دفاع مقدس، نمایش شهامت زن مسلمان اصیل ایرانی از ارزش های دینی و ملی بود

زنان مسلمان ایرانی همیشه با تکیه بر آموخته های اسلامی خویش و شهامت نهفته در اصالت ایرانی خود صحنه ها و زیبایی های با شکوه و شهادت گونه ای را رقم می زنند.
دفاع مقدس، نمایش شهامت زن مسلمان اصیل ایرانی از ارزش های دینی و ملی بود
1403/07/05 - 12:27
تاریخ و ساعت خبر:
198357
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان و بلوچستان، فاطمه بندانی طلبه و فعال اجتماعی در یادداشتی حضور فعال بانوان در هشت سال دفاع مقدس را اینگونه بیان کرد: امام جعفرصادق(علیه‌السلام) می فرمایند :اَکَثَرُ الخَیرِ فی‌النِّساءِ.بیشترین خیر و برکت همراه با زنان است. (وسائل، ج ١٤، ص ١١)
همیشه زنان و بانوان در کنار مردان یا در غیاب آنان در بسیاری از امور مختلف نقش بسزا و پررنگی را در تمامی عرصه ها و میادین مختلف ایجاد کرده اند اسلام نیز به کارکرد و نقش زنان در میدانهای مختلف اهمیت ویژه ای داده است هشت سال دفاع مقدس نمونه ای بارز و با شکوه از ایستادن زنان در کنار مردان می باشد در تصاویر به جا مانده از دفاع مقدس می بینیم زنان بخش عظیمی از پیکره یک ملتندکه با حضور عظیم و غیور خود جانی تازه به حیات کشور بخشیدند آنان با فداکاری در تمامی عرصه های گوناگون دوشادوش مردانشان به جهاد پرداختند ، پشتیبانی و تدارکات حضور مستقیم و شرکت در عملیاتها ، امور امدادرسانی به مجروحین تهیه و طبخ غذا ،کندن سنگر ،ساخت مهمات دستی بخشی از خدمات بانوان در آن عرصه و میدانها بوده است به راستی زنان که هستند! که به هنگام همسر و مادر بودن سرشار از ظرافت می شوند و به وقت رزم جامه ای از قدرت ، صبر و ایثار می پوشند به درستی که تمامی مردان مبارز در دفاع مقدس تربیت شده زنانی هستند که اسلام و انقلاب را به زیبایی درک نموده و به روح و جان مردانشان دمیده اند بی شک الگوی شجاعت این زنان از بانوان صدر اسلام یعنی خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها گرفته شده است که این چنین شکوه عظیمی را در دفاع مقدس به رخ تمام جهان کشیده است ، زنان مسلمان ایرانی همیشه با تکیه بر آموخته های اسلامی خویش و شهامت نهفته در اصالت ایرانی خود صحنه ها و زیبایی های با شکوه و شهادت گونه ای را رقم می زنند.
امام خمینی رحمت الله علیه می فرماید : من وقتی بانوان محترم را می بینم که با عزم و اراده قاطع در راه هدف ما حاضر به همه طور زحمت بلکه شهادت هستند مطمئن می شوم که این راه به پیروزی منتهی می شود...
فرمایشات امام رحمت الله علیه نشان می دهد که بخش اساسی و مهم پیروزی های ملت ما در تمامی چالش هایی که از دیرباز و تاکنون داشته است به برکت حضور و وجود بانوان عزیز کشورمان است ،باشد که پاسدار فداکارهای‌ زنان غیور و سلحشور سرزمینمان باشیم...
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دفاع مقدس، زنان و دفاع مقدس ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
باشگاه نویسندگان
V
آرشیو