کد خبر: 145361                      تاريخ انتشار: 1401/12/01 - 09:09
یک استاد دانشگاه :
تمدن اسلامی و تأثیر آن بر اروپای عهد رنسانس ، جهان غرب را نجات داد!
 
استاد محسن نصری با بیان اینکه اسلام در سراسر دنیا گسترش یافت، گفت: تحولات بسیاری تا اروپا به واسطه اسلام در رنسانس شکل گرفت تا جوامع غربی را نجات دهد ولی دشمنان تلاش کردند که با دین مبارزه کنند و دین را حذف کنند ولی موفق نبودند و نخواهند بود.
 
استاد محسن نصری در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز با اشاره به هدایت انسان ها توسط انبیا الهی اظهار کرد: بعد از خلقت انسان، با بعثت پیامبران الهی خداوند راه را و هدایت را، دستگیری از انسان را با انبیا الهی از آدم تا خاتم تحقق بخشیدند تا در صراط مستقیم بتوانیم حرکت کنیم و دنیا و آخرت سعادتمند را بدست آوریم.
وی افزود: یکی از اصول بدست آوردن موفقیت در هر فرد و جامعه ای، وحدت و انسجام اسلامی است و سرنوشت انسان ها بر مبنای ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها شکل می یابد.
نصری با اشاره به اینکه، از آنجایی که وجه مشترک بین همه انسان ها فطرت الهی است، بیان کرد: اگر محور اسلام و ارزش های اسلامی باشد، جوامع دارای همسویی هستند و با هم افزایی می‌توانند مسیر صراط مستقیم را به درستی طی کنند.
وی با بیان این مطلب که در وحدت سه اصل مبنایی داریم، گفت: وقتی خداوند تبارک، رب للعالمین و پیامبر اسلام، رحمه‌ للعالمین و قرآن مجید ذکرالعالمین است، پس در نتیجه این سه اصل اجازه تفرقه و اختلاف به جوامع نخواهد داد و نباید اجازه داد منافع شخصی به دور از این سه اصل، منافع جوامع بشری را زیر سوال ببرد لذا لازم است تلاش کنیم اندیشه اسلامی بر محوریت حق را در عرصه های گوناگون ترویج دهیم.
استاد دانشگاه اظهار کرد: آنها که از نزاع و اختلاف دوری می‌کنند و خدا و رسولش را اطاعت میکنند، قطعا این دو عامل وحدت بین مسلمانان را به وجود می آورد و قطعا عظمت جوامع اسلامی حول محور رسول خدا و خداوند خواهد بود.
وی گفت: به دنبال بعثت پیامبر اسلام و معرفی صراط مستقیم برای سعادت و رستگاری انسان ها با تفکرات گوناگون به سمت فطرت الهی، شاهد تحولات گوناگون در زندگی بشریت هستیم.
استاد نصری با بیان اینکه اسلام در سراسر دنیا گسترش یافت، خاطرنشان کرد: تحولات بسیاری تا اروپا به واسطه اسلام در رنسانس شکل گرفت تا جوامع غربی را نجات دهد ولی دشمنان تلاش کردند که با دین مبارزه کنند و دین را حذف کنند ولی موفق نبودند و نخواهند بود.
وی افزود: با انقلاب اسلامی و دم مسیحایی امام خمینی رحمه‌الله و حماسه مردم بر مبنای اسلام و ارزش های اسلامی، شاهد دوره جدید برای دنیا شدیم که توجه به دین و معنویت را شکل داد.


انتهای پیام/ زهرا شجاعی