کد خبر: 140385                      تاريخ انتشار: 1401/05/08 - 20:25
حضور ناوهای جنگی ایران در رژه نیروی دریایی روسیه
 
منابع خبری از مشارکت ناوهای رزمی ایران در رژه باشکوه نیروی دریایی روسیه در دریای خزر خبر دادند.
 
منابع خبری از مشارکت ناوهای رزمی ایران در رژه باشکوه نیروی دریایی روسیه در دریای خزر خبر دادند.
نیروی دریایی ایران قصد دارد برای نخستین بار در رژه دریایی ویژه «روز نیروی دریایی روسیه» که روز جمعه در منطقه «کاسپیسک» «داغستان» برگزار می‌شود، شرکت کند.
به گزارش وبگاه «بیگ اژیا» امسال ناوهای نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان برای اولین بار در این رژه شرکت خواهند کرد.
ناخدا یکم «سرگئی راکاوسکاس» معاون فرماندهی ناو گروه خزر روسیه گفت، نکته مهم امسال، مشارکت ناوهای نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و ایران خواهد بود که برای اولین بار پس از سالیان متمادی با عنوان بخشی از جشن مشترک روز نیروی دریایی در این رژه حاضرند.
به گفته وی، امسال ۲۶ ناو و قایق جنگی، ۱۵ شناور پشتیبانی، بیش از ۹۰۰ پرسنل و همچنین چهار فروند هواپیما در این رژه شرکت خواهند کرد.
در این رژه، دو ناو موشک‌انداز «تاتارستان» و «داغستان»، کشتی‌های جنگی «ماخاچکالا»، «آستراخان»، کشتی‌های راکت انداز «گراد سویاژسک» «اوگلیچ» و «استوپینتز» شرکت خواهند داشت.
تمرین گذر از میدان مین دریایی، نبرد دریایی با کشتی‌های دشمن فرضی و حمله موشکی به اهداف دشمن فرضی، کمک به کشتی در شرایط بحرانی، انجام دفاع ضد آبی - خاکی از جمله بخش‌های مختلف این رژه و تمرین نظامی خواهد بود.








خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نیز به نقل از سرویس مطبوعاتی منطقه نظامی جنوب نیروهای مسلح روسیه نوشت که ناوهای جنگی ایران و جمهوری آذربایجان برای اولین بار در رژه دریایی در دریای خزر شرکت می‌کنند.
شرکت ناوهای خارجی در این رژه با هدف تقویت درک متقابل بین کشورها و نیروی دریایی آنها انجام می‌شود. علاوه بر رژه، نمایشی پویا از قابلیت‌های کشتی‌های جنگی برنامه ریزی شده که در طی آن حدود ۱۰ سناریو رزمی به نمایش گذاشته خواهد شد.
پیشتر نیز ناوگان نیروی دریایی روسیه، چین و نیروی دریایی ایران رزمایش‌هایی را در آبهای شمالی اقیانوس هند برگزار کرده بودند. یکی از این رزمایش با «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» نام داشت که در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع و با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» در شمال اقیانوس هند برگزار شد.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م