کد خبر: 144172                      تاريخ انتشار: 1401/10/16 - 12:45
به مناسبت سالروز رحلت حضرت ام البنین (س)
اندوه تو را آینه ها آب کردند تا یادت در لحظه لحظه ی دریا ها موج بزند
 
ایثار ، صبوری و فداکاری مادران و همسران شهدا با الگوگیری از مادر شهیدان کربلا حضرت ام البنین سلام الله اوراق تاریخ را به نام گذشت ها و خلوص و تلاش ها و تربیت زینبی آنان مزین کرده است . عملکرد این بانوان از خود گذشته پشتوانه ای برای نسل امروز و فرداست مادران شهیدی که با صداقت کامل می گویند : اگر ده فرزند داشتیم حاضر بودیم تا در راه خدا بدهیم و افتخار می کردند که فرزندشان در راه خدا شهيد شده است.
 
سیستان و بلوچستان، زهرا سلامی : اندوه تو را آینه ها آب کردند تا یادت در لحظه لحظه ی دریا ها موج بزند، سالروز وفات مادر ی که پسران خود را فدایی ولایت ساخت یاد آور بانویی ایثار گر است که اگر چه خود در صحنه مستقیم مبارزه نبود و در دشت کربلا حضور نداشت ، اما شیرزنی بود که ولایتمداری ، ایمان و تفکر حسینی او ، فرزندانش را چنان شجاع و ایثارگر بار آورده بود که لاله صفت دشت تفتیده کربلا را برای همیشه تاریخ به زیباترین مفاهیم که حال، که شهادت است منقوش کردند. شیر زن طایفه بنی کلاب مادر فرزندان حماسه، همسر مولا علی علیه السلام.
ایثار ، صبوری و فداکاری مادران و همسران شهدا با الگوگیری از مادر شهیدان کربلا حضرت ام البنین سلام الله اوراق تاریخ را به نام گذشت ها و خلوص و تلاش ها و تربیت زینبی آنان مزین کرده است . عملکرد این بانوان از خود گذشته پشتوانه ای برای نسل امروز و فرداست
مادران شهیدی که با صداقت کامل می گویند : اگر ده فرزند داشتیم حاضر بودیم تا در راه خدا بدهیم و افتخار می کردند که فرزندشان در راه خدا شهيد شده است.
مادرانی که یک فرزند ،دو فرزند و گاهی سه فرزند خود را هدیه به پیشگاه الهی کردند واقعا کار این مادران مثل افسانه است و جز صبر ی الهی و دینی با هیچ کلمه ای قابل تعریف نیست
مادران شهدا و خانواده شهدا با تأسی از الگوهای نابی هم چون مادر عباس (ع) با آن تربیت دینی و فاطمی ، عشقی از حسین علیه السلام در قطره قطره باور فرزندانش نشانده بود هر انسانی رادر مقابل خود خاشع و خاضع می کند.
اگر مادران شهدا از خود ضعف نشان می دادند به فرمایش مقام‌ معظم رهبری: شوق جهاد در راه خدا و شهادت درون مردها خشکیده می شدو اینگونه نمی جوشید و به جامعه طراوت نمی داد پس شهدا گل هایی هستند که باید به سراغ باغبان آنها برویم و چه زیبا فرمودند رهبر عزیزمان خطاب به مادران شهدا که : (سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دلهای صبور و پر ظرفیت مادرانی که‌ پس از هجرت جگر گوشه دلبند شان به نشانه هایی از پیکر آنان دل بسته اند و به آن نیز دست نیافته اند و با این همه ،با شکیبایی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند ، پاداش این صبر بزرگ روشنی چشم آنان به ثمره ی رحمت الهی خواهد بود ان شاالله )
سلام و درود بر بزرگ بانوی اسلام و مادران شهیدان دشت کربلا حضرت ام البنین سلام الله و همه مادران شهدا که در آغوش خاک به فرزند دلبندشان پیو سته اند .
سلام و درود خدا بر دل صبور مادران شهیدی که هنوز بعد از سالها چشم به راه فرزندشان مانده اند
سلام و درود خدا بر همسران شهدا که در نبود همس شهیدشان فرزندانی رهرو راه پدر تربیت می کنند
انتهای پیام/*