کد خبر: 144757                      تاريخ انتشار: 1401/11/04 - 09:47
کارآفرینی بانوی بسیجی از دل کارگاه خیاطی با تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی
 
در مختاری؛بانوی کارآفرین اهل روستای خانجین از توابع شهرستان ایجرود استان زنجان است که با تسهیلات بسیج سازندگی استان توانسته است نه تنها برای خود اشتغال آفرینی داشته باشد بلکه برای اهالی روستا هم اشتغالزایی کند .
 
زنجان: یکی از علل مهاجرت روستاییان به شهرها ضعف بنیان های اقتصادی و تولیدی و عدم درآمد و اشتغال در روستاهاست.
بی شک ایجاد مشاغل پایدار از مهاجرت روستانشینان به شهرها جلوگیری می کند؛ در سال‌های اخیر بسیج سازندگی با اعطای وام به جویندگان کار و کارآفرینان و در کنار آن آموزش و پشتیبانی افراد فراوانی را در زیر چتر حمایت خود قرار داده به طوری که دورترین نقطه شهرها و روستاها نیز از حمایت‌های بسیج سازندگی برخوردار هستند.
در این راستا بسیج سازندگی استان زنجان نیز فعال‌سازی تعاونی‌های روستایی و احداث مراکز کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده و طرح ایجاد مشاغل خانگی برای بانوان روستایی را با جدیت پیگیری و اجرا می‌کند.
مختاری؛بانوی کارآفرین اهل روستای خانجین از توابع شهرستان ایجرود استان زنجان است که بااستفاده از تسهیلات بسیج سازندگی اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک نموده و در حال حاضر لباس های ورزشی،فرم مدارس و… تولید می کند.
وی گفت: از دوران نوجوانی به رشته خیاطی علاقمند بودم و در محیط زندگی همواره سعی می کردم با نشستن کنار افرادی که خیاطی میکنند،فن دوخت لباس را بیاموزم که همین کار سبب شد تا به مرور زمان بر مهارت های اولیه ام در این زمینه افزوده شود.
وی بابیان اینکه بانوان زیادی در روستای ما بودند که با وجود علاقه به این رشته درآمدی نداشتند،افزود:همین امر سبب شد تا از سال ۱۳۸۰ ایده راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک در ذهنم شکل گرفت و نیاز به درآمد برای تامین مخارج زندگی و کمک های بسیج سازندگی سبب شد تا اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی نمایم.
این بانوی کارآفرین با اشاره به ایجاد اشتغال برای اهالی روستای خانجین تصریح کرد:در حال حاضر برای ۱۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کردم.
وی به شیوه کار خود در جذب خیاط برای کارگاه پرداخته و می گوید: فلسفه من در کارآفرینی ابتدا آموزش درست و اصولی به کارآموز و سپس تضمین درآمد است تا کارآموزان با انگیزه بالا به کار و تولید بپردازند.
این بانوی کارآفرین با بیان اینکه در اوایل، کار به کندی پیش می رفت و سختی های خاص خود را داشت، گفت: با کسب مهارت و دستیابی به بازار فروش، امروز کارگاه تولیدی کوچک جای خود را به کارگاه متوسط داده و در آینده نزدیک نیز قابل رقابت با کارگاه های بزرگ شهرستانی خواهد شد چراکه توسعه و پیشرفت یکی از دغدغه های من و خیاطان مشغول در کارگاه ایجرود است.
حمایت از تولید داخل سبب ریشه کن شدن فقر در کشور می شود
این بانوی کارآفرین با بیان اینکه امروز همه باید تلاش کنند تا سفره کارگران و زحمتکشان خالی از نان نباشد گفت: حمایت از تولید داخل،توجه به ارتقای درآمد اقشار کم درآمد جامعه و خرید کالای ایرانی همواره باید دغدغه کارآفرینان، کارفرمایان به ویژه مسئولان کشوری و استانی باشد تا با اتخاذ تدابیر ویژه علاوه بر تسهیل راه اندازی مشاغل خانگی، تامین بازار برای فروش محصول نیز در اولویت قرار گیرد تا در دراز مدت ریشه فقر از زندگی مردم برچیده شود.
وی در پایان سخنان خود از مسئولین خواست تا با اتخاذ تدابیر ویژه و با راه اندازی بازارچه ها و نمایشگاه های روستایی در شهرستان ها و مراکز استان کالاهای تولیدی در روستاها را به مردم و شرکت های توزیع کننده کالا معرفی کنند تا همه بتوانند از سفره تولید ایرانی بهره مند شوند.
انتهاس پیام/*