کد خبر: 142223                      تاريخ انتشار: 1401/06/24 - 09:13
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی:
کسب و کار الکترونیک می‌تواند به خانه زنان روستایی هم برسد
 
اسدزاده گفت: امروز زیرساخت ها و امکانات فناوری در بیشتر روستاها جریان دارد، هر چند که هنوز ضعف هایی وجود دارد که باید برطرف شود اما کسب و کار تجارت الکترونیک می‌تواند به خانه زنان روستایی هم برسد.
 
فرشته اسدزاده مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در جلسه روز جهانی زن روستایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: وقایع اخیر و ایجاد ناامنی توسط برخی اغتشاشگران به خوبی بار دیگر نقش مهم شهدا و رزمندگان و مرزبانان در دفاع از مرزهای این آب و خاک و امنیت کشور را بر همگان ثابت کرد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه امروز غرب حمله همه جانبه فرهنگی و رسانه ای را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، گفت: زنان روستایی و عشایری ما در سراسر استان در واقع مرزبانان واقعی کشور به حساب می آینده که با حضور و ماندگاری در روستاها اجازه ورود دشمنان به داخل خاک کشور را نمی دهند.
اسدزاده با اشاره به اینکه عشایر و روستائیان ما در مرزهای شرقی کشور وظیفه مهمی در حراست از مرزها دارند، گفت: هر خانه روستایی و عشایری در مرز ها در واقع یک پاسگاه محسوب می شود؛ لذا هر چه روستاها رونق بیشتری داشته باشد، مرزها مستحکم تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه رونق گرفتن روستاها، کاهش مهاجرت به حاشیه شهرها و کاهش مشکلات حاشیه شهرها را بدنبال دارد، گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امکانات خوبی در روستاها وجود دارد که می توان از آنها در راستای ایجاد اشتغال و بازار فروش اینترنتی استفاده برد.

اسدزاده با اشاره به خدمات مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم و به ویژه روستاها و حوزه های عشایری، اظهارداشت: هنوز یادمان نرفته که در مدت نه چندان دور چقدر برای حمل نفت و گاز مایع برای استفاده خانگی متحمل مشقت های فراوان می شدیم؛ اما امروز به پایان گازرسانی به روستاها رسیدیم و مناطق روستاهایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که این خود باعث ماندگاری بیشتر روستائیان شده است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه توانمندی بالای زنان و دختران روستایی در حوزه های مختلف اشتغال خانگی به ویژه صنایع دستی، به برخی مشکلات این حوزه از جمله بازار فروش اشاره کرد و گفت: دنیای امروز دنیای فناوری است، امروز زیرساخت ها و امکانات فناوری در بیشتر روستاها جریان دارد، هر چند که هنوز ضعف هایی وجود دارد که باید برطرف شود اما کسب و کار تجارت الکترونیک می‌تواند به خانه زنان روستایی هم برسد.
اسدزاده ادامه داد: سخت است که در تهران نمایشگاه صنایع دستی و محصولات زنان روستایی برای همه ایام سال داشته باشیم؛ اما امروز می شود از طریق فضای الکترونیک میتوان محصولات خود را معرفی کرد و در معرض دید مردم در دورترین نقاط ایران و حتی دنیا قرار داد.
وی گفت: خراسان جنوبی هرچند از نظر امکانات زیرساختی دچار مشکلاتی و رنج هایی است که از گذشته به ارث برده است، اما از بابت تفکر و اندیشه و خلاقیت و توانمند ی زنان روستایی در اوج است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه دستگاه‌ها از سهم مسئولیت های اجتماعی خود به تعاوتی های زنان روستایی کمک و حمایت کنن، افزود: حمایت مجموعه بسیج سازندگی از کسب و کار زنان روستایی جای تقدیر دارد.
انتهای پیام/*