کد خبر: 144829                      تاريخ انتشار: 1401/11/05 - 12:52
جنگ امروزی؛ جنگ اذهان بر موج هاله های توهمی است
 
مارشال مک لوهان می گوید: «جنگ هایی که در آینده رخ خواهند داد به وسیله تسلیحات جنگی و در میدان های نبرد نخواهند بود، بلکه این جنگ ها به دلیل تصوراتی رخ خواهد داد که رسانه های جمعی به مردم القاء می کنند.اما امروز دشمن برد تاثیر پذیری خود را در رسانه دنبال می کند و از طریق گفتگوهای کوتاه،اما با رنگ ولعاب های تاکتیکی و تکنیکی در حوزه رسانه های پرمخاطب سعی برایجاد موج های کوتاه برای رسیدن به موج های بلند،می باشد .
 
کرمان دشمن در اتفاقات اخیر هرچه زد به در بسته خورد، میلیون ها دلار از آمریکا واروپا وبرخی مرتجعین منطقه ولخرجی کردند،اما ثمرش را فقط درحد پارس های نهفته در گلو برای براندازی کشیدند،اما اکنون که به انتهای خط خود رسیده اند فضای رسانه که تنها پناهگاهشان بود را مجددبا تلاش های خستگی ناپذیر برخی عناصر وابسته چه در داخل وخارج در تیتر اول خبر خود آورده،واز آنها استمداد تمدید،فتنه را دارند ولی این بار تلاش آنها در ذهن ها در حال فعالیت است.
این اقدام را سالها قبل امام خامنه ای طی سخنانی فرمودند جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل ها و ذهن های مردم. درجای دیگر فرمودند:در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌‌آید که آنها را منهدم کند. وهمچنین در بیان دیگری فرمودند:در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند، ولی روحها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ امّا در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسم ها پروار می شوند و سالم می مانند، ولی روح ها می روند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
مارشال مک لوهان می گوید: «جنگ هایی که در آینده رخ خواهند داد به وسیله تسلیحات جنگی و در میدان های نبرد نخواهند بود، بلکه این جنگ ها به دلیل تصوراتی رخ خواهد داد که رسانه های جمعی به مردم القاء می کنند.اما امروز دشمن برد تاثیر پذیری خود را در رسانه دنبال می کند و از طریق گفتگوهای کوتاه،اما با رنگ ولعاب های تاکتیکی و تکنیکی در حوزه رسانه های پرمخاطب سعی برایجاد موج های کوتاه برای رسیدن به موج های بلند،می باشد به طور مثال برای همراهی احاد مردم دست روی کالاهای مصرفی مردم مانند خوراک پوشاک،خانه،ماشین،طلا،ولوازم خانگی بااهداف برهم زدن تمرکز تولید کننده ومصرف کننده دارد که در این مسیر منحرف ازهمه ظرفیت رسانه برای تاثیر گذاشتن بر ذهن ها آنقدر کمک می گیرد تا تصور ذهنی را القای به واقعیت در کف خیابان و محل تهیه ارزاق مردم کند .
ازاین طرف سود جویان،دلالان،اشراروفرصت طلبان که نان آلوده توهم ایجاد شده از قحطی،وگرانی های احتمالی،وسایر موضوعات پروژه جنگ ذهنی را می خورند،سعی آنها در یک هاله توهمی با دست به دست شدن تمرکز برنامه ریزی را به هم می زند، ازاین رو ۵نکته برای تاراندن این پروژه باید فوری فوتی در دستور کار همه قرار گیرد.
۱_💢دست اندرکاران اقتصادی کشور چه در دولت وچه در مجلس گام های مستحکم تراز گذشته درنظارت،کنترل،کیفیت،وقیمت گذاریها داشته باشند وپالایش جدی در حوزه حمایت از تولید کننده ومصرف کننده داشته باشند،البته اقدامات موثری دولت مردمی داشته از اینکه تثبیت اقلام پرمصرفی مثل مرغ،روغن، وتامین نیاز بازار که هیچ کمبودی احساس نمی شود،
۲_💢سازکار مناسبی برای عرضه ارز مورد نیاز برای خرید کالاهای اساسی ومواد اولیه در برخی کالاهای مهم وجمع کردن دلالان تعین کننده نرخ ارز از میادین معروف که امروز به عنوان مرجع قیمت گذاری ارز شده مثل سبزه میدان ومیدان فردوسی،
۳-💢برخورد با برهم زنندگان تمرکز ،وتفکردر جامعه که بیشتر آنها از طریق فضای مجازی وگردانندگان برخی استارتاپهای تابلو دار مثل دیجی کالا که امروز در کنار تجارت هنگفت اقتصادی تجارت ضد فرهنگی وضد امنیتی هم در دستور کارشان قرار دارد.
۴_💢تعین وتکلیف برخی مدیران خسته، ناامید،وفاقد توان لازم در عرصه های خدمات رسانی به مردم و وارد کردن نیروهای خدوم وانقلابی،وبرنامه ریزی انقلابی برای خشکاندن ریشه فقر مطلق که خواسته رهبر معظم انقلاب وبرنامه ریزیهای قابل تقدیر دولت است،
۵_💢بیدار کردن خفتگان به اسم خواص برای تبیین در بالاترین فریضه ،که جهاد تبیین است، تابا روشنگری امید دشمن را ناامید واذهان مردم را معطوف به آینده روشن انقلاب کنند.
انتهای پیام/*