کد خبر: 144644                      تاريخ انتشار: 1401/11/01 - 10:35
مسئول مرکز مشاوره روانشناختی بهارا
مادران آگاه از سبک هاي فرزند پروری شهروندان خوبی را برای جامعه پرورش می‌دهند
 
دکتر روانشناس گفت : مادران مهمترین مديران داخلي هستند و آگاهی مادران از چالش های پرورش فرزند به تقویت رابطه او با فرزند منجر می شود.
 
سیستان و بلوچستان : محبوبه قویدل حیدری ،دکترای روانشناسی و مسئول مرکز مشاوره و روانشناختی بهارا در گفتگو با خبرنگار طنین یاس در زاهدان در پاسخ به سوال مادر خوب از منظر روانشناسی گفت : مادران از دیدگاه روانشناسی از مهمترین و تاثیر گذار ترین افراد هستند که سخت ترین کارها را انجام می دهند ، مادر منبع عشقی است که همه افرادخانواده تحت تاثیر تصمیم و رفتار او قرار می گیرند.
وی افزود : مادران اولین مشاورین اعضای خانواده هستند و اعضای خانواده از بودن در کنار او لذت می برند و این مادران هستند که احساس امنیت را به دیگران هدیه می کنند ، آنها مهمترین مديران داخلي هستند و آگاهی مادران از چالش های پرورش فرزند به تقویت رابطه او با فرزند منجر می شود. مادران خوب سعی می کنند با چینشن کلمات، آنها را طوری به کار ببرند که از چالش ها جلوگیری کنند مثلا اگر فرزندشان اهل چانه زنی باشد با او چانه زنی نمی کند .
قویدل گفت : یکی از نکات مادر خوب و ایده آل شیوه ای است که مادران برای رسیدن به هدف از آن استفاده می کنند گاهی برخی فعالیت ها کار آمد نیست .مادر خوب مادری است که فرزندان شاد و موفق و با اعتماد به نفس تربیت می کند و این فعالیت را به فرزندانش هم آموزش می دهد.
وی بیان داشت : مادر از دیدگاه روانشناسی بهترین پاسخگوی نیازهای عاطفی فرزند است به همین دلیل بیشتر از مردان نیاز به دریافت عاطفه دارد و با توجه به پاسخ دهی بسیار خوب عاطفی نقش پرورش دهنده را دارد ، فعالیت اجتماعی مادران باعث کمک به رشد و توسعه جامعه می شود و این فعالیت و در بودن از خانه هیچ منافاتی با نقش مادری ندارد اما نکته مهم این است که مادر خوب مسیر رشد و تغییرات کودک خود را می شناسد و متناسب با هر مقطع سنی فرزندش رفتار هایی را بروز می دهد .
قویدل افزود : مادران می بایست فرزندانشان را عمیقا دوست داشته باشند و استعدادهای آنها را بررسی ، کشف و شکوفا کنند و همچنین ویژگی های خاص فرزندشان را بشناسند و ارتباط سالمی با او برقرار کنند، یک مادر خوب وقتی به مدرسه فرزند خود می‌رود از اینکه فرزندش خوشحال و فعال است شاد می شود ،همیشه مادران آگاه به سبک های فرزند پروری بهترین و مؤثرترین مادران در امر پرورش هستند و شهروندان خوبی را برای جامعه پرورش می‌دهند.
انتهای پیام/*