کارآفرین نمونه گلستانی:

بانوی شوخ سلیقه قرآنی، دیزانر مراسمات جشن های تولد و عروسی

مدیر مهد قرآنی ریحانه های بهشتی بانوی گلستانی است که علاوه بر فعالیت در عرصه های تربیت دینی خردسالان و کودکان با سلیقه خوبی که دارد در زمینه های تزئین و آماده سازی فضای جشن های تولد و عروسی فعالیت می کند.
بانوی شوخ سلیقه قرآنی، دیزانر مراسمات جشن های تولد و عروسی
1401/04/16 - 10:54
تاریخ و ساعت خبر:
139906
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گلستان: سمیه عقیلی فرزند علی اصغر متولد 1361 ، متاهل دارای 2 فرزند با تحصیلات کاردانی رشته حسابداری است که از سال 1379 شروع به فعالیت های قرآنی کرده است. وی بعد از 2 سال زیر نظر سازمان تبلیغات موسسه قرآنی تأسیس کرده و درهمان سال هایی که با سازمان همکاری می کرد در کلاس های آموزش مربی پیش دبستانی شرکت کرد.
این بانوی پرتلاش گلستانی بعد از توفیق در اخذ مدرک مربی گری پیش دبستانی در کلاس های سطح 1 و 2 مربیگری قرآن کریم شرکت کرد وبعد از چند سال با بسیج در زمینه مهدهای قرآنی همکاری خود را ا آغاز کرد و امروز به عنوان مدیر مهد قرآنی ریحانه های بهشتی و مربی پیش دبستانی همان مهد مشغول فعالیت است.

عقیلی در شیفت بعدازظهر به عنوان مدیر و مربی پیش دبستانی در مدرسه امام محمد باقر نیز مشغول به کار فرهنگی است.
خبرنگار طنین یاس با این بانوی فعال فرهنگی - قرآنی گفت وگویی انجام داده است که از نظر می گذرانید:
در مورد شغلتان توضیحاتی را بفرمایید و چرا وارد این عرصه شدید؟
حدود 2 سال با یکی از دوستان در کارهای هنری هستیم مثل دیزاین ، درست کردن گیفت های ازدواج ، مثل دیزاین جشن ها ، تولدها، مراسم های مذهبی و انشالله به زودی سالن تشریفات افتتاح خواهیم کرد چون شهرستان فاقد چنین مکانی می باشد. بعد از روند 50 درصد کار قرار است با یک عاقد اهل تسنن شهرستان و یک عاقد شیعه از شهرهای اطراف صحبت کنیم و رایزنی صورت گیرد که برای عقد به این مکان تشریف بیارند.

مشوق های شما برای ورود به این عرصه چه کسانی بودند؟
از همان دوران کودکی به کارهای هنری علاقه ی زیادی داشتم و به خیلی از کارهای هنری جدید که می دیدم به آن کار روی می آوردم و یاد می گرفتم. چند سال اخیر متوجه کمبود این کار در شهرستان شدم با توجه به پیشنهاد دوستم قبول کردم و چون سرمایه ابتدایی نداشتیم تا هم اکنون هم هیچ سودی عاید ما نشده و سود حاصل از این کار دوباره سرمایه کار می شود. با توجه به علاقه شخصی و حمایت همسرم از کارم.
چه سرمایه ای برای ورود به کار نیاز است؟
حدود صد میلیون هزینه بدون محاسبه مکان و اجاره برای ورود به این کار نیاز است این صد میلیون برای وسایل اولیه نیاز است.

تخصص و سرمایه لازم برا ورود به کار شما چیست؟
تخصص خاصی به جز ذوق و سلیقه نیازی نیست و هم چنین هر دو خلاق و با ذوق هنری هستیم همه کار را خودمان بدون رفتن به کلاس خاصی یاد گرفتیم. بیشتر افراد برای ورود به این کار نیاز به کلاس های هنری دارند.
خاطره ای که در این حرفه برای شما پیش آمده را بازگو کنید؟
بهترین خاطره ام کار من برای سفره عقد پنج تا تازه داماد و عروس در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) برای هیئت زینبیون شهرستان بود دیزاین انجام دادم خیلی لذت بخش بود حس معنوی این کار برایم مهم بود.

اولویت شما به عنوان بانوی کارآفرین چیست؟
بتوانم این کار را گسترش بدهم و به چند نفر علاقه مند به این کار آموزش بدهم.
در مورد بازار کار موانع پیش روی کار شما لطفا توضیحاتی را بفرمایید.
چون مکان نداریم و اجاره فضا تو این شهرستان بسیار بالاست و نسبت درخواست پایین (به علت قومیت های مختلف) تناسب درخواست کم است. بازار کار ضعیف رو به پیشرفت می باشد و نیاز به تبلیغ بیشتر و سرمایه گذاری بیشتر برای این کار نیاز داریم.


درخواست شما از مسئولین چیست؟
برای شروع کارهای این چنین که در شهرستان نیست و احتیاج به خواب سرمایه دارد و کارهایی که درخواست همگانی ندارد حمایت بکنند وام های با درصد کم یا قرض الحسنه با خواب پرداختی(بین پرداخت وام و شروع اقساط فاصله باشد).
حرف پایانی
بعضی از تشکل ها حتی زبانی هوای آدم را دارند و این خیلی جای امید است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بانوی شوخ سلیقه قرآنی، دیزانر مراسمات جشن های تولد و عروسی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو