سکوت نمایندگان زن مجلس در برابر خشونت کلامی مطهری نسبت به یک زن/ شوخی با موضوعات زنانه در جمع عذری بدتر از گناه

از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی و تمامی بانوانی که تا به امروز دفاع از حقوق زن و رفع خشونت علیه او را -که یکی از مصادیق آن خشونت زبانی است- ادعا می کردند! می خواهیم: همانگونه که به دفاع از دختران پارک تهران پارس! اقامه دعوا کردند به احقاق حق دختر دانشجوی تحصیل کرده عفیف نیز اقدام نمایند که سکوت شما نشان دهنده دروغ پردازی و به بازی گرفتن قشر زنان در زمین دفاع از حقوق آنها است.
سکوت نمایندگان زن مجلس در برابر خشونت کلامی مطهری نسبت به یک زن/ شوخی با موضوعات زنانه در جمع عذری بدتر از گناه
1398/08/14 - 08:31
تاریخ و ساعت خبر:
36118
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - میترا خسروبیک : روز گذشته فیلمی از توهین علی مطهری نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نسبت به دختر خانمی مسلمان و عفیف در فضای مجازی انتشار یافت که بازخوردهای زیادی را از سوی اقشار مختلف مردم در پی داشت. هر چند وی با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود مدعی شده است که این صبحت او شوخی بایکی از پسران دانشجو بوده است اما صوت و تصویر انتشار یافته در فضای مجازی گویای این نکته است که وی خطاب به یک دختر که گفته بود : « «آقای مطهری لطفاً قرص ضدفراموشی به‌همراه داشته باشید»، گفت: من همیشه و همه نوع قرصی دارم؛ من حتی برای شما قرص ضدبارداری هم دارم!»
تا به امروز در مورد اینکه آیا مخاطب اقای مطهری یک زن بوده است یا مرد جواب قطعی وجود ندارد اما نکته مهم این است که فارغ از جنسیت کسی که خاطب این سخن بوده است، شوخی با مسائل مربوط به زنان در جمعی حتی مردانه نیز شایسته یک انسان فرهیخته و مبادی ادب نیست که با این گزاره می توان نتیجه گرفت سوکت زنان بالاخص زنان مدعی دفاع از حقوق بانوان جامعه تعجب برانگیز می نماید کما کان اینکه اگر این اشتباه زشت از جانب یکی از افراد خارج از حوزه اندیشه های سیاسی آنها صورت می گرفت قطعا برخورد و موضع گیری آنها به گونه ای دیگر بود!
اما تا به االان که نویسنده این جملات این متن را در کنار هم قرار می دهد فیلمی در رد این فرضیه که روی سخن باید زن بوده است نیست از این رو مطلب را با چنین برداشتی می نویسد:
زشتی ذاتی و کراهت حاضر جوابی علی مطهری نسبت به یک دختر دانشجو؛ تنها دلیل واکنش های مردمی به این موضوع نبوده است و نیست! بلکه قبح این مطلب زمانی بیشتر می شود که از دهان فردی که گردن آویز فرزند بزرگ ترین استاد اخلاق و معرفت شهید مطهری را برگردن دارد خارج شده است در حالیکه خود نیز در کسوت استادی حیات علمی دارد!.
از طرف دیگر علی مطهری به عنوان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از سوی همین مردم، زن و مرد، دانشجو و کاسب، افتخار خدمت برای مردم و نظام را پیدا کرده است، باید ادب را در پاسخ گویی به مطالبات و دغدغه های آنها به عنوان یک واجب اخلاقی و وظیفه ای خدشه ناپذیر رعایت کند تا آنجا مردم را ارباب رجوع و ولی نعمت خود دانسته و ادبیاتی شایسته یک ولی نعمت با آنها داشته باشد. هر چند که بعید به نظر می رسد این دست افکار زمانی در دهان آنها قرقره می شود که خواستار جمع آوری رأی مردم در سبد انتخاباتی خود هستند.
با این دست رفتارها بعید نیست که علی مطهری نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در اقدامی آگاهانه و از تعمد جمله معروف شهروز برزگر که گفته بود « ما و مسئولین ولی نعمت مردم هستیم» را به فعلیت تبدیل کرده است و پا را چنان از گلیم خود خارج کرده که به دختری دانشجو جمله ای خارج از عرف و شأن بانوی مسلمان نسبت می دهد.
شگفتانه اینکه در برابر چنین توهین بزرگی، نمایندگان زن اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری و همه کسانی که تا به امروز سعی در دفاع از حقوق زن برگرفته از افکار فمنیستی داشتند زبان،در دهان نچرخانده و سکوتی خفت بار را انتخاب کرده اند که نشان دهنده تبعیض نگاه آنها به حقوق زن است و گویای این نکته که قیل و قالشان در دفاع از خشونت علیه زنان سیاست زده و تجاری است!
این بزرگ نمایی و زیاده خواهی نیست که چنین توهین از جانب یکی از پرسابقه ترین نمایندگان مجلس علاوه بر عذرخواهی رسمی نماینده هتاک، می طلبد که مجلس شورای اسلامی نیز از داشتن چنین نمایندگانی کم بی جنبه و بی اخلاقی در پیامی از قشر بانوان عذرخواهی نماید! هر چند تا کنون در برابر هر گونه توهین ریز و درشت نمایندگان مجلس، شاهد هیچ غذرخواهی نبوده ایم!.
لذا از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی و تمامی بانوانی که تا به امروز حقوق زن و رفع خشونت علیه زن را -که یکی از مصادیق آن خشونت زبانی است- ادعا می کردند! مطالبه داریم : همان گونه که به دفاع از دختران پارک تهران پارس! اقامه دعوا کردند به احقاق حق دختر دانشجوی تحصیل کرده عفیف نیز اقدام نمایند که سکوت شما نشان دهنده دروغ پردازی و به بازی گرفتن قشر زنان در زمین دفاع از حقوق آنها است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
علی مطهری، توهین، دختر دانشجو،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو