رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

تحریم های ظالمانه چالش ما در دوران کرونا / کرونا اعتماد به توان و متخصصان داخلی را نشان داد

رئیس دانشگاه بقیه الله (عج) تحریم های ظالمانه را یکی از چالش دوران کرونا دانست و گفت: کرونا باعث شد به توان و متخصصان داخلی اعتماد شود.
تحریم های ظالمانه چالش ما در دوران کرونا / کرونا اعتماد به توان و متخصصان  داخلی را نشان داد
1403/07/05 - 10:36
تاریخ و ساعت خبر:
198353
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حسن ابوالقاسمی صبح امروز در همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، با اشاره به چالش‌های کنترل کرونا در کشور ، اطهار داشت : روش پلاسمادرمانی برای نخستین بار در کشور پس از چین آغاز شد.
وی گفت: بیمارستان بقیه الله (عج) برای نخستین بار در کشور پلاسما درمانی را برای بیماران کرونایی اجرا کرد چرا که با توجه به تحقیقات، مفید بودن این روش درمانی برای بیماران ثابت شده بود و پس از ایران آمریکا نیز از این روش درمانی استفاده کرد و نتایج مثبتی هم داشت اما در کشور ما کمیته کرونا مانع ادامه این روش شد و اجازه ادامه آن را نداد.
ابوالقاسمی ادامه داد: یکی از چالش های ما در دوران کرونا تحریم‌های ظالمانه بود همچنین دسترسی سخت به داروها و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های ظالمانه از دیگر چالش های ایام کرونا بود اما پس از مدتی، با خودکفایی در تولید برخی داروها و تجهیزات توانستیم مشکلات را برطرف کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به وجود 6 پلتفرم واکسن در کشور، گفت : این امر مایه افتخار است البته برخی انتقاد کردند که چرا این روش‌ها و پلتفرم‌های تولید واکسن زیاد است اما از آنجا که مشخص نبود کدام روش به نتیجه می‌رسد مجبور بودیم در پلتفرم‌های مختلف آن را تولید کنیم.
ابوالقاسمی در ادامه این مطلب تصریح کرد: با انجام تحقیقات انجام شده سرانجام موفق شدیم در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله(عج) واکسن نورا را تولید و به یک میلیون نفر بدون اینکه عارضه خاصی داشته باشد.
وی تصریح کرد: با وجود تمام کاستی‌ها و مشکلات ابتدایی در راه مقابله با پاندمی، اقدامات موثر داخلی نشان داد که می‌توان با اتکا به توان داخلی و اعتماد به متخصصین و دانشمندان و با انجام هماهنگی بین نهادهای مختلف در بحران‌های حوزه سلامت موفق شد.
خبرنگار : سیما حسینی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، همایش ملی درس آموخته های کرونا، تحریم های پزشکی ،کرونا،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو