کد خبر: 144634                      تاريخ انتشار: 1401/10/29 - 16:20
توسط نهاد رهبری دانشگاه؛
اداره مشاوره سبک زندگی ایرانی اسلامی دانشگاه علامه راه اندازی شد
 
«اداره مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی» دانشگاه علامه طباطبایی راه اندازی شد.
 
به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر «سبک زندگی ایرانی اسلامی» به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر مهدیه محمدتقی‌زاده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر رضا صابری، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی و جمعی از استادان و مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) افتتاح شد.
دکتر ابراهیم نعیمی با بیان اینکه طبق ماده ۳۶ قانون جوانی جمعیت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان موظف هستند با هماهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در همه دانشگاه ها، مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی تاسیس کنند، افزود: از آنجا که نمی توانستیم یک مرکز مشاوره جدید تاسیس کنیم تلاش کردیم ساختار مراکز مشاوره فعلی را اصلاح کنیم.
وی تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه مهارت درست زیستن و سبک زندگی سالم دانشجویی را ندارند و هنگامی که در معرض چالش های مختلف قرار می گیرند، دچار مشکل می شوند و ویژگی ها و توانمندی های لازم را برای خودمراقبتی ندارند. بنابراین تلاش کردیم برای بر طرف کردن این مشکل، از مراکز مشاوره استفاده کنیم و در اصلاح مراکز مشاوره، آیین نامه، اهداف، شرح وظایف و عملکرد آنها را به گونه ای تغییر دادیم که با فعالیت جدید این مراکز همخوانی داشته باشند. در این توانمندسازی و ارتقا، رویکرد مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی در ابعاد مختلف در نظر گرفته شد.
مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان گفت: در ساختار جدید مرکز مشاوره در دانشگاه های بزرگ، مدیر مرکز مشاوره یک معاون و چهار اداره دارد که یکی از این اداره ها، «اداره مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی» است. افراد فعال و محتوای این اداره را نیز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هر دانشگاه تعیین می کند.
وی با تاکید بر اینکه در این ساختار نیاز به تولید محتوا داریم، گفت: دانشکده های الهیات و روان شناسی می توانند این کار را بر عهده بگیرند و با هم افزایی فعالیت ها و ضیافت اندیشه ها، خلا موجود را پر کنند.
در ادامه حجت الاسلام اکبری اقدم در این مراسم گفت: برای رفع دغدغه های سبک زندگی ایرانی اسلامی، ضروری است کار نخبگانی و علمی انجام شود و دانشگاه علامه طباطبائی نیز به عنوان دانشگاه علوم انسانی، با تولید ادبیات و محتوا می تواند در این زمینه نقش پررنگی ایفا کند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که تولید ادبیات علمی در حوزه سبک زندگی، باید مبتنی بر آداب و رسوم دینی و اسلامی رقم بخورد، افزود: بخشی از حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران باید تفاوت در نوع سبک زندگی باشد. برخی از استادان علوم انسانی می گویند که سیطره مدرنیته آنقدر زیاد شده است که بر همه جوامع سایه افکنده است و دیگر نمی شود کاری کرد و ما ناگزیریم آن نوع سبک زندگی آن هم از نوع غربی را بپذیریم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: ما با کمک استادان انقلابی، متعهد و متخصص و با وجود این سابقه دینی و ارزشی در زمینه سبک زندگی می توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. استادان و دانشجویان ما باید به این خودباوری برسند که ما می توانیم از لحاظ حکمرانی و سبک زندگی در دنیا تاثیرگذار باشیم.
مهر
انتهای پیام/م