کد خبر: 145092                      تاريخ انتشار: 1401/11/21 - 08:16
مسئول بسیج زنان کرمانشاه : در پرتو انقلاب اسلامی کرامت زنان ایرانی بازگردانده شد
 
مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه با بیان اینکه در پرتو انقلاب اسلامی بود که کرامت زنان ایرانی بازگردانده شد، گفت: برخی افراد وابسته و دلباخته فرهنگ غربی با تبلیغات مسموم و قلم زهرآگین خود دست به تحریف می زنند و سعی می کنند به زنان القا کنند که جایگاه زن تنزل پیدا کرده، در حالیکه اصلا اینچنین نیست.
 
کرمانشاه :فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز اظهار داشت: در دوران رژیم شاهنشاهی زن ایرانی همچون زن غربی مظهر هیجانات جنسی قرار داده می‌شد و جایگاهی در اجتماع برای زنان در نظر گرفته نمیشد.
مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه افزود: در دوران پس از انقلاب اسلامی زنان ایرانی جایگاه اصلی خود را در نهاد خانواده و سپس در عرصه اجتماع بدست آورد.
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی جنسیت در خدمت تعالی بشریت بکار گرفته میشود، گفت: آنچه در دنیای غرب مرسوم است انحطاط بشر و زوال اخلاقی است که در دوران پهلوی نیز چنین بود.

همتی با اشاره به تلاش‌ هجمه های تبلیغاتی دشمنان، تصریح کرد: دشمنان اسلام به بهانه های واهی موضوع پایمال شدن حقوق زنان را دستاویز قرار می‌دهند و بیشرمانه سعی در تخریب جایگاه متعالی زنان مسلمان ایرانی دارند.
وی با بیان اینکه زنان ایرانی هیچ گاه ظلمی که در آن دوران به اسم آزادی با آنها شد فراموش نمی کند، عنوان کرد: در فضای آلوده آن زمان زنان در صف مبارزه با رژیم دیکتاتوری پهلوی قرار گرفتند و نقش مهم و تاثیرگذاری در سرنگونی رژیم پهلوی و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی داشتند.
همتی به موفقیت زنان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: آمارهای مرتبط با موفقیت زنان در عرصه های سیاسی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی بر نقش آفرینی مثبت و چشمگیر این قشر حکایت دارد.
وی با بیان اینکه طبق مطالعات و بررسی های صورت گرفته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۶ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دادند در حالیکه اکنون این آمار به بالای ۵۰ درصد رسیده است. خاطرنشان کرد: برخی افراد وابسته و دلباخته فرهنگ غربی با تبلیغات مسموم و قلم زهرآگین خود دست به تحریف می زنند و سعی می کنند به زنان القا کنند که جایگاه زن تنزل پیدا کرده، در حالیکه اصلا اینچنین نیست.
مسئول بسیج جامعه زنان کرمانشاه گفت: در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی بود که کرامت زنان ایرانی بازگردانده شد و همپای مردان به کار و تلاش پرداختند و در فضای امن و اخلاقی توانستند به مدارج عالی علمی و شغلی برسند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب نیز در این باره می گویند "در کشور ما در هیچ مقطعی از تاریخ نه در گذشته نه در دوران غرب زدگی این همه زنان تحصیلکرده نداشتیم این همه زن فعال در فعالیت‌های اجتماعی، در فعالیت‌های فرهنگی، در فعالیت‌های علمی نداشتیم این همه بانوی موثر در سرنوشت اجتماعی نداشتیم این همه بانوان دارای فهم سیاسی و تحلیل سیاسی نداشتیم.