ماجرای قطع بیمه داروی پوکی استخوان

رئیس انجمن روماتولوژی ایران گفت: داروی «تری پاراتاید» که برای کنترل بیماری پوکی استخوان استفاده می‌شود، حدود 2.5 سال است که از پوشش بیمه ای خارج شده است.
ماجرای قطع بیمه داروی پوکی استخوان
1398/07/15 - 17:02
تاریخ و ساعت خبر:
35526
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - احمدرضا جمشیدی، در نشست خبری که روز دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: عوارض بیماری هایی از قبیل آتروز را می توان با آموزش، کاهش داد و از هزینه هایی که به نظام سلام و کشور تحمیل می کند، جلوگیری کرد.
وی با اشاره به شیوع ۱۵.۵ درصدی کمر درد در کشور، افزود: این قبیل بیماری ها اگر آموزش داده نشود، هزینه های زیادی به کشور تحمیل می کند. زیرا، باعث فرد را از کارافتاده می کند و اثرات آن بر اقتصاد کشور نمایان می شود.
جمشیدی ادامه داد: اگر این قبیل افراد از آموزش های لازم برخوردار شوند، قطعا می توان از عوارض بیماری کاست و از کارافتاده نخواهند شد.
رئیس انجمن روماتولوژی ایران، به قطع پوشش بیمه ای یک قلم داروی پوکی استخوان اشاره کرد و افزود: داروی «تری پاراتاید» که برای کنترل بیماری پوکی استخوان است و در داخل تولید می شود، در حدود دو سال و نیم است که از پوشش بیمه ای خارج شده و باعث گردیده ۷ هزار بیمار نیازمند این دارو، از تهیه آن محروم شوند.
وی افزود: این دارو، تنها دارویی است که در مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه مصرف، آثار درمانی خود را نمایان می سازد و بهترین دارو برای بیماران دچار پوکی استخوان شدید است.
جمشیدی با اشاره به قیمت ۵۰۰ هزار تومانی این دارو برای مصرف یک ماه بیمار، تاکید کرد: وقتی این دارو تحت پوشش بیمه بود، بیمار فقط ۵۰ هزار تومان برای تهیه آن پرداخت می کرد، اما حالا باید ۵۰۰ هزار تومان بدهد که خیلی از بیماران ناچار شده اند استفاده از دارو را به خاطر مشکلات مالی، کنار بگذارند.
به گفته رئیس انجمن روماتولوژی ایران، یکی از عوارض عدم مصرف این دارو، شکستگی های پی در پی استخوان فرد است.
جمشیدی، در عین حال از بررسی دوباره این دارو در شورای عالی بیمه سلامت برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خبر داد و افزود: سایر داروها، این توانایی را ندارند که در مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه بتوانند از شدت پوکی استخوان جلوگیری کنند.
سیزدهمین کنگره سالانه روماتولوژی ایران، از ۲۴ تا ۲۶ مهر ۹۸ در محل سالن کتابخانه ملی ایران برگزار می شود.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بیمه,دارو,پوگی استخوان,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو