رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

افتخارات صنعت داروسازی بدرستی نشان داده نشده است

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه افتخارات صنعت داروسازی بدرستی نشان داده نشده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، صنایع دارویی ما با حداقل امکانات دستاوردهای برجسته‌ای دارند و نمایشگاه بین المللی ایران فارما به معرفی دستاوردهای دارویی کشور کمک بزرگی می کند.
افتخارات صنعت داروسازی بدرستی نشان داده نشده است
1403/07/02 - 17:00
تاریخ و ساعت خبر:
198294
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو امروز در نشست خبری نمایشگاه بین المللی ایران فارما که در محل سازمان غذا و دارو ، برگزار شد، با بیان اینکه صنایع دارویی ما با حداقل امکانات کارهای بزرگ و مهمی را انجام می دهد, اظهار داشت : این در حالی است که ما با توجه به امکانات زیادی که کشورهای همسایه دارند از آنها جلوتریم و این برای کشور در سطح منطقه مایه افتخار است.
وی افزود: ما به زودی اساسنامه سازمان غذا و دارو را که سالهاست روزی زمین مانده به هیات دولت ارسال می کنیم ضمن اینکه وزیر بهداشت مصمم است که این اساسنامه بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه نیز به سرانجام برسد.
رئیس سازمان غذا و دارو به نمایشگاه ایران فارما اشاره کرد و گفت : در این نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دارویی کشور در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت؛ این نمایشگاه به نوعی حس اقتدار ملی است و این حاصل وفاق زنجیره تامین و تولید دارویی است.
محمدی با اشاره به اینکه افتخارات صنعت داروسازی بدرستی نشان داده نشده است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، صنایع دارویی ما با حداقل امکانات دستاوردهای برجسته‌ای دارند و نتایج تلاش‌های زنجیره دارو این است که از ماده اولیه و ماشین ‌آلات تا تولید نهایی محصول در کشور انجام می شود.
وی در ادامه این مطلب تصریح کرد : برگزاری نمایشگاه ایران فارما به معرفی دستاوردها این صنعت به دنیا کمک زیادی می کند.
همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف
در ادامه این نشست محمد عبده زاده رییس سندیکای داروهای منابع انسانی، اظهار داشت: باید شرایط تامین و توسعه صادرات دارو را در راستای برنامه هفتم توسعه به انجام برسانیم و هدف گذاری و رسیدن به تراز تجاری مثبت با همکاری دولت ، مجلس و شرکت ها نیز امری ضروری است.
وی شعار نمایشگاه ایران فارما را با عنوان « همه بازیگران صنعت داروسازی زیر یک سقف » ، بیان کرد و گفت: با توجه به توسعه و عمق دانش داروسازی بحث انتقال تجربیات با کشورهای دیگر در دستور کار قرار گرفته است ضمن اینکه صنعت داروسازی از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند.
رییس سندیکای داروهای منابع انسانی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون فضای کسب و کار در داروخانه ها اشباع شده است از این رو ضروریست با آموزش جوانان را به سمت صنایع داروسازی ،آرایشی و بهداشتی سوق دهیم.
عبده زاده از رونمایی محصولات دارویی در نمایشگاه بین المللی ایران فارما خبر داد و بیان کرد: شرکت هایی از کشور چین و هند به صورت توانمند در این نمایشگاه حضور دارند و این امر می تواند زمینه ساز جذب سرمایه در صنعت داروی کشور باشد.
در ادامه این نشست مهدی پیرصالحی عضو سندیکای داروهای منابع انسانی، اطهار کرد: در نمایشگاه بین المللی ایران فارما که با حضور وزیر بهداشت ۱۱ مهرماه در مصلی امام خمینی افتتاح می شود، ۱۱ رویداد در حوزه صنعت داروسازی و صنایع وابسته و پنل های تخصصی و نشست های دانشجویی برپا می شود.
وی افزود: نشست های با نسل زد که آینده سازان داروسازی هستند در حاشیه این نمایشگاه بین المللی برپا می شود همچنین به بحث های هوش مصنوعی، داروهای تخصصی ، شرکت های دانش بنیان و غیره نیز پرداخته خواهد شد.
عضو سندیکای داروهای منابع انسانی، گفت: همکاری گروه دانشجویی با صنعت داروسازی از موضوعات مهم است ضمن اینکه۴۱۴ شرکت داخلی و ۳۲۳ شرکت و نماینده خارجی از ۲۵‌کشور در این نمایشگاه بین المللی ایران فارما نیز حضور خواهند.
خبرنگار سیما حسینی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دروسازی،رئیس سازمان غذا و داروی کشور ، دستاورذهای دارویی کشور،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو