کد خبر: 145786                      تاريخ انتشار: 1401/12/15 - 09:03
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:
اجرای بیش از ۳ هزار ویژه برنامه گرامیداشت نیمه شعبان در استان سیستان و بلوچستان
 
حجت الاسلام باقر بیک گفت:مهدویت نه تنها در مذاهب اسلامی بلکه در دیگر ادیان به مثل بودا، مورد توجه بوده و آنان نیز به قیام ایشان اعتقاد دارند.
 
از زاهدان، حجت الاسلام منصور باقربیک تبریزی، مدیرکل تیلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت نیمه شعبان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولات یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) گفت: مهدویت نه تنها در مذاهب اسلامی بلکه در دیگر ادیان به مثل بودا، مورد توجه بوده و آنان نیز به قیام ایشان اعتقاد دارند.
وی با اشاره به این مطلب که براساس اعتقادات شیعی، امام زمان(عج) تنها فرزند امام حسن عسکری(ع) بوده و براساس قدرت خداوند متعال زنده بوده و ظهور خواهند کرد ولی اهل سنت معتقدند که حضرت ولی عصر(ع) هنوز بدنیا نیامده اند و از نسل ایشان خواهند بود که پس از سی سال از به دنیا آمدن، ظهور خواهند کرد و بر علیه ظلم و ستم فعالیت خواهند کرد، افزود: شیعه و سنی به مهدویت اعتقاد دارند و این موضوع در کتب اهل سنت به خصوص صحاح به میزان قابل توجهی آمده است.
باقر بیک ادامه داد: در ایام نیمه شعبان و عید مبارک ولادت باسعادت امام زمان(عج) برنامه های متعددی برنامه ریزی شده و در سراسر استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا می باشد.
وی افزود: به مناسبت گرامیداشت نیمه شعبان سال جاری بیش از ۳ هزار برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی در سطح استان اجرا می شود.
حجت الاسلام باقر بیک ادامه داد: برگزاری دو همایش بزرگ هم نامان امام زمان عج و مادر بزرگوارشان در شهرستانهای زاهدان و ایرانشهر و از ۳۱۳ نفر از سنین بین ۱۳ تا ۳۵ سال در این دو همایش تجلیل و به رسم یادبود هدایایی اهدا می شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برپایی مراسمات متعدد جشن و شادی در مساجد، برگزاری مراسم توزیع سبدهای معیشتی در زاهدان و مناطق بلوچستان بین خانواده های کم درآمد، دیدار با خانواده های ایتام و اهدا هدایا به ایتام، برگزاری جشن های عمومی در تمامی هیئات استان و خانه های دین و زندگی، مهد های قرآنی و خانه های قرآنی، برگزاری کارنوالهای شادی، دسته روی هزار و ۱۸۹ دانش آموز به سالهای عمر امام زمان(عج) در منطقه سیستان، اجرای سرودهای متعدد و متنوع را از اهم برنامه های اجرایی در نیمه شعبان برشمرد.
وی با تاکید بر این مطلب که یکی از جشن های مهمی که در این ایام اجرا می شود جشن محوری در منطقه سیستان با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مدیحه سرایی ذاکرین ملی برگزار می شود.
این مسئول با تاکید بر این مطلب که مراسمات جشن و شادی در میادین تمام شهرستانهای استان اجرا می شود تصریح کرد: عیادت از بیماران با اهداشاخه گل و شیرینی، اجرای نمایش نامه و نجوا خوانی در روز و شب ولادت امام عصر(عج)، اعزام مبلغ به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به ویژه در حاشیه شهر ها، برگزاری سلسله نشست های تربیت نسل پیشرو انقلابی در دانشگاه ها، مساجد و مدارس، برپایی بیش از ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در استان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، زیارت قبور شهدا به ویژه شهدای گمنام، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم را نیز از دیگر برنامه های قابل اجرا به مناسبت نیمه شعبان در استان برشمرد.
با قر بیک با بیان این مطلب که اجرای سرود ۵۰۰ نفری در منطقه سیستان با حضور دانش آموزان و نوجوانان با لباس متحدالشکل یکی دیگر از برنامه های مهم است اظهار داشت: مناجات خوانی مناجات شعبانیه در گلزار شهدا، استغاثه به امام زمان نیز در مکانهای باز در شهرستانها به همین مناسبت اجرا می شود.
انتهای پیام/*