کد خبر: 144698                      تاريخ انتشار: 1401/11/02 - 08:27
احیای «هویت اسلامی_ایرانی» از مهمترین خدمات انقلاب به جامعه زنان است
 
مدیر مدرسه امام صادق(ع) گفت: مهمترین خدمتی که انقلاب اسلامی به جامعه بانوان داشته احیای «هویت اسلامی_ایرانی» بوده است.
 
سید محسن طاهری «مدیر مدرسه امام صادق(ع) شهرستان گرگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار طنین یاس در گرگان، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که زنان نیمی از جمعیت کشور را دربرمی‌گیرند، آن هم بخشی که مسئولیت سنگین تربیت نسل آينده و پشتیبانی از نیمهٔ دیگر جمعيت کشور که مردان هستند را برعهده دارد.
بنابراین جدا کردن یک زن از نظام، در حقيقت جدا کردن یک خانواده از یکدیگر است و در بلندمدت به صورت تصاعدی افراد ضد نظام یا بی‌تفاوت نسبت‌ به نظام تحویل جامعه داده‌ می‌شود.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر هنگامی که خدمات انقلاب به زنان به درستی اطلاع‌رسانی شود، زن مسلمان ایرانی تبدیل به یک الگو برای زنان جوامع دیگر و حتی زنان غربی خواهد شد.
طاهری افزود: امروز زنان غربی از کلاه بزرگی که لیبرال‌سرمایه‌داری با شعار آزادی بر سر آنان‌ گذاشته است، بسیار رنج می‌برند و احساس خسارت می‌کنند.
مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) درخصوص پیشرفت چشم نواز بانوان در دوران انقلاب ابراز کرد: ارتقای حیرت‌انگیز زنان ایرانی در ابعاد گوناگون علمی، هنری، سیاسی، ورزشی و... در کنار حفظ هویت اسلامی و ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باعث جلب توجه زنان جوامع دیگر شده است.
وی گفت: نکتهٔ مهم‌تر این است که وقتی جامعهٔ جهانی با نگاه اسلام به زن و خدمات انقلاب اسلامی به زنان آشنا شود، به اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی علاقمند می‌شوند و این زمینه‌ساز شکست بیش از پیش تمدن منحط غربی خواهد شد و این یکی از مهم‌ترین مصادیق صدور انقلاب است.
مدیر مدرسه امام صادق(ع) شهرستان گرگان در خصوص تغییرات کرامت و جایگاه زن در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت بانوان در دوران انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
طاهری خاطرنشان کرد: هرچند مهم‌ترین خدمتی که انقلاب اسلامی به جامعهٔ بانوان داشته، احیای هویت اسلامی و ایرانی زن بوده است و بزرگترین افتخار ما وجود زنانی است که در سخت‌ترین شرايط انقلاب، پای کار انقلاب ایستادند و نه‌تنها حجاب و حیای خود را حفظ کردند و خودشان از انقلاب دفاع کردند، همسران و فرزندان خود را نیز به دفاع از اسلام و انقلاب تشویق کردند و جوانانی مانند شهدای مدافع حرم را تربیت کردند، اما اگر بخواهیم با نگاه امروزی و جهان‌پسند هم صحبت کنیم باز هم می‌بینیم که زن در جمهوری اسلامی توانسته‌ رشد فراوانی پیدا کند.
وی از خدمات فراوان انقلاب اسلامی به زنان اشاره کرد و افزود: به گزارش WEF یعنی انجمن جهانی اقتصاد، ما در برابری حق تحصیل دختر و پسر و عدالت آموزشی در دنیا رتبه‌ی اول را داریم همچنین بر اساس گفته‌های سازمان ملل قبل از انقلاب، ایران جزء بی‌سوادترین کشورها در حوزه‌ی بانوان بود اما الان جزء باسوادترین کشورها در حوزه‌ی بانوان هستیم.
مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) شهرستان گرگان در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس گفت: میزان بی‌سوادی زنان ایران، از ۵۰ تا ۶۰ درصد در سال ۱۳۵۴ به کمتر از ۱۰ درصد در سال ۱۳۸۹ کاهش یافته‌است.
طاهری با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی دختران به پسران در ازدوران انقلاب اسلامی رشد صعودی داشته است، ابراز کرد: نسبت دختران در مجموع دانشجویان، از حدود ۲۵ درصد در دهۀ ۵۰، گاه به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.
وی درخصوص افزایش استادان زن در دانشگاه‌ها بعد از انقلاب اسلامی گفت:
نسبت زنان در استادان و هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور، از حدود ۱۴ درصد در دهۀ ۵۰، به حدود ۳۰ درصد در دهۀ ۹۰ رسیده‌است.
مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) شهرستان گرگان ابراز کرد: تعداد رشته‌های ورزشی بانوان از ۷ رشته در سال ۱۳۵۷، به ۳۸ رشته طی ۲۰ سال اول انقلاب و تعداد مربیان ورزشیِ خانم نیز رشدی نجومی داشته و از ۹ مربی به ۳۵ هزار مربی افزایش یافته است.
طاهری خاطرنشان کرد: تعداد داوران زن نیز از ۷ نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده ‌است، که نشان از افزایش ۲ هزار برابری داورِ زن است.
مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) شهرستان گرگان تصریح کرد: تعداد ورزشگاه‌های اختصاصی بانوان پس از انقلاب اسلامی، ۳۰ برابر شده‌است و فدراسیون‌های فعال ورزشی در حوزۀ بانوان از یک مورد به ۴۹ فدراسیون افزایش یافته است.
وی گفت: مدال‌های کسب‌شده در رویدادهای بین‌المللی توسط بانوان از ۲ مورد در ابتدای انقلاب به بیش از ۸۰۰ مورد رسیده است.
وی تصریح کرد: در شاخصه‌ی امید به زندگی زنان،‌ بر اساس گزارش WHO (سازمان بهداشت جهانی) ما پایین‌تر از تمام کشورهای منطقه به جز افغانستان بودیم، پایین‌تر از تمام کشورهای آمریکای جنوبی بودیم، پایین‌تر از تمام کشورهایی که از شوروی جدا شدند بودیم، درحالی که الان بالاتر از بسیاری از کشورهای جهان هستیم و از ۵۷ سال به بیش از ۷۷ سال رسیده ایم.

طاهری افزود: در تعداد پزشک بانوان، پس از انقلاب، تعداد پزشک‌های فوق تخصص مرد ۳ برابر شده اما خانم‌ها ۱۲ برابر شده است.
وی تصریح کرد: افزایش نسبت پزشکان متخصص زن از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد طی فقط بیست سال، همچنین افزایش نسبت پزشکان فوق‌تخصص زن از ۹ درصد به ۳۰ درصد طی فقط بیست سال را شاهد بودیم.
مدیر مدرسه امام جعفر صادق(ع) شهرستان گرگان گفت: افزایش نسبت پزشکان متخصص زن در حوزۀ زنان و زایمان، از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد طی فقط بیست سال صورت گرفت درحقیقت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌ی بانوان فوق‌العاده کار کرده در حدی که نیویورک تایمز چند سال پیش یک گزارشی را منتشر کرد که انقلاب ۱۹۷۹ میلادی یعنی سال ۵۷ نقطه‌ی عطفی برای زنان ایرانی در همه‌ی حوزه‌ها بوده است.
به گزارش طنین یاس، نقش بانوان در انقلاب اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
هنگامی که جامعه جهانی با نگاه اسلام به زن و خدمات انقلاب اسلامی به زنان آشنا می‌شود به اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی علاقمند می‌شوند و این زمینه ساز شکست بیش از پیش تمدن منحط غربی خواهد شد که از مهمترین مصادیق صدور انقلاب است.
مصاحبه: سمیرا رجبی
انتهای پیام/*