کد خبر: 145821                      تاريخ انتشار: 1401/12/16 - 11:52
زن منتظر زمینه ساز ظهور در عصر غیبت است
 
زن منتظر با دارا بودن تمامی شرایط می‌تواند آمادگی لازم را برای ظهور ابتدا در خانواده و سپس در جامعه ایجاد کرده و زمینه‌ساز این امر در عصر غیبت باشد.
 
از بوشهر، زن در جامعه کنونی وظایفی دارد، وظایفی که اگر به خوبی ایفا شوند زمینه‌ساز ظهور هستند؛ در این یادداشت که توسط سکینه سادات موسوی مدرس بنیاد مهدی موعود «عج» استان بوشهر در زمینه مبانی مهدویت نگارش شده است سعی شده گوشه‌ای از وظایف و ویژگی‌های زنان منتظر را تبیین کند؛ موسوی یاداشت خود را این‌گونه آغاز می‌کند:
بسم الله الرحمن الرحیم
امام عصر«عج» به واسطه عدم آمادگی جامعه در غیبت به سر می‌برند و همین عدم آمادگی پیشینیان نیز ائمه را یکی پس از دیگری به مسلخ شهادت کشاند‌ یک زن و مادر می‌تواند نقش مهمی در ایجاد این آمادگی ایفا کند.
یک زن مسلمان در مرحله اول باید جایگاه انسانی خود را بشناسد و در مرحله بعد زن بودن را، جامعه غربی زن را ابزار می داند زن مسلمان پس از شناخت خود می تواند یک نسل منتظر تربیت کند.
کلید سالم بودن خانواده در دستان مادر است، مادر می‌تواند با حیا، عفت و پاکدامنی نقش تاثیرگذاری در تربیت فرزند داشته باشد، فرزندانی که در برابر هجمه‌های دشمنان دچار تزلزل نشوند.
دوستی و محبتی که در زنان وجود دارد و تمام
اهداف خانه بر اساس آن انجام می دهد، اگر این محبت را به سمت امام زمان عج هدایت کند اعضای خانواده نیز عاشق حضرت می شوند.
طبق آیه ۱۰۵ سوره توبه امام زمان اعمال ما را می بیند؛ زن منتظر وقتی می داند امام زمان بر او نظارت دارد هر کاری نمی‌کند و هر حرفی نمی‌زند که مخالف امام زمان باشد این یک نکته تربیتی به همه آحاد جامعه است مخصوصاً بانوان منتظر و منتظر پرور که تربیت نسلی بر دوش آنهاست که در مسیر رضایت امام حرکت کند.
خداوند در حکومت جهانی و آرمانی امام زمان عج برای زنان جایگاه ویژه ای قائل شده است.
امام خمینی «ره» نیز درباره زنان می فرماید: زن مربی جامعه است از دامان زن انسان پیدا می شود.
ایشان با یادگیری معارف اسلامی ابتدا به خودسازی خود پرداخته و سپس با تاثیرگذاری در خانواده این معارف اجرا می کند چرا که نقش فردی زن در خانواده بسیار موثر است و با اصلاح خانواده و جامعه اسلامی به رشد و تعالی مطلوب خواهد رسید و منتظران واقعی رشد خواهند کرد.
مادری که صبح خود را با دعای عهد آغاز می کند و لقمه‌ای بدون نام خدا بر نمی دارد و ساعت شبانه روز را با یاد خدا و امام زمانش در خدمت خانواده‌ و جامعه است تاثیر عمیقی بر روی افراد خواهد داشت.
بانوان در مرحله اول با فرزندآوری باعث شادی و رضایت امام زمان خواهند شد و در مرحله بعد با انتقال معارف مهدوی از راه حفظ حدیث، حفظ و تلاوت روزانه قرآن و دعا برای سلامتی امام زمان اهمیت مسئله را برای کودکان گوشزد می کند.
برای انتقال معارف مهدوی به نسل جدید بالابردن فرهنگ کتابخوانی و عرضه محصولات فرهنگی تاثیر بسزایی دارد.
و آخر دعوانا اللهم عجل لولیک الفرج
آتنا جعفری
انتهای پیام/*