کد خبر: 144132                      تاريخ انتشار: 1401/10/14 - 19:18
رهبر انقلاب: آنان‌که حجاب کامل ندارند را متهم نکنید
 
در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، جمعی از بانوان فرهیخته، مادران برگزیده و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
 
در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، جمعی از بانوان فرهیخته، مادران برگزیده و فعالان عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار به شرح ذیل است:
بسیار جلسه‌ی خوشایند و مفید و ان‌شاءالله دارای سود فراوانی برای آینده‌ی ما، برای فکر ما امروز اینجا تشکیل شد. من خیلی خرسندم از اینکه توانستیم این جلسه را امسال تشکیل بدهیم. سال گذشته خانم‌ها یک نامه‌ای نوشتند، اعتراض کردند که چرا روز زن را شما به مداح‌ها اختصاص دادید، خب حالا روز زن خصوصیتی ندارد، همین حول و حوش ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها درست است، اشکال واردی است و اگر زنده بودیم، در آینده هم ان‌شاءالله این جلسه را تشکیل میدهیم.
این جلسه یک جلسه‌ی زنانه‌ی محض و مشحون از مفاهیم برجسته و عالی بوده تا الان، تا این لحظه. صحبت‌هایی که خانم‌ها کردند، بسیار خوب بود و حقیقتاً بنده بهره بردم.
پیشنهاد‌هایی بود، ان‌شاءالله بتوانند راه‌حلی برای آن پیشنهاد‌ها پیدا کنند. شاید بعضی از این مطالب مرتبط بشود به شورای انقلاب فرهنگی، مثلاً در آنجا باید مطرح بشود یا هر جای دیگری. به خصوص این موضوع به‌کارگیری زنان فرزانه‌ی ما، کارآمد ما، مجرب ما، دانشمند و عاقل و فهمیده‌ی ما در رده‌های گوناگون تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور، این مطلب مهمی است. البته ذهن بنده مشغول است به این قضیه. باید یک راهی برایش پیدا کنیم. باید یک مسیری ان‌شاءالله پیدا کنیم ببینیم چه کار میشود کرد.
جهاد هم بر زن هم بر مرد واجب است منتها جهاد مرد یک‌جور است جهاد زن یک‌جور دیگر است. یعنی همین جنگ مثلاً دفاع هشت ساله زن‌ها هم مکلف بودند، تکلیف داشتند تکلیفشان را هم خوب عمل کردند زن‌ها در این مدت اگر بهتر از مرد‌ها عمل نکرده باشند حداقل به اندازه‌ی مرد‌ها عمل کردند.
اگر نخواندید کتاب‌هایی را که در مورد بانوان در دوره‌ی دفاع مقدس هست بخوانید. کتاب‌هایی نوشته شده الحمدللّه حالا‌ها به فکر این چیز‌ها هستند، جوان‌های خوب ما فراهم می‌کنند. فرض بفرمایید همین شرح حال‌هایی که مربوط به همسران شهداست. گمان نمی‌کنم شما بتوانید یکی از این شرح حال‌ها را بخوانید و در مدت خواندن این، ده بار اشک نریزید، امکان ندارد.
یعنی انسان وقتی می‌بیند این جهاد این زن را حالا مرد رفته در میدان، اما این زن دارد جهاد می‌کند. این جهاد بر هر دوی آن‌ها واجب است. امر به معروف و نهی از منکر هم بر زن واجب است هم بر مرد واجب است منتها تقسیم نقش شده؛ نقش‌ها یکسان نیست. این نگاه اسلام است، هم یک نگاه مترقی است هم عادلانه است.
نظام سرمایه‌داری غرب یک نظام مردسالار است. در نظام سرمایه‌داری سرمایه بالاتر از انسانیت است. انسانیت انسان‌ها در خدمت سرمایه قرار میگیرد. خب هر انسانی که بیشتر بتواند سرمایه‌آوری کند، سرمایه‌اندوزی کند، ارزشش بیشتر است. مرد گردن کلفت‌تر است، قوی‌تر است.
مدیریت‌های کلان اقتصادی و تجاری و مانند این‌ها را مرد‌ها انجام میدادند؛ بنابراین در نظام سرمایه‌داری مرد اولویت دارد بر زن. چون رجحان سرمایه بر انسان در مورد مرد بیشتر صادق است. خب، حالا که بنا شد سرمایه جایگاه انسان‌ها را تعیین بکند انسان‌ها یکسان نیستند دیگر طبعاً مختلف‌اند. گفتیم بر طبق این نگاه سرمایه‌سالاری، جنس مرد طبعاً بالاتر از جنس زن است.
مزد زن همین الان در بسیاری از کشور‌های غربی برای کارِ مشابه با مرد، کمتر از مرد است. این یک‌جور سوء‌استفاده است که یک علت اینکه در قرن نوزدهم و بعد قرن بیستم، بیشتر قرن نوزدهم، مسئله‌ی آزادی زن مطرح شد برای این بود که زن‌ها را از خانه بکشند بیرون، ببرند کارخانه. از آن‌ها استفاده کنند با مزد کمتر.
وقاحت غرب اینجا ظاهر می‌شود که این‌ها با این همه ضربه‌ای که به زن به حیثیت زن به کرامت زن وارد آوردند خودشان را پرچمدار حقوق زن وانمود می‌کنند یعنی واقعاً این نهایت وقاحت است. آدم خجالت می‌کشد اسم بیاورد این چیزی که راه افتاد بین زن‌های غربی سال گذشته و تعرض‌های جنسی و چه و چه و چه و... با همه‌ی این‌ها باز می‌گویند ما طرفدار زن هستیم، طرفدار حقوق زن هستیم آن چیزی که در زبان بی‌تقوای غربی‌ها بعنوان آزادی زن نامیده می‌شود اینهاست.
اینکه میگویند آزادی زن، مرادشان همین آزادی به این معناست. این آزادی نیست، عین اسارت است، عین اهانت است. قبل از انقلاب حتی بعضی از بزرگان می‌گفتند که تصورشان این بود که این آزادی ارتباط زن و مرد در غرب موجب می‌شود که چشم و دل مرد‌ها سیر بشود؛ دیگر تخلفات جنسی انجام نگیرد، تخلفاتی که گاه به گاه گوشه و کنار انجام می‌گیرد، ولی چشم و دل مرد‌ها سیر شد دیگر این تخلفات انجام نمی‌گیرد، اینجوری فکر می‌کردند. حالا شما نگاه کنید ببینید که این چشم و دل این‌ها سیر شده یا حرصشان صد برابر شده؟ نه فقط چشم و دل سیر نشده حرص و هوس صد برابر شده.
 لذاست که امروز شما نگاه می‌کنید در محیط غرب، تجارت جنسی هست، برده‌داری جنسی هست، شکستن همه‌ی حد و مرز‌های اخلاقی و انسانی هست، عرفی کردن و قانونی کردن چیز‌هایی که در همه‌ی ادیان حرام است هست؛ این هم‌جنس‌بازی و این حرف‌ها این‌ها مربوط به اسلام فقط نیست در همه‌ی ادیان این‌ها جزو محرّمات کبیره است. این‌ها را قانونی می‌کنند اصلاً خجالت هم نمیکشند واقعاً.
کسانی که حجاب ضعیف دارند هم دختران خود ما هستند. کسانی که حجاب کامل ندارند را نباید متهم به بی‌دینی و ضد انقلابی کرد.
ایسنا
انتهای پیام/م