به همت کارآفرین ابرو -یی

وقتی دانه های گندم، رشته های اقتصاد خانوار روستاییان را تقویت می کند!

فاطمه ترک منش بانوی روستای ابرو از استان همدان است که با شناخت ظر فیت های روستا و توانمندی بانوان آن توانسته است با راه اندازی یک کارگاه رشته بری ضمن کسب درآمد برای خود ،تعدادی از بانوان روستا را نیز مشغول به کار کند.
وقتی  دانه های گندم، رشته های اقتصاد خانوار روستاییان را تقویت می کند!
1401/03/18 - 13:41
تاریخ و ساعت خبر:
139178
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - همدان : کارآفرینی و اشتغال زایی از آنجا که خدمتی برای خلق خدا در راستای معیشت و راحتی زندگی شان است، نوعی عبادت محسوب می شود . عبادتی که در آن عزت و استقلال مالی و آبروی یک خانواده حفظ می شود.
کارآفرینی مبحثی است که نه نیاز به حضور در کلان شهرها دارد و نه نیاز به پارتی بازی! کارآفرینی شناخت توانمندی ها، نیاز سنجی جامعه پیرامون ، اعتماد به نفس و سرمایه ای برای اغاز یک کار دارد حال شاید کارافرین در روستا باشد یا در بین عشایر و یا در آسمان خراشی در کلان شهر ...

یکی از بانوان کارآفرین و جوانی که توانسته است در روستای مادری اش برای خود و سایر بانوان کارآفرینی کند ، فاطمه ترک منش است. این بانوی کارآفرین با شناخت ظرفیت های روستا و توانمندی بانوان آن و همچنین سبقه کار رشته بری در روستای ابرو کارگاه رشته راه اندازی کرده است.
فاطمه خانم در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه رشته بری در روستای ابرو سابقه زیادی دارد ، می گوید: خدا را شکر توانستیم با توکل به خدا و اراده قوی برای بانوان روستا محلی مناسب برای اشتغال و درآمد زایی داشته باشیم.
وی ادامه می دهد: کمک به معیشت خانواده، استفاده از ظرفیت های کاری و استعداد بانوان روستا و همچنین ایجاد اعتماد به نفس بانوان از مهم ترین دستاوردهای مادی و معنوی راه اندازی این کارگاه رشته بری است.

این بانوی کارآفرین می گوید: از جمله فرآورده های خمیری حاصل از آرد گندم، انواع رشته مانندپلویی و آشی است که در کشور ما به صورت سنتی، کارگاهی و صنعتی تولید می شود و از لحاظ ارزش غذایی در گروه نان و غلات قرار می گیرد.
مریم زنگنه فرمانده حوزه حضرت فاطمه (س) سپاه ناحیه همدان نیز در گفت وگو با خبرنگار ما در باره راه اندازی این کارگاه رشته بری می گوید: تفاوت ها و مزیت های تولیدات این کارگاه رشته بری کیفیت محصولات و قیمت مناسب آن است.

وی ادامه می دهد: با توجه به کاربرد و مصارف گوناگون انواع رشته ها، اطمینان از کیفیت مطلوب محصول و بهداشتی بودن آن نقش مهمی در تامین سلامت افراد دارد. زنگنه افزود: با رشته های پلویی وآشی می توان غذاهای بسیار خوشمزه تهیه کرد از جمله غداهایی می توان بارشته تهیه کرد،آش رشته،رشته پلو آماده کرد ودر اختیار خانواده قرارداده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گفت و گو با بانوی کارآفرین روستایی / کسب درآمد زنان روستای ابرو در کارگاه رشته بری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارآفرینی و تولید ملی
V
آرشیو