کد خبر: 144585                      تاريخ انتشار: 1401/10/28 - 11:24
در همایش بانوی مهر در برج میلاد مطرح شد :
لاله افتخاری : حضرت زهرا(س) الگوی کامل زن از جامعه جاهیت اولیه تا جاهلیت مدرن/ ایت اله اراکی : مهمترین بافت اجتماعی، بافتی است که به وسیله خانواده شکل میگیرد
 
آیت الله اراکی رئیس هیأت امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان در همایش بانوی مهر در برج میلاد گفت: زن سازنده جامعه است. مهمترین بافت اجتماعی، بافتی است که به وسیله خانواده شکل میگیرد و محور خانواده زن است.
 
ششمین همایش بین المللی بانوی مهر با حضور جمع کثیری از بانوان نخبه ایرانی و غیر ایرانی در سالن همایشهای برج میلاد تهران در حال برگزاری است. لاله افتخاری رئیس این همایش در سخنانی گفت: حضرت زهرا(س) دارای فضائل هم تراز پیامبر است و الگوی سوم را به بانوان ارائه می دهد، الگویی که زن را از جاهلیت اولی و مدرن رهایی می بخشد.
وی ادامه داد اتحادیه جهانی زنان مسلمان مفتخر است میزبان شما گرامیان در ششمین همایش بین المللی بانوی مهر با شعار «جمعیت» باشد.
وی ضمن خیر مقدم به مدعوین ایرانی و غیر ایرانی از کشورهای دیگر مانند سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، عراق، و ... مقدم دختر حزب الله لبنان سید حسن نصرالله، و آیت الله اراکی رییس هیات امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان را گرامی داشت.
وی ادامه داد: این همایش سه کار جدید دا در اولویت دارد که عبارتند از همگرایی بین برنامه ها، تاکید بر فرهنگ شهادت، و پررنگ کردن رنگ بانوان شهیده.
افتخاری تصریح کرد : زن ، زندگی و آزادی اینجا هست و شاهد آن نامگذاری خیابان های شهر به نام زنان در افتخار ایرانی است.
در ادامه برنامه آیت الله اراکی رییس هیات امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان ضمن خیر مقدم به حضار همایش گفت که پاداش مادری در فرهنگ اسلامی بهشت است. زن سازنده جامعه است. مهمترین بافت اجتماعی، بافتی است که به وسیله خانواده شکل میگیرد و محور خانواده زن است.
وی با اشاره به آیه ۳۳ سوره آل عمران «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَيٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَي الْعَالَمِينَ» گفت جایی که برگزیدگی از نخبگی فردی به برگزیدگی خانوادگی تبدیل میشود آنجاست که زنِ برگزیده هست. خانواده خوب را زن خوب میسازد و جامعه خوب را خانواده خوب می سازد. مدیریت خانه، با زن خانه است.
خبرنگار - رویا رضایی
انتهای پیام/*