کد خبر: 144813                      تاريخ انتشار: 1401/11/04 - 19:44
مدیر کارخانه سیمان تهران: سرطان مردم ربطی به ما ندارد!
 
مدیرعامل کارخانه سیمان تهران می‌گوید: هر فعالیتی، تأثیری مخرب بر محیط زیست دارد و نمی‌توان به خاطر این مضرات، فعالیت کارخانه‌ای مثل سیمان تهران را تعطیل کرد.
 
 بزرگ‌ترین کارخانه سیمان کشور در جنوب پایتخت و در جوار کوه بی‌بی شهربانو که منبع غنی سیمان محسوب می‌شود، واقع شده و نزدیک به ۶۰ سال است که مردم شهرری و به ویژه روستاهای مجاور این کارخانه از آلایندگی‌های ناشی از فعالیت این صنعت سودآور اما مخرب گلایه دارند.
در حال حاضر مردم روستاهای امین آباد، اسلام آباد سیمان تهران، غنی آباد، نسوز و هفت دستگاه، تقی آباد و اسلام آباد نظامی بیش از سایر نقاط شهرستان آلودگی‌های ناشی از فعالیت این کارخانه و معادن آن را احساس و با مشکلات و بیماری‌های ناشی از آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
مردم این روستاها که اغلب نیز از قشر ضعیف جامعه هستند از انتشار شبانه غبار سیمان، لرزه‌های ناشی از انفجارهای متعدد، تردد خودروهای حامل سیمان و سنگ از گذرگاه‌ها، انتشار غبار ناشی از برداشت کوه، ازدیاد بیماری‌های پوستی و تنفسی، آلودگی شدید هوا و ... شکایت دارند اما راه کسب رضایت مردم استفاده از تجهیزات به روز و مدرن با کمترین آلایندگی است تا سلامت خود و فرزندانشان که از روی اجبار در این مناطق کم برخوردار سکنی گزیده‌اند، تأمین شود.
مدیرعامل کارخانه سیمان تهران گفت: فعالیت کارخانه سیمان تهران در حد استاندارد آلایندگی دارد اما در حدی نیست که زندگی افراد را به مخاطره بیندازد که به دنبال تعطیلی آن باشیم.
همچنین هر فعالیتی تأثیرات مخربی بر محیط‌زیست دارد و نمی‌توان بر اساس این مضرات فعالیت این کارخانه را تعطیل کرد.
غباری که مردم از آن گلایه دارند مربوط به ترددها و تخلیه نخاله‌های ساختمانی است. تأثیر صنعت سیمان در افزایش بیماری تنفسی و سرطان را تکذیب می‌کنم.
ظرفیت این معادن بسیار زیاد است و رشته‌کوه بی‌بی شهربانو ذخیره چند صدساله سیمان است اما شرکت سیمان تهران برنامه طولانی‌مدت برای برداشت از این معادن را ندارد و برداشت از این منطقه محدود شده است.
تسنیم
انتهای پیام/م