جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان عنوان کرد:

تبیین در مقابل تحریف، ساز و کار تربیتی برای پرورش نسل استکبارستیز

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: برای پرورش یک نسل استکبارستیز باید ساز و کار تربیت آن نسل فراهم شود. تبیین در مقابل تحریف یکی از همین ساز و کارهاست.
تبیین در مقابل تحریف، ساز و کار تربیتی برای پرورش نسل استکبارستیز
1401/08/24 - 13:35
تاریخ و ساعت خبر:
143051
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان حجت الاسلام و المسلمین طه توکلی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نقش بانوان خوزستان در استکبارستیزی با اشاره به اینکه جنس زن، مبانی مرزبندی مختلفی در ادوار تاریخی را پشت سر گذاشته است، افزود: وقتی مبانی مرزبندی مقام و مفهوم زن از نگاه جامعه را رصد می کنیم به این می رسیم که متاسفانه به جایگاه، قابلیت و استعدادهای این موجود الهی از اول خلقت تا به الان آنطور که باید و شاید توجهی نشده است.
وی در تشریح مفهوم زن خاطرنشان کرد: زن در یک دورانی تحت عنوان وحشی گری به عنوان انسان هم کُف مرد در نظر گرفته نمی شد و به عنوان یک کالای مبادلاتی در بازار فروخته می شد و هر وقت احساس می کردند که باید این موجود الهی از بین برود، به هزار و یک دلیل او را از بین می بردند. وقتی جلوتر می رویم، می بینیم که نگاه و توجه به زن در دوران جاهلیت نیز کاملا ابزاری و بر اساس امیال، خواهش نفسانی و جاهلیت بوده و هیچگونه موجودیت و ارزشی برای زن متصور نبوده اند.
این مقام مسئول ادامه داد: در همین دوران معاصر، حدود 150 سال پیش در اروپا که مهد لیبرال دموکراسی است و صدا و ندای حقوق بشر و کنوانسیون کزایی حقوق زنان گوش فلک را کر کرده، می بینیم آنچنان که باید به حقوق زن توجه نمی کنند. از زن به عنوان یک ابزار برای رسیدن به متامع، ماندگاری و بهره بیشتر از دنیا بر اساس مکاتب خودشان استفاده می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین توکلی بیان کرد: در قرآن به عنوان سرفصل قانون و اعجاز حقانیت پیغمبر اکرم(ص)، بالغ بر 196 آیه مستقیما درباره جایگاه و ساختار آفرینش، احکام شرعی زنان، زنان بهشتی و اهل کتاب و زنان پیغمبر حرف به میان آمده است.
وی با اشاره به اینکه پایه هویت زن را می توانیم در پرتو اسلام ترجمه و تلقی کنیم، افزود: بالغ بر 74 آیه از قرآن اختصاصا به زنان شایسته و ناشایست پرداخته است. یکی از سوره های بلند قرآن کریم نیز به زنان اختصاص داده شده و همین یک نشانه، توجه ویژه اسلام به مقام زن و مادر را نشان می دهد.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان به نقش همسر، مادر و خواهر حضرت موسی(ع) در مبارزه با فرعون و دستگاه جبارش اشاره کرد و گفت: همه اینها مفهومش این است که اسلام عزیز به مقام، ظرفیت و استعداد خدادادی زن توجه داشته تا نظام آفرینش و جامعه انسانی بتوانند در کنار زن به وجود و حیاتش ادامه بدهد. ما به چنین توجهی مفتخریم.
حجت الاسلام و المسلمین توکلی توضیح داد: از دیدگاه اسلام، زنان حق شرکت در تمام عرصه های سیاسی و حاکمیتی را دارند. زن در خصوص مبارزه با استکبار و استبداد همیشه و همواره به عنوان اسپانسر عاطفی، روحی، روانی و مجاهد فی سبیل الله در مقابل کسانی که با کیان اسلامی در تضاد بوده اند، نقش بی بدیلی داشته است.
وی در خصوص نقش زنان خوزستان در استکبارستیزی به عنوان واقعیت تاریخ معاصر ما عنوان کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) خوزستان دِین خود را به اسلام ادا کرد. در انقلاب اسلامی تا کنون همان اندازه که مردان نقش داشتند زنان هم قطعا تاثیرگزار بوده اند. خصوصا وقتی صحبت از 8 سال دفاع مقدس به میان می آید.
این مقام مسئول ادامه داد: زنان غیور خوزستان در 8 سال مقاومت در برابر ارتش بعث در روحیه بخشی به رزمندگان، حفظ ارزش ها، مدیریت و پرستاری از مجروحان در پشت جبهه ها مجاهدانه عمل کردند.
حجت الاسلام و المسلمین توکلی اظهار کرد: یکی از نقش های مهم زنان و مادران در همه ادوار و عرصه ها تربیت نسل مقاوم در برابر استعمار بوده است. آنچه موجبات بر هم زدن معادلات و محاسبات دشمنان ما شده، یک نسل تربیت یافته مقاوم در برابر دسیسه های دشمنان بوده که مادران و زنان عهده دار رشد و تعالی آن بوده اند. زنانی که علاوه بر مسئولیت در برابر خانواده و جامعه، مسئولیت تربیت نسل آگاه در مسیر توسعه، تعالی و ضدیت با حاکمان طاغوت را نیز عهده دار بوده اند.
وی بیان کرد: مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگر در عرصه های مقابله با طاغوت با حفظ شئون زنانگی خود ایستادند و معادلات دشمن را بر هم زدند.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه حالات رفتاری و حتی خطورات فکری مادران در تربیت فرزندان تاثیرگزار است، افزود: اگر ما بعد از 43 سال شاهد عزت اسلام، امنیت پایدار و مردمی این مرز و بوم و شکوفایی استعدادهای به خواب رفته تحت عنوان توسعه علمی و پژوهشی خصوصا در زمینه هوا و فضای جمهوری اسلامی هستیم، همه اینها مرهون خطورات فکری مادران نسبت به فرزندانی است که تربیت کرده اند و آن حالات فکری و روحی روانی را از مادرانشان به ارث برده اند.
حجت الاسلام و المسلمین توکلی با بیان اینکه تمام ارزش های دینی و معنوی ابتدا از خانواده بعد به جامعه منتقل می شود، ادامه داد: حیا، عفت، پوشش و مظاهر دینی ما مرهون مجاهدت و فداکاری مادران و زنانی است که به شایستگی نقش خودشان را ایفا کرده و این فرهنگ را انتقال داده اند.
وی با اشاره به اینکه وجه مشترک وصایای شهدا توصیه به عفت،حجاب و حفظ حریم بوده است، تاکید کرد: یک نسل استکبارستیز باید بیان کننده مبانی، مولفه های قدرت و واقعیت باشد و اگر چنین نکند دچار تحریف می شود. ماهیت انقلاب ما استکبار ستیزی است و چه مرد و زن باید به آن اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تبیین در مقابل تحریف، ساز و کار تربیتی برای پرورش نسل استکبارستیز
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو