زن محور آرامش خانواده در گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی/ ایجاد تحول روحی و فکری سترگ در جامعه زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

کارشناس حوزه خانواده گفت: زنان ایرانی با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی نشان دادند که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی حضور دارند و اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع از شرکت آنها در فعالیت‌های مختلف فردی و اجتماعی نیست، بلکه این فعالیت‌ها را در جهت صحیح هدایت می کند.
زن محور آرامش خانواده در گفتمان  فرهنگی انقلاب اسلامی/ ایجاد تحول روحی و فکری سترگ در جامعه زنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
1401/11/13 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
144651
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ملیحه تراب پور کارشناس حوزه خانواده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس از خراسان جنوبی، در باب نقش و جایگاه زن در تاریخ ایران گفت: انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از تعالیم نورانی اسلام، جایگاه و نقشی والا و مهم برای زنان در نظر گرفت است.
وی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران زنان از یک طرف توانمندی‌های خودشان را در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات می‌رسانند و از طرف دیگر از فضای خانه، تربیت فرزند، نقش‌های همسری و مادری خود نیز فاصله نمی‌گیرند.
تراب پور گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: " اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملتی حضور نداشته باشند، آن حرکت به جائی نخواهد رسید، موفق نخواهد شد.
این کارشناس خانواده به بخشی دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند: "اگر زنان در یک حرکت حضور پیدا بکنند، یک حضور جدی و آگاهانه و از روی بصیرت، آن حرکت به طور مضاعف پیشرفت خواهد کرد. در این حرکت عظیمِ بیداری اسلامی، نقش زنان، یک نقش بی بدیل است و باید ادامه پیدا کند."
تراب پور گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری؛ "زنان هستند که همسران خود را و فرزندان خود را برای حضور در خطرناکترین میدان ها و جبهه‌ها آماده می‌کنند و تشجیع می‌کنند. در دوران مبارزه با طاغوت در ایران و همچنین بعد از پیروزی انقلاب تا امروز، برجستگی نقش زنان را به طور واضح و ملموس مشاهده کردیم و دیدیم."۱۳۹۱/۰۴/۲۱
وی ادامه داد: این عملکرد نتیجه احترام به آموزه‌های اسلام در مورد اهمیت دادن به خانواده و نقش محوری زن در آن است.
تراب پور با بیان اینکه مسأله زنان در جامعه در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین می‌شود، گفت: این نگاه به مسائل زنان که نشات گرفته از دین مبین اسلام است، سبب ارتقاء توانمندی‌های بانوان و پیشرفت جامعه شده است.
این کارشناس خانواده با بیان اینکه اسلام برای زنان جایگاهی انسانی قائل است، افزود: از این منظر زن دارای کرامت است و به عنوان سنگ بنای خانواده و جامعه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس این نگرش حضور زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی مانع از تشکیل خانواده و استحکام بخشیدن به آن نمی‌شود.
تراب پور تأکیدکرد: در جمهوری اسلامی ایران زن به عنوان محور آرامش خانواده مطرح است.
وی افزود: در نگاه رهبر معظم انقلاب، اگر نقش آرامش دهنده زن و نقش امنیت بخش مرد با یکدیگر هماهنگ باشد، محبت و علاقه بین آنها ایجاد خواهد شد و نتیجه این هماهنگی و همیاری آن است که مشکلات بیرون از خانه برای زن قابل تحمل خواهد شد و زن در عرصه اجتماع می‌تواند نقش فعال و اثرگذار داشته باشد.
تراب پور با بیان اینکه اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی و بیرون از خانه زنان نیز بعد دیگری از زندگی آنان است، گفت: از نظر اسلام زنان می‌توانند در عرصه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت کنند.
این کارشناس خانواده افزود: دین اسلام در چهارده قرن پیش اینگونه فعالیت‌های بانوان را به رسمیت شناخته است، در حالی که حق مشارکت سیاسی در غرب در اواخر قرن بیستم و شروع قرن بیست و یکم مطرح شد.
وی عنوان کرد: یکی از تحولات مهمی که در پرتو انقلاب اسلامی در زنان ایران به وجود آمد، تحول روحی و فکری آنان بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف همچون هشت سال دفاع مقدس و سازندگی کشور و پیشرفت‌های علمی می‌باشیم.
تراب پور بیان کرد: رشد و ارتقاء توانمندی‌های زنان ایرانی در ابعاد مختلف علمی، تکنولوژی، اختراعات، ابتکارات و نوآوری‌هایی در عرصه‌های نانو، انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، علوم پایه و غیره، بخشی از پیشرفت‌های زنان پس از انقلاب اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: زنان ایرانی با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی نشان دادند که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی حضور دارند و اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع از شرکت آنها در فعالیت‌های مختلف فردی و اجتماعی نیست، بلکه این فعالیت‌ها را در جهت صحیح هدایت می کند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جایگاه زن در انقلاب اسلامی، شأن زن در دیدگاه امامین انقلاب، خدمات زنان به انقلاب، خدمات انقلاب به زنان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو