شهیده دباغ سربلندی مردم ایران را رقم زد

فرمانده سپاه شهرستان قدس: شهیده مرضیه حدیدچی دباغ، یکی از بانوان شاخص دوران دفاع مقدس و شخصیت‌ برجسته‌‌ای است که مباهات و سربلندی ملت ایران را رقم زد.
شهیده دباغ سربلندی مردم ایران را رقم زد
1403/07/05 - 08:12
تاریخ و ساعت خبر:
198342
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان تهران، هادی حفیظی در یادواره بانو مرضیه حدیدچی دباغ اظهار کرد: غرب به دنبال تحقیر و تبدیل زن به یک کالا است در‌‌حالی‌که انقلاب اسلامی به زنان هویت داد و تجلی آن را در بانوانی مانند شهیده دباغ، اسطوره‌ و الگوی درخشان تاریخ ایران مشاهده می‌کنیم.
وی یادآور شد: اگر تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس را مرور کنیم مشاهده خواهیم کرد که شهدای ما پدیده‌های درخشان و قهرمانان بی بدلیل تاریخ معاصر جهان هستند.
فرمانده سپاه شهرستان قدس تصریح کرد: آنچه که امروز هر ملت و کشوری باید به آن توجه کند، تشخیص عوامل تضعیف و پیشرفت ملت‌ها است، چرا که نشانه عظمت و صلابت یک ملت، چگونگی مواجهه با بحران‌ها، چالش‌ها و مشکلات است.
حفیظی ادامه داد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس در مقابله با هجمه سنگین و همه جانبه علیه کشور با استقامت و افتخار ایستادگی کردند، از این آزمون سربلند بیرون آمدند و اصالت و عظمت خود را به جهانیان اثبات کردند.
وی دلیل فروپاشی بسیاری از کشورهای منطقه را تعرض یکی از قدرت‌های زورگو دانست و افزود: برای ما افتخار است که در آغازین سال‌های پیروزی انقلاب و در روزهایی که هنوز انقلاب قوام پیدا نکرده بود، مردم ایران با استقامت، از پدیده شومی به اسم جنگ تحمیلی عبور کردند.
فرمانده سپاه شهرستان قدس در خصوص قهرمان‌سازی غربی‌ها بیان کرد: دشمنان کشور شخصیت‌ها و قهرمانان دروغین زیادی برای خودشان می‌سازند و برای کشورشان اسطوره‌سازی می کنند. اما ما بزرگترین قهرمان‌ها را در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس داشته‌ایم، قهرمانانی که در جایگاه یک دانش‌آموز رزمنده برای دفاع از هویت و عزت خود در مقابل مظاهر طاغوت ایستادگی کردند.
فرمانده سپاه شهرستان قدس در سخنان پایانی خود خاطر نشان کرد: بستر خدمت در کشور فراهم است و ابعاد آن هم بسیار گسترده است، شما می‌بایست برای خدمت در ابعاد و عرصه‌های مختلف آماده شوید.
حفیظی عنوان کرد: اگر امروز توانستید یک فرد اثرگذار، مومن، معتقد و جهادی برای پیشرفت کشور باشید، راه شهدا را در پیش گرفتید، در غیر این صورت آینده کشور ما محکوم به ظلمت خواهد بود، کشوری دارای آینده روشن و اقتدار است که مردم آن، راه پیشرفت را بشناسند و برای آبادانی کشور همه توان خود را به کار ببندند.
فرزند شهیده مرضیه دباغ در بخش دیگری از مراسم درباره زندگی مادرش این‌گونه سخن گفت: چون مادرم روحیه جستجوگری داشت، در چارچوب سخت مکتب‌خانه دوام نیاورد، اما به تحصیل بسیار علاقمند بود.
دباغ با بیان اهمیت مسائل تربیتی در دیدگاه شهیده دباغ و زندگی منظم وی افزود: اسلام با زندگی او عجین شده بود و ما این موضوع را در تمام زندگیمان احساس می‌کردیم.
وی تصریح کرد: ما سرباز امام عصر(عج) هستیم، حضرت مانند پدری مهربان نگاهش را از ما نمی‌گیرد و در تمام مراحل زندگی در کنار ما است، از ایشان بخواهیم که هرگز نگاهش را از ما برنگرداند‌.






انتهای خبر/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شهیده مرضیه حدیدچی دباغ، یادواره شهیده، شهرستان قدس، هادی حفیظی، بزرگداشت هفته دفاع مقدس
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
تهران
V
آرشیو