کد خبر: 143526                      تاريخ انتشار: 1401/09/08 - 13:56
یادداشت
خواهر موفق بودن با الگو برداری از سبک خواهرانگی حضرت زینب (س)
 
اگر نقش خواهرانه حضرت زینب کبری (س) در واقعه عاشورا نبود پیام عاشورا در دل تاریخ ماندگار نمی شد.هرچند که منطبق شدن با چنین الگویی کار دشواری است اما نزدیک شدن به ایشان غیرممکن نیست، والدین باید این الگو را به درستی بشناسند و برای هویت بخشی به دختران برایشان بازگو کنند.
 
لرستان - فاطمه معظمی گودرزی: دختران تمدن سازان آینده هستند، دختران مانند انبیا انسان ساز هستند و باید به آنها تکلیف و مسئولیتشان در قبال خانواده را نشان داد تا به هویت یابیشان و رشد دیگر اعضای خانواده کمک کنیم.
زینب کبری سلام الله علیها بانوی بزرگی که الگوی زنان عالم است، میتواند بهترین مثال و الگوی دختران در ایفای نقش خواهری برای برادران خود باشد.
اگر تکمیل کنندگی نقش خواهرانه حضرت زینب کبری در واقعه عاشورا نبود پیام عاشورا در دل تاریخ ماندگار نمیشد و به دست فراموشی سپرده میشد.
هرچند که منطبق شدن با چنین الگویی کار دشواری است اما نزدیک شدن به ایشان غیرممکن نیست، والدین باید این الگو را به درستی بشناسند و برای هویت بخشی به دختران برایشان بازگو کنند.

دختران تمدن سازان آینده هستند، دختران مانند انبیا انسان ساز هستند و باید به آنها تکلیف و مسئولیتشان در قبال خانواده را نشان داد تا به هویت یابیشان و رشد دیگر اعضای خانواده کمک کنیم.
نقش خواهری منطبق بر الگو اینگونه تعریف میشود:
1_حمایتگر است: در مسیرهای درست زندگی برادرش را همراهی و حمایت میکند.
2_ سنگ صبور و غم خوار است: دختران به دلیل ویژگی های شخصیتی خود مثل احساسات لطیف زنانه، میتوانند در کم شدن بار روحی و روانی برادانشان و جلوگیری از افسردگی تاثیرگذار باشند.
3_ با عشق و محبت است: دختران میتوانند با محبت و عشق ورزی به اعضای خانواده باعث استحکام روابط و نگهداشتن اعضای کنارهم باشند. یا با مهر و محبت به برادران خود که غالبا به دلیل تفاوت های شخصیتی احساسات خود را بروز نمیدهند مهرومحبت کردن را آموزش دهند و از عقده های روحی آنها جلوگیری کنند.
4_ در سختی ها پرستار است: دختران به دلیل داشتن روحیات مادرانه و پرستارگونه در سختی ها میتوانند تسهیل گر خوبی برای برادران خود باشند.
5_آموزگار است: دختران در نقش خواهری میتوانند آموزگار مفاهیم دینی مثل حیا غیرت و یا حفظ حریم شخصی برای برادران خود باشند.
6_ با تدبیر و خردمند و راهگشاست: دختران با صبر و خردمندی و روح معنوی و والای خود میتوانند راهگشا و موثر در مسیر زندگی برادران خود باشند.
انتهای پیام/*