کد خبر: 145875                      تاريخ انتشار: 1401/12/17 - 14:22
با حضور مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی انجام شد،
بازدید از نخستین پایگاه بسیج خواهران بیرجند و قدردانی از فرمانده پیشکسوت این پایگاه
 
به مناسبت روز قشر بسیج جامعه زنان، روستا مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی و هیأت همراه با مادر شهید پاسدار "محمد رضا ذغنی" دیدار و گفتگو کردند. همچنین بازدید از نخستین پایگاه بسیج خواهران این شهرستان و قدردانی از پیشکوست بسیجی و نخستین فرمانده این پایگاه از دیگر برنامه های این روز در خراسان جنوبی بود.
 
از خراسان جنوبی، ۱۶ اسفند ماه به مناسبت ابلاغ و صدور پیام مقام معظم رهبری به کنگره ۷ هزار زن شهید کشور در سال ۱۳۹۱ به عنوان روز "قشر بسیج جامعه زنان" نامگذاری شد.در این بیانیه از زن ایرانی اسلامی که موفق به ارائه الگوی جدید به جهانیان شده با عظمت یاده شده است.
نگاه فاخر اسلام به زن را در متن این بیانیه می توان به خوبی بازبینی کرد؛ همچنین نورانیت و توجه شهدا در تغییر اساسی در هویت سازی و دیدگاه متعالی زنان جهان اسلام به خوبی بیان شده است.
به منظور بزرگداشت روز قشر بسیج جامعه زنان، تبیین و بازخوانی پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره ۷ هزار شهید زن کشور و به شکرانه نامگذاری سالروز صدور پیام ایشان به عنوان روز "قشر بسیج جامعه زنان" مراسم بزرگداشتی در دبستان شاهد دخترانه شهیده "معصومه محمودی" در شهرستان بیرجند برگزار شد.

در این مراسم؛ دختران شهیده معصومه محمودی، فرشته اسدزاده مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، زهره روستا مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) و تعدادی از کارکنان بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی، رضوی مدیر، معلمان و دانش آموزان دبستان شاهد دخترانه شهیده "معصومه محمودی" حضور داشتند.
دکتر اسد زاده نخبه بسیجی قشر زنان خراسان جنوبی در این مراسم؛ در خصوص این بیانیه، جایگاه زنان و دختران در جامعه اسلامی برای دانش آموزان این مدرسه سخنرانی کرد؛ همچنین در این مراسم پنج نهال به یاد شهدای زن خراسان جنوبی؛ توسط دانش آموزان و معلمان مدرسه شاهد دخترانه شهیده "معصومه محمودی" و مسئولان حاضر در حیاط این مدرسه کاشت شد.

امروز در ادامه برنامه‌های قشر بسیج جامعه زنان در استان؛ روستا مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی به همراه تعدادی از کارکنان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) با مادر شهید پاسدار "محمد رضا ذغنی" دیدار و گفتگو کردند.

در راستای برنامه های روز قشر بسیج جامعه زنان؛ بازدید از اولین پایگاه مقاومت بسیج خواهران در شهرستان بیرجند و دیدار با خانم حامی اولین فرمانده این پایگاه و پیشکسوت بسیجی؛ توسط مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی و جمعی از کارکنان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الرضا(ع) انجام شد.

همچنین امروز؛ از حجت الاسلام تخویچی امام جماعت مسجد الحسین(ع) محله جوادیه شهرستان بیرجند که در زمینه گفتمان سازی و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت دارند؛ توسط خواهران بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام/*