کد خبر: 144627                      تاريخ انتشار: 1401/10/30 - 17:49
محققان بریتانیایی می گویند؛
افرادی که سفر می روند از سلامت بهتری برخوردارند
 
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که می‌توانند به سفر بروند، نسبت به افرادی که نمی‌توانند از سلامتی بهتری برخوردار هستند.
 
به نقل از مدیکال نیوز، طبق یک مطالعه جدید مبتنی بر نظرسنجی بر روی جمعیتی از بریتانیا، محدودیت‌های سفر با سلامتی ضعیف‌تر مرتبط است.
در مقابل، افرادی که از محل زندگی خود دور می‌شوند گزارش می‌دهند که سلامت بهتری را تجربه می‌کنند.
یک دلیل آن ممکن است این باشد که وقتی فردی قادر به سفر نیست، تعاملات اجتماعی کمتری نیز دارد که ممکن است منجر به تنهایی شود.
این مطالعه جدید و مبتنی بر نظرسنجی که توسط محققان در مرکز مطالعات حمل و نقل کالج لندن در انگلستان انجام شده است، نشان می‌دهد که مردم چه احساسی در مورد تأثیر سفر بر سلامت شأن دارند.
این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که در توانایی سفر به خارج از منطقه محلی خود یا به مکان‌هایی که دوست دارند، با محدودیت‌هایی روبرو هستند، سلامت ضعیف‌تری دارند، در حالی که کسانی که قادر به سفر به دور از خانه خود هستند، احساس می‌کنند که سلامتی بهتری دارند.
براساس پاسخ‌های نظرسنجی، نویسندگان به این نتیجه رسیدند افرادی که قادر به مسافرت حداقل ۱۵ مایل دورتر از خانه بودند، و آنهایی که قادر به مسافرت مکرر بودند و مکان‌های بیشتری را می‌دیدند، احتمال بیشتری برای گزارش سلامت بهتر دارند.
ارتباط بین سفر و وضعیت سلامت در پاسخ دهندگان ۵۵ ساله و بالاتر از آن بارزتر بود.
محققان دریافتند که وقتی افراد به تعداد مکان‌های کمتری سفر کنند، عدم فرصت برای تعامل اجتماعی به طور مستقیم با سلامت ضعیف‌تر آنها مرتبط بود.
مهر
انتهای پیام/م