حمایت ویژه بیمه‌ای از زنان در دوره بارداری و شیردهی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این امر را باید قانون تعیین کند، من فکر می‌کنم قانون منعی برای این امر ندیده است اما باید شورای نگهبان این امر را بگوید.
حمایت ویژه بیمه‌ای از زنان در دوره بارداری و شیردهی
1402/03/10 - 10:19
تاریخ و ساعت خبر:
148914
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - انسیه خزعلی در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست جمهوری،اظهار کرد: باید قانون تعیین کند اما من فکر می‌کنم قانون منعی برای این امر ندیده است. با این حال من نمی‌توانم تفسیر قانون را داشته باشم و باید شورای نگهبان این را بگوید.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به حضور زنان در اجتماع، تصریح کرد: امام خمینی (ره) محیط را محیط سالمی برای زنان قرار دادند. وقتی انقلاب شد برخی فکر می‌کردند زنان باید در خانه بنشینند اما امام پیام دادند اتفاقا الان زنان باید به محیط بیایند چراکه محیط سالم شده است ما و می‌توانیم حفط امنیت آنها را داشته باشیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه ۴۵ درصد از کارمندان را زنان تشکیل می‌دهند، توضیح داد: البته زنان عرصه فرزندآوری و فرزند پروری و خانواده را نیز عرصه‌های مهمی می‌دانند. از سوی دیگر مدال‌هایی که زنان ایرانی در بخش‌های علمی و ورزشی به دست آورده‌اند شاید قابل مقایسه با خیلی از کشورها نباشد.
خزعلی همچنین درپاسخ به سوالی در خصوص حمایت‌هایی که برای تعادل نقش زن در جامعه و خانواده می‌شود، بیان کرد: در این راستا حمایت هایی را از زنان کارمند نظیر ۹ ماهه شدن مرخصی زایمان، کم شدن ساعت کاری خانم‌های دارای کودک زیر ۶ سال داشته‌ایم. البته معتقدیم این حمایت‌ها باید بیشتر شود. سال قبل حمایت ویژه و بیمه از زنان در دوره شیردهی و بارداری مصوب شد. اینها خیلی به خانم‌ها کمک کرده است اما باید بیشتر شود.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان،بارداری،خانواده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو