چگونه بدانیم که عاشق خانواده خود هستیم؟ / احساس امنیت و رشد فکری کودکان مهم ترین ثمره عشق در خانواده

عشق در خانواده حس‌ّ امنیت می‌آورد و باعث می‌شود کودکان احساس امنیّت کنند و این به رشد مغز آنها کمک می‌کند. گذراندن اوقات روزمره در کنار هم برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن خنده نه‌تنها نشانه عشق خانوادگی است بلکه عشق می‌آفریند و به آن عمق می‌دهد.
چگونه بدانیم که عاشق خانواده خود هستیم؟ / احساس امنیت و رشد فکری کودکان مهم ترین ثمره عشق در خانواده
1398/12/27 - 10:36
تاریخ و ساعت خبر:
39003
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سعیده مولایی :به راحتی می‌توان ادّعا کرد من عاشق خانواده‌ام هستم، اما عشق به خانواده چیزی فراتر از این کلمات ساده است. عشق به خانواده نوع خاصی از عشق است که در احساسات، رفتارها، و حتی در نوع حل کردن چالش‌های پیش‌روی خانواده خودش را نشان‌می‌دهد.
عشق کلمه‌ای است که در بسیاری از موارد استفاده می‌شود، تا جایی که حتی معنای اصلی خود را از دست می‌دهد. ممکن است بگوییم ما عاشق بستنی یا پیتزا هستیم که البته منظورمان این است که از آن لذت می‌بریم. از عشق معمولاً برای توصیف احساسات و رفتارهای عاشقانه یا جنسی نیز استفاده می‌شود. اما در زمینه عشق به کیانِ خانواده، این کلمه به پیوندهایی گفته می‌شود که با محبت عمیق، احترام، وفاداری و دلبستگی‌سالم از دیگر انواع عشق متمایز می‌شود. روابط خانوادگی با سایر رابطه‌ها فرق دارد. به نظر شما خصوصیات عشق خانوادگی چه می‌تواند باشد؟!
عشق به خانواده بدون قید و شرط است. مهم نیست سایر اعضای خانواده چه بگویند، چه کاری انجام دهند یا احساسات آن‌ها در مواجهه با امور مختلف چگونه است؛ با وجود همه‌ی تفاوت‌‌ها شما هنوز هم اعضای خانواده خود را دوست دارید. ممکن است نظرات و دیدگاه‌های کاملاً متفاوتی داشته باشید، ممکن است شما به شدت از کاری که یکی دیگر از اعضای خانواده انجام می‌دهد منزجر شوید، حتی ممکن است مجبور شوید خود را از فضای فعلی خانواده دور کنید، اما عشق خانوادگی به این معنا است که با تمام این‌اوصاف، آنها هنوز هم خانواده شما هستند و همیشه خواهند بود. خانم سرنا ویلیامز یکی از معروف‌ترین تنیسورهای جهان می‌گوید: تنیس فقط یک‌بازی است و خانواده برای همیشه است!
عشق به اعضای خانواده در احترام به آنها نِمود پیدا می‌کند؛ شما احترام خود را از طریق سخنان و اعمالتان نشان می‌دهید. شما با احترام به حقوق سایر اعضای خانواده، به آنها می‌گویید که دوستشان دارید، حتی اگر با انتخاب‌های آنان موافق نباشید.
درست همانطور که هر فرد می‌تواند اهداف خود را داشته باشد، خانواده ها نیز اهداف گروهی دارند که برای رسیدن به آن با یکدیگر همکاری می‌کنند. به عنوان مثال یک خانواده ممکن است تصمیم بگیرد که به تعطیلات برود. ممکن است هر یک از اعضا با تنظیم برنامه‌های خود، مهیّا کردن آنچه برای سفر لازم دارند، در این برنامه نقش ایفا کنند و آماده رفتن به تعطیلات شوند؛ این‌همدلی و رسیدن به نتیجه مشترک از عشق به خانواده می‌آید.
عشق در خانواده حس‌ّ امنیت می‌آورد و باعث می‌شود کودکان احساس امنیّت کنند و این به رشد مغز آنها کمک می‌کند. گذراندن اوقات روزمره در کنار هم برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن خنده نه‌تنها نشانه عشق خانوادگی است بلکه عشق می‌آفریند و به آن عمق می‌دهد. غذاخوردن خانوادگی و مسافرت با ماشین می تواند اوقات خوبی برای تضمین کیفیّت اوقات خانواده و نمودی از عشق باشد.
عشق در خانواده یعنی فراهم کردن فرصتی برای گوش دادن به یکدیگر؛ گوش دادن بدون قضاوت و آزاد بودن اعضای خانواده در بیان افکار و احساسات خود. وقتی فرزند یا همسر شما می‌خواهد صحبت کند، کارهایی را که انجام می‌دهید متوقف کنید و با توجه کامل گوش دهید. به آنها فرصت دهید تا نقطه نظرات یا احساسات خود را بیان کنند. اما بعضی اوقات ممکن است لازم باشد که به سکوت آنها هم احترام بگذاریم به ویژه اگر آنها نوجوان باشند.
رسیدن به عشق در خانواده افسانه نیست، شما می‌توانید نوع عشق خانوادگی منحصر به فرد خودتان را داشته باشید، به طوریکه رضایت همه افراد خانواده را به همراه داشته باشد. وقتی عشق در خانواده باشد، همه سود می‌برند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده، عشق، عشق به خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو