کد خبر: 144877                      تاريخ انتشار: 1401/11/08 - 14:07
خدمات رایگان بسیج پزشکی به شهروندان زهک و روستای محروم سیاسر
 
خدمات پزشکی و بهداشتی رایگان در قالب اجرای طرح شهید رهنمون در مناطق کم برخوردار سیستان به همت بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک انجام و بیماران از خدمات پزشکی و درمانی رایگان بهره مند شدند.
 
فاطمه کمیلی، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار طنین یاس زاهدان گفت: سلامتی، محور توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جوامع بشری بوده و اهمیت ویژه ای در توسعه زیرساخت بخشهای مختلف جامعه دارد.
وی با اشاره به این مطلب که هدف نهایی نظام ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقای سطح سلامت آحاد مردم است، افزود: دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و توزیع برابر منابع سلامت یکی از اهداف اصلی برنامه ریزان بخش سلامت در کشور است.
کمیلی با تاکید بر این مطلب که انسان سالم، محور توسعه پایدار است و توجه به سلامتی انسان و تلاش برای حفظ، ارتقا و گسترش آن، همواره یک اولویت است ادامه داد: خدمات سلامت، پیش نیاز توسعه پایدار و زمینه ساز سلامت جسمی و روانی افراد است؛ لازمه این کار، دسترسی متوازن و متعادل به امکانات و خدمات بخش سلامت در نواحی مختلف می باشد.
مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور بهره مندی بیشتر از خدمات پزشکی و بهداشتی در مناطق کم برخوردار ویزیت رایگان بیماران در محل مسجد روستای سیاسر توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی انجام شد.
این مسئول در ادامه افزود: تعداد ۷۷ بیمار در شهرستان زهک به صورت رایگان ویزیت شدند ،که از این تعداد به ۴۳بیمار اعصاب و روان توسط متخصص اعصاب و روان در روستای ملک حیدری شهرستان زهک خدمات پزشکی رایگان ارائه شد.
انتهای پیام/*