کد خبر: 145029                      تاريخ انتشار: 1401/11/18 - 11:33
5 نقش مهم والدین و خانواده در تربیت فرزندان
 
مشاور امور خانواده گفت : کنترل احساسات ، کنترل خشم ، برخورد های عاقلانه با مشکلات و حوادث و مسائلی از آن دست مهارت هایی هستند که همه باید در خانواده با این مهارت های آشنا شوند و با تمرین های مستمر آن را در زندگی بکار گیرند.
 
فاطمه بوستانی گزمه مشاور امور خانواده شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از زاهدان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: خانواده یکی از نهادهای بنیادی و سازنده اجتماعات بشری است و نقش بسزایی در رشد و تربیت افراد جامعه و توسعه و تقویت ارزش های والای انسانی دارد. تحکیم خانواده جامعه را به سمت آرمان های مطلوب سوق می دهد،
وی ادامه داد: خانواده یک نهاد اصلی و ویژه جامعه است و برقراری روابط انسانی سالم و درست میان اعضای خانواده مهم ترین عامل سلامت خانواده است. سعی کنید با همدلی، همفکری، همکاری، هماهنگی، روابط سالمی را میان اعضای خانواده خود برقرار نمایید. امام صادق(ع) فرمودند: هر کس با خانواده اش نیک رفتار باشد، خداوند بر عمرش بیفزاید
آسیب های خانوده امروز بیش از ایام دیگر است اعضای یک خانواده خوب باید با همفکری ، محبت ، همدلی و همکاری برای رفع هر آسیبی که خانواده را تهدید می‌کند تلاش کند و در صورت غفلت ما ، بخش کثیری از خانواده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
بوستانی گزمه افزود: مدرنیته بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی ؛ زندگی را تحت الشعاع قرار داده است.
وی نوگرایی، ارتباط نامشروع دختران و پسران با یکدیگر ، تقلید کورکورانه از غرب، رواج بیش از حد استفاده از ماهواره در خانواده ها را مصداق هایی از آسیب های اجتماعی موجود دانست و تصریح کرد خانواده در معرض آسیب های اجتماعی مختلف است ، پس مراقب باشیم تا مبادا با غفلت والدین خانواده آسیب جدی نبیند .
بوستانی گزمه در پایان با اشاره به نقش پدر و مادر در زمینه تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: وقتی فرزندان به سن بلوغ می رسند ، از لحاظ هورمونی ، استقلال طلبی و ... دچار تغییراتی می گردند که این تغییرات تاثیر بسیار زیادی در آینده آنان دارد. ارتباط نزدیک با گروه همسالان، زودرنجی، پرخاشگری و استقلال طلبی از ویژگی های دوران بلوغ محسوب می گردد و والدین باید با فراگیری مهارت های مورد نیاز این دوران؛ تنش های دوران بلوغ را به حداقل برسانند.
انتهای پیام/*