر‌های پیش، رژیم غذایی نقش به شدت مؤثری را در ایجاد تعادل هورمونی انجام می‌دهد. رژیم غذایی‌ای که بر پایه‌ی تعادل هورمونی بنا شده باشد، باید ترکیبی از پروتئین خالص، سبزیجات، میوه‌ها و غذا‌هایی با چربی سالم باشد.
چربی سالم نیز یکی از موارد خوراکی است که برای سلامتی، حفظ تناسب اندام و تعادل هورمونی اهمیت فراوانی دارد، آیا می‌دانید چرا؟ بدین خاطر که چربی‌های سالم، ساختمان‌های هورمون هستند. بدون داشتن میزان کافی از چربی سالم در بدن، هورمون کافی برای تعادل تولید نمی‌شود. پس نتیجه می‌گیریم که با داشتن یک رژیم غذایی سالم، تعادل هورمونی کاری سهل و آسان خواهد شد.
به همین منظور در ادامه یک لیست از مواد غذایی سالم را به شما معرفی کرده ایم که می‌توانند به تعادل هورمونی و کاهش وزن سریع شما کمک کنند. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.
کره طبیعی
این ماده‌ی غذایی وقتی به نهایت فایده خود می‌رسد که بتوانید آن را به شکلی ارگانیک از گاو‌های روستایی بگیرید. در این صورت، مزه‌ی بی نظیری هم به وعده‌های غذایی تان اضافه کرده اید. کره یک منبع بسیار غنی از ویتامین‌های E، D و K است و مهم‌تر از همه این است که چربی اسید کاملا ملایمی را برای تولید کافی هورمون‌ها به شما ارائه می‌دهد.
دوستان عزیز باید توجه داشته باشید که شما نیازی به چند کیلو کره در وعده‌های غذایی تان ندارید، یک تکه‌ی بسیار کوچک از کره در میان کل غذای تان می‌تواند برای ایجاد تعادل هورمونی شما کافی باشد.
سبزیجات چلیپایی
اعضای خانواده‌ی سبزیجات چلیپایی شامل بروکلی، کلم، کلم پیچ و گل کلم می‌شوند که اخیراً با توجه به تحقیقات جدید دانشمندان، تبدیل به ستاره‌های مواد خوراکی شده اند و دلایلی کاملا منطقی برایشان وجود دارد. این مواد غذایی منابع سرشاری از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر هستند. فیبر به درون بدن شما رسوخ کرده و شکر را از بین می‌برد؛ که این مسئله سبب می‌شود میزان انسولین شما بالا نرفته، و بدن به طور خودکار به اضافه وزن دچار نشود.
این سبزیجات شگفت انگیز را می‌توانند در میان سالاد خود، خرد کرده و یا آن‌ها را در میان پاستا‌های ایتالیایی میل کنید تا هم به ایجاد تعادل هورمونی و هم به کاهش سریع‌تر وزن خود کمک کنید.
آجیل و دانه‌ها
گردو، بادام هندی، دانه‌ی آفتاب گردان و هر عضوی از خانواده‌ی آجیل‌ها می‌توانند برای شما سطح بالایی از پروتئین گیاهی و چربی سالم را به ارمغان آورند. گردو‌ها اصولا عملکردی در رابطه با متعادل سازی هورمون‌ها دارند؛ چرا که گردو شامل امگا ۳ و اسید چرب می‌شود و برای تولید هورمون به شدت مورد نیاز است. همچنین این آجیل‌ها منابع سرشاری از فیبر هستند که میزان قند خون را کنترل کرده و انسولین شما را در حالت متعادل نگه می‌دارند.
توت‌ها
توت‌ها منابعی غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند که می‌تواند به سلامت و امنیت بدن شما کمک کنند. توت‌ها همچنین همانند سبزیجات چلیپایی سرشار از فیبر هستند. این دسته از مواد غذایی قند بالایی را شامل نمی‌شوند، از این رو، به درون خون شما رسوخ کرده و میزان قند خونتان را در حالت متعادل حفظ می‌کنند.
آواکادو
آواکادو می‌تواند در دو سطح متفاوت به سلامت و ایجاد تعادل هورمون‌ها کمک کند. سطح اول مربوط به این مسئله است که آواکادو سرشار از چربی سالم است و می‌تواند به تولید هورمون‌های کافی و حفظ سلامت هورمون‌ها کمک کند. در سطح دیگر، آواکادو شامل یک نوع استرول گیاهی می‌شود که می‌تواند به کاهش میزان استروژن در بدن کمک کند و از این نظر، انتخاب بسیار مناسبی برای زنانی است که استروژن بالایی دارند؛ مانند زنانی که به سندروم تخمدان مبتلا هستند؛ بنابراین شما می‌توانید آواکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این ماده غذایی مفید، می‌تواند در میان سالاد، و یا به شکلی له شده در میان غذا‌های مکزیمی و یا در قالب آبمیوه مصرف شود.
ماهی چرب
تن ماهی، ماهی اسقومری، سالمون و یا هر ماهی چرب دیگری می‌تواند بهترین انتخاب برای ایجاد تعادل هورمونی باشد. دلیل این مسئله این است که این ماهی‌ها نیز همانند گردو، منابع سرشاری از امگا ۳ هستند، که می‌توانند به تولید هورمون کمک کنند.
به طور خلاصه، این مواد غذایی نه تنها به سلامت کلی شما کمک می‌کنند، بلکه به متعادل سازی طبیعی هورمون‌های شما نیز سرعت می‌بخشند. این مواد غذایی نه تنها احساس بهتری به شما می‌دهند، بلکه شما را به هدف کاهش وزنتان نزدیکتر می‌کنند. یعنی هم سبب احساس و هم سبب ظاهر بهتری برای شما می‌شوند!
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تعادل,هورمون,کاهش وزن,افزایش وزن,پرخوری,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو