"تبعیض جنسیتی" در انگلیس/ اختلاف درآمد ۲ برابری بین مردان و زنان کارگر

زنان مشغول به کار در انگلیس، ۸.۹ درصد کمتر از مردان انگلیسی حقوق دریافت می‌کنند، در حالی که در سال ۲۰۱۸، این رقم ۸.۶ درصد بوده است! شکاف کلی حقوق بین زن و مرد که شامل کارگران پاره‌وقت است، تقریباً دو برابر اختلاف برای کار تمام‌وقت است.
1398/08/12 - 11:07
تاریخ و ساعت خبر:
36049
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - "دفتر آمار ملی" انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که اختلاف حقوق بین زن و مرد کارگر به صورت تمام وقت در انگلیس افزایش یافته است.
زنان مشغول به کار تمام وقت، 8.9 درصد کمتر از مردان حقوق دریافت می‌کنند در حالی که در سال 2018، این رقم 8.6 درصد بوده است؛ این اختلاف در بین زنان و مردان بالای 50 سال بیشتر است؛ اختلاف دستمزد قابل تاملی به میزان 15 درصد وجود دارد.
"ایندیپندنت" بیان کرد که به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، تفاوت در گروه‌های سنی بالاتر تا حدودی ناشی از عدم حضور زنان در سمت‌های مدیریتی پردرآمد و احتمالاً در کارهای پاره‌وقت است.
شکاف کلی حقوق بین زن و مرد که شامل کارگران پاره‌وقت است، تقریباً دو برابر اختلاف برای کار تمام‌وقت است؛ این میزان از 17.3 درصد در سال گذشته به 17.8 درصد افزایش یافته است؛ دفتر آمار ملی تأکید کرد که این داده‌ها میانگین درآمد کارگران زن و مرد را در تمام مشاغل مقایسه می‌کند و تفاوت در میزان دستمزد بین زن و مرد در مشاغل یکسان را نشان نمی‌دهد.
در پاسخ به آخرین آمار، "فرانسیس اوگریدی"، دبیرکل کنگره اتحادیه معاملات تجاری در مصاحبه با رسانه‌های انگلیس گفت: «پر کردن شکاف حقوق جنسیتی با نرخ فعلی، چندین دهه طول خواهد کشید!»
اوگریدی گفت: «دولت باید بیشتر تلاش کند؛ واضح است که انتشار شکاف حقوق و دستمزد به تنهایی کافی نیست همچنین شرکت‌ها باید از نظر قانونی برای کم کردن این شکاف ملزم به توضیح باشند.»
"سام اسمیترز"، مدیر اجرایی "انجمن فاست" گفت: «پیشرفت برای بستن شکاف حقوق جنسیتی بسیار کند است و با این سرعت ریشه کن کردن آن 60 سال طول می‌کشد؛ بسیاری از زنان در کارهای نیمه وقت با دستمزد پایین گیر افتاده‌اند یا خارج از بخش‌های غیر سنتی قرار گرفته‌اند، در حالی که دیگران تبعیض در پرداخت یا بارداری را تجربه می‌کنند.»
این ارقام همچنین نشان می‌دهد که درآمدهای متوسط ​​هفتگی 2.9 درصد پایین‌تر از بالاترین درآمد به دست آمده در سال 2008 است؛ زمانی که درآمدها به خاطر تورم تعدیل شد.
در این گزارش آمده است که 43.3 درصد از کارمندان تمام‌وقت در سال 2018 شاهد کاهش دستمزد خود بوده‌اند!
تسنیم
انتهای‌پیام/ م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تبعیض جنسیتی,انگلیس,مردان,زنان,کارگر,
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو